Τη δημοπράτηση του έργου αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εντός του 2017, στο τμήμα του από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, έχει ως βασικό στόχο ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ).
Σε ό,τι αφορά το τμήμα προς Κίσαμο που δεν προβλέπεται στον αρχικό σχεδιασμό (όπως και το Λασίθι), θα περιλαμβάνεται στη Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ η προγραμματική σύμβαση για την οποία θα κατατεθεί στο Δ.Σ. του ΟΑΚ την επόμενη εβδομάδα.
Αυτά επισήμανε μιλώντας στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Φώτης Καζάσης. Ειδικότερα ο κ. Καζάσης σημείωσε πως ο OAK δημοπράτησε στις 23 Μαΐου τη μελέτη οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ με 500.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η μελέτη αφορά την καταγραφή όλων των προβλημάτων οδικής ασφάλειας επί του εθνικού δικτύου του υφιστάμενου ΒΟΑΚ από Κίσαμο μέχρι Σητεία (302 χλμ.), το έργο δημοπρατήθηκε και αξιολογείται. Από εκεί θα βγει μια λίστα προτεραιοτήτων σε ό,τι αφορά θέματα οδικής ασφάλειας (επεμβάσεις στα πρανή για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων, ισόπεδοι κόμβοι, αφύλακτες διαβάσεις, δίκτυα ομβρίων κ.ά.). Στόχος είναι να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας του ΕΣΠΑ που είναι 20 εκ. ευρώ και υπάρχει η δυνατότητα να φτάσουν τα 25 εκ. ευρώ.
Σε συνέχεια της προγραμματικής σύμβασης που έχει υπογράψει ο ΟΑΚ με το Υπουργείο Υποδομών για τη δημοπράτηση του έργου Χανιά-Ηράκλειο και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ΟΑΚ, έχει ετοιμαστεί ο φάκελος που περιλαμβάνει τη μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων και την προωθημένη αναγνωριστική μελέτη για όλο το κομμάτι Χανιά-Ηράκλειο. Αυτό τελεί υπό την έγκριση του Δ.Σ. του ΟΑΚ και στη συνέχεια θα κατατεθεί στο Υπουργείο Yποδομών. Υπάρχει προγραμματική σύμβαση για το έργο Χανιά-Ηράκλειο με στόχο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2017.
Αφορά τα 102 χλμ. καθώς τόσο στα Χανιά, όσο στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο υπάρχουν περιφερειακοί δρόμοι με τέσσερα ίχνη.