ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Οι 5 άξονες για μεγαλύτερη ανάπτυξη του τουρισμού

Τον εκτεταμένο σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού παρουσίασε σε μια εφ’όλης της ύλης συνέντευξη στο Μαρίνο Γκασιάμη, η Έλενα Κουντουρά λίγο πριν το σημαντικό ταξίδι της για το άνοιγμα των αγορών της Ινδίας και της Σαουδικής Αραβίας.

Παραθέτει τους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα που έχει αναλάβει, με επιτυχία, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα αριθμητικά στοιχεία τα τελευταία 2 χρόνια.

– Τα τελευταία χρόνια τα στοιχεία κάνουν λόγο για αύξηση τουριστών από συγκεκριμένες χώρες. Ποιος είναι ο μηχανισμός πίσω από την αύξηση των τουριστών πχ από την Ρωσία;
Το 2015 που ανέλαβα το υπουργείο Τουρισμού είχαμε σχεδιάσει και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την εθνική τουριστική πολιτική μας.
Αυτή η πολιτική ήταν σε πέντε άξονες:
  1. Να επιτύχουμε την επιμήκυνση της θερινής περιόδου.
  2. Να ανοίξουμε νέους ελληνικούς προορισμούς.
  3. Να ανοίξουμε νέες αγορές στο εξωτερικό και φυσικά.
  4. Να ενισχύσουμε τα θεματικά μας προϊόντα, τον εναλλακτικό τουρισμό.
  5. Το τελευταίο το πιο σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να προσελκύσουμε επενδύσεις.
Έτσι λοιπόν αυτή την στρατηγική την οποία ξεκινήσαμε και απέφερε καρπούς και το 2015 και το 2016, όσο αφορά την προβολή και την προώθηση και τα τουριστικά πακέτα την εφαρμόζει ο εποπτευόμενος φορέας μας ο ΕΟΤ.
Έχουμε την δυνατότητα να πάμε σε όλες τις παγκόσμιες εκθέσεις με πολύ στοχευμένες δράσεις  και ενέργειες προκειμένου να έχουμε ισχυρή παρουσία, δυναμική να διαπραγματευτούμε με τους tours operators, με τις αεροπορικές εταιρείες, με τους μεγάλους CEO όλων των εταιρειών που έχουν να κάνουν με το προϊόν τουρισμός.
Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που κάναμε, ήταν για πρώτη φορά να συνεργαστούμε πολύ στενά με τις Περιφέρειες στην Ελλάδα, με τα Εμπορικά Επιμελητήρια, με Δήμους και Ενώσεις Ξενοδόχων και φυσικά με τον ιδιωτικό φορέα.
Όλοι αυτή η στρατηγική απέδωσε. Καταφέραμε το 2015 να έχουμε ρεκόρ αφίξεων και εσόδων και το 2016 μετά από μια χρονιά ρεκόρ να κάνουμε νέα ρεκόρ.
Όλο αυτό το πρόγραμμα είναι ένας σχεδιασμός, ο οποίος φυσικά είναι σε βάθος 4ετίας. Το 2017 ήδη ξεκίνησε εξαιρετικά καλά, οι προκρατήσεις είναι σε διψήφια νούμερα παρόλο που και το ’15 και το ’16 ήταν δύο πολύ πολύ δύσκολες χρονιές, με όλες τις πιέσεις που δεχθήκαμε, με όλες τις πολιτικές που διαπραγματευτήκαμε, με εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες που μας ξεπερνούν.
Παρόλα αυτά καταφέραμε με αυτό το στοχευμένο πρόγραμμα να έχουμε μια πολύ μεγάλη προβολή σε όλο τον κόσμο, να αναδείξουμε όλα μας τα πλεονεκτήματα και να έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Πιστεύω ότι και το ’17 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά και φυσικά και το ’18 και το ’19 γιατί όπως σας είπα σε βάθος 4ετίας.

– Ο ΕΟΤ τα προηγούμενα χρόνια είχε απαξιωθεί. Πόσο καταλυτικό ήταν το γεγονός ότι καταρχήν υπήρχε και μέσα από τον σχεδιασμό σας έφερε τα αποτελέσματα αυτά;
Η αλήθεια είναι ότι δουλέψαμε πολύ σκληρά. Πιεστήκαμε πολύ και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου και το υπουργείο και τον ΕΟΤ γιατί κάναμε πολύ μεγάλη προσπάθεια. Αρκεί να σας πω ότι στο παρελθόν ο ΕΟΤ διοργάνωνε 40-50 ταξίδια τα λεγόμενα «fam trips» σε δημοσιογράφους και tour operators  για να έρθουν στην Ελλάδα, να την επισκεφτούν για να μπορέσουμε να την προβάλουμε καλύτερα. Εμείς κάναμε 250 ταξίδια. Μόνο στα νησιά του Αιγαίου κάναμε 50 καθώς είχαν δεχθεί τις πιέσεις (σ.σ μεταναστευτικές ροές) και μας ενδιέφερε να τα τονώσουμε πάρα πολύ.
Θέλω να πω ότι ξεπεράσαμε τους εαυτούς μας.
Βεβαίως ο ΕΟΤ και με τον νέο οργανόγραμμα είναι στα σχέδιά μας να τον ισχυροποιήσουμε. Η προβολή και η προώθηση είναι πάρα πάρα πολύ σημαντική. Οι νέες τεχνολογίες μας ξεπερνούν, πρέπει να είμαστε στο ύψος των περιστάσεων. Έχουμε μπει και προσπαθούμε όλα μας τα προγράμματα μέσα από τα social media και τις νέες τεχνολογίες και από μια μικτή διαφήμιση την οποία αξιολογούμε διαφορετικά, γιατί όπως σας είπα η στρατηγική μας είναι πολύ συγκεκριμένη και με πολύ συγκεκριμένες δράσεις, νομίζω ότι και ο ΕΟΤ έχει καταφέρει να στηρίξει πολύ αυτή την προσπάθεια στο μέγεθος και τις απαιτήσεις που έχουμε.