Ευχόμαστε ολόψυχα στον κ. Λιάκο, πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και στους εκατό περίπου συνεργάτες του! να απολαμβάνουν τα θαλασσινά τους μπάνια, όσο η παιδεία βουλιάζει σ’ έναν παραλογισμό, άλλωστε και ο καιρός βοηθά! Παρ’ όλες τις στιγμές γέλιου, που μας χάρισαν η ανάγνωση μεγάλων τμημάτων του πορίσματός του για την Παιδεία και κατόπιν οι αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως ΠΟΤΑΜΙ θεωρούμε ότι ο ρόλος μας είναι κυρίως αυτός της εποικοδομητικής κριτικής.
Με την ευκαιρία της πρότασης για την υπογραφή του προαιρετικά υποχρεωτικού Συμβολαίου Τιμής μεταξύ του σχολείου και των γονιών, θα θέλαμε λοιπόν να σημειώσουμε ότι πράγματι σε πολλές σχολικές τάξεις σήμερα συναντούμε και μάλιστα αναρτημένα σε περίοπτη θέση, «Συμβόλαια» με την υπογραφή των μαθητών και μαθητριών της τάξης. Είναι μια παιδαγωγική μέθοδος για να προσδιορίσουμε τους κανόνες επιθυμητής συμπεριφοράς και να δεσμεύσουμε την ομάδα στην τήρησή τους. Θα πρέπει όμως να επισημάνουμε στον κ. Λιάκο ότι στο σχολείο και προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνδιαμορφώσουν και να υπογράψουν αυτό το Συμβόλαιο, προηγείται, αν θέλουμε να έχει νόημα το Συμβόλαιό μας, μια διαδικασία που ονομάζουμε καλλιέργεια εμπιστοσύνης ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη.
Ως εκ τούτου, αν ήθελε ο κ. Φίλης δια των εντεταλμένων του, κου Λιάκου και των συνεργατών του, το δικό τους Συμβόλαιο Τιμής να έχει ουσία και νόημα, θα πρέπει λογικά να προηγηθεί ένα άλλο Συμβόλαιο ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τις οικογένειες μας αυτή τη φορά. Σε αυτό το Συμβόλαιο θα πρέπει το Υπουργείο να δεσμεύεται ότι: τα σχολεία θα ανοίξουν το Σεπτέμβρη με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διδάσκονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα που προβλέπονται από το αναλυτικό τους πρόγραμμα και ότι θα έχουν όλα τα σχολικά βιβλία που χρειάζονται.
Επίσης, ότι οι Σχολικές Επιτροπές των Δήμων θα έχουν λάβει εγκαίρως την απαραίτητη χρηματοδότηση για να φροντίσουν τα ζητήματα καθαριότητας και επισκευών των σχολικών μονάδων, τις μεταφορές των μαθητών αλλά και την προμήθεια πετρελαίου για το χειμώνα. Τέλος θα πρέπει αυτό το Συμβόλαιο να εγγυάται τόσο την επαναλειτουργία και ενίσχυση των Σχολών Γονέων όσο και ουσιαστική μέριμνα για τη λειτουργία των επικουρικών δομών εκπαίδευσης και συνεκπαίδευσης (για παράδειγμα, στελέχωση των ΚΕΔΔΥ, των τμημάτων ένταξης και έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης). Αν τιμούσε το Υπουργείο Παιδείας αυτό το Συμβόλαιο όλες οι υπόλοιπες προτεινόμενες «δημοκρατικές και ανθρωπιστικές» διαδικασίες θα είχαν αυτόματα δρομολογηθεί.
Φοβούμαστε όμως ότι ο «Παιδαγωγικός Κώδικας Δημοκρατικού Ανθρωπισμού» είναι αποτέλεσμα μιας άστοχης συρραφής παιδαγωγικών θεωριών και ασύνδετων εκπαιδευτικών μεθόδων με έναν αέρα κάλπικης πολιτικής επανάστασης. Ακόμα χειρότερα, μάλλον δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια πρόφαση για να δημιουργηθεί ένας ακόμη δημόσιος οργανισμός για την αποκατάσταση ημετέρων, ένα υπουργείο μέσα στο υπουργείο, που θα έχει την ευθύνη της επιμόρφωσης αλλά και της συμμόρφωσης στις αρχές του κώδικα. Αυτό θα είναι το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία (ΕΣΣΨ), που θα θεσμοθετηθεί με όλες τις απαραίτητες επιτροπές και υποεπιτροπές.
Λυπούμαστε πολύ αλλά ακούμε ήδη τις φυσαλίδες του αναπαυόμενου κ. Λιάκου να σκάνε με θόρυβο και να γεμίζουν την ατμόσφαιρα με αέρα κοπανιστό. Δηλαδή με το συνηθισμένο περιεχόμενο μιας φυσαλίδας, που για μια ακόμη φορά εξαπολύει ο Σύριζα πάνω από τα κεφάλια όλων όσων ζουν στον δύσμοιρο αυτό τόπο!