Ένα αυτοκίνητο απαιτεί σχολαστική συντήρηση και τήρηση όλων των προβλεπόμενων service, όπως αυτά ορίζονται από τον κατασκευαστή.
Τηρώντας με ευλάβεια το πρόγραμμα συντήρησης, ελαχιστοποιείτε τις ζημιές που μπορεί να προκληθούν από κάποια μηχανική βλάβη και επιπλέον έχετε και την εγγύηση του κατασκευαστή για το προκαθορισμένο χρονικό όριο που έχει ορίσει.
Αν δεν τηρείτε την προβλεπόμενη συντήρηση τότε και την εγγύηση χάνεται και επιπλέον κινδυνεύετε να έχετε ένα αυτοκίνητο που θα βγάζει αρκετά μηχανικά προβλήματα.
Πάμε να δούμε όμως ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε σε ένα αυτοκίνητο και πως θα τα καταλάβετε από τα συμπτώματά τους.
Πρόβλημα με τον αισθητήρα λάμδα
Ο αισθητήρας λάμδα μετράει και ορίζει την ποσότητα του μίγματος καύσης – δηλαδή του οξυγόνου και του καυσίμου που θα περάσει.
Ανάλογα με τις μετρήσεις που λαμβάνει (βρίσκεται ακριβώς πριν την εξάτμιση μεταξύ της πολλαπλής και του καταλύτη) ορίζει τις τιμές που θα πρέπει να έχει τόσο το οξυγόνο όσο και το καύσιμο για την τέλεια καύση τους.
Δυστυχώς ο αισθητήρας λάμδα είναι από τα μηχανικά πράγματα που χαλάει σε ένα αυτοκίνητο. Αν και έχει διάρκεια ζωής περί τα 5 χρόνια (τα νεότερα αυτοκίνητα περισσότερο), παρόλα αυτά έχει αποδειχθεί ότι ο μέσος χρόνος ζωής σε χιλιόμετρα είναι περίπου στα 200.000 χιλιόμετρα.
Ένας αισθητήρας λάμδα μπορεί να χαλάσει από χαμηλής ποιότητας καύσιμο ή ακόμα και μόνος του, λόγω μη σωστής συντήρησης των υπόλοιπων μηχανικών μερών του αυτοκινήτου όπως τα μπουζί.
Ο προβληματικός αισθητήρας λάμδα πρέπει να αλλάζεται αμέσως καθώς οδηγεί σε σημαντικά προβλήματα όπως αισθητά μειωμένη απόδοση του αυτοκινήτου, υπερβολική κατανάλωση καυσίμου, συσσώρευση άκαυστης βενζίνης στον καταλύτη, κ.α.
Πρόβλημα με τον καταλύτη του αυτοκινήτου
Ο καταλύτης είναι ένα σημαντικό στοιχείο των σύγχρονων αυτοκινήτων καθώς φιλτράρει όλες τις βλαβερές ουσίες πριν αυτές διοχετευτούν στο περιβάλλον.
Βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών και έχει μια διάρκεια ζωής περίπου 10 χρόνια εφόσον το αυτοκίνητο συντηρείται σωστά.
Όταν χαλάει ο καταλύτης, συνήθως υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα που οδήγησε σε υπερβολική ποσότητα καυσίμου μέσα του και έτσι χάλασε.
Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα με έναν χαλασμένο καταλύτηξεκινάει από έναν προβληματικό αισθητήρα λάμδα όπου στέλνει μεγάλη ποσότητα καυσίμου με αποτέλεσμα ο καταλύτης να ανεβάζει υπερβολική θερμοκρασία για να μπορέσει να διαχειριστεί τα καυσαέρια και να τα καθαρίσει πριν αυτά ελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα.
Επιπλέον της φθοράς και του μηχανικού προβλήματος, οι καταλύτες είναι επίσης στόχοι επίδοξων ληστών τα τελευταία χρόνια καθώς στο εσωτερικό τους βρίσκονται αρκετά μέταλλα τα οποία και έχουν μεταπωλητική αξία είτε ως μόνα τους είτε ο καταλύτης ως ανταλλακτικό.
Για να είστε καλυμμένοι από μια ενδεχόμενη κλοπή καταλύτη, θα πρέπει να έχετε στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο της ασφάλειας αυτοκινήτου την κάλυψη για μερική/ολική κλοπή η οποία σας αποζημιώνει για οτιδήποτε κλαπεί και είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του αυτοκινήτου.
Αν έχετε απλή ασφάλεια αυτοκινήτου τότε η οποιαδήποτε κλοπή δεν αποζημιώνεται και θα πρέπει να καλύψετε το κόστος με δικά σας έξοδα.
Χαλασμένο ή προβληματικό δυναμό
Το δυναμό είναι απαραίτητο στοιχείο του αυτοκινήτου και συχνά προβλήματα της μπαταρίας οφείλονται στη μη σωστή λειτουργία του.
Το δυναμό μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική και φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα παρέχει ενέργεια στα ηλεκτρονικά μέρη όσο η μηχανή είναι σε λειτουργία.
Αν χαλάσει το δυναμό ή υπολειτουργεί, τότε η μπαταρία θα δώσει την απαραίτητη ενέργεια αλλά δεν θα μπορεί να φορτίσει επαρκώς με αποτέλεσμα μετά από λίγη χρήση να τεθεί τελείως εκτός λειτουργίας.
Γι’αυτό το λόγο, όταν μένει το αυτοκίνητο από μπαταρία και κάνουμε αντικατάσταση, πάντα ελέγχουμε να δούμε αν το δυναμό λειτουργεί σωστά κι αν «δίνει» τα ampere που χρειάζονται έτσι ώστε να τροφοδοτηθεί το αυτοκίνητο με την σωστή ηλεκτρική ενέργεια και παράλληλα να φορτίζεται και η μπαταρία για τη χαμένη ισχύ.
Τα συμπτώματα από ένα χαλασμένο δυναμό δεν είναι δύσκολο να τα αντιληφθείτε. Συνήθως θα ανάψει το σύμβολο της μπαταρίας στο καντράν των οργάνων όπου και θα σας προειδοποιεί για το πρόβλημα του δυναμό, πριν μείνετε εντελώς από μπαταρία!
Άλλο σύμπτωμα που μπορείτε να καταλάβετε εν κινήσει είναι ο μη επαρκής φωτισμός λόγω χαμηλής τάσης ή τα φώτα που τρεμοπαίζουν.
Με μια επίσκεψη σε έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων μπορείτε άμεσα να δείτε αν το πρόβλημα είναι στο δυναμό του αυτοκινήτου και να το διορθώσετε πριν σας αφήσει το αυτοκίνητο από μπαταρία!