ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗ

Ανοίγει ο δρόμος του διαγωνισμού για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Ένα βήμα πιο κοντά στο διαγωνισμό για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο οποίος είναι έτοιμος από το τέλος Δεκεμβρίου, όπως έχει εξαγγελθεί από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, γίνεται με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή σχετικά με τις αρμοδιότητες του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ).

Ένας διαγωνισμός ο οποίος πρόκειται να «τρέξει» τα κομμάτια εκείνα του οδικού άξονα που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, ενώ για τα «ανώριμα» τμήματα θα πρέπει να ακολουθηθεί νέα χάραξη. Η συνολική αξία του έργου εκτιμάται στο 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Βήμα, για το έργο που θα εκτείνεται από τα Χανιά μέχρι και το Λασίθι έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Λασιθίου της ΝΔ, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη. Αφού κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι έκαναν αποσπασματικά τμήματα ενός άξονα, επισήμανε ότι σε συνολικά 42 χλμ. δρόμου, όχι σε ενιαίο τμήμα, αλλού έχουν γίνει μελέτες, αλλού έχουν ανατεθεί, αλλού δεν έχει γίνει τίποτα. Δεν παράλειψε επίσης να αναφερθεί στο γεγονός ότι δεν υπήρχε πρόβλεψη για σύνδεση του ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

«Είναι πολύ πιο συμφέρον για την Κρήτη και για τον τόπο, να “τρέξουμε” το μέρος του ΒΟΑΚ που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης -και τον Άγιο Νικόλαο δηλαδή, άρα δεν είναι εκτός το Λασίθι- που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, όπου μπορούμε να προχωρήσουμε το έργο, προφανώς όχι στη χάραξη του 1960» ανέφερε στην απάντησή του ο κ. Σπίρτζης.

«Υπάρχουν σημεία που δεν συμφέρει με τις δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί να πας να γκρεμίσεις ξενοδοχεία και να τα απαλλοτριώσεις. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει, σημειακά, να βελτιωθεί η χάραξη που υπήρχε. Παράλληλα, να τρέξει και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει και μετά τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία και τους κάθετους άξονες στην Ιεράπετρα» συνέχισε. Σκοπός της σύνταξης της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού είναι ουσιαστικά η ενσωμάτωση όλων των αποσπασματικών μελετών σε μία στρατηγική μελέτη, η οποία και θα καθορίσει τις προτεραιότητες. Όπως έχει σχεδιαστεί, αυτή θα εστιάσει στην ωρίμανση μελετών για τα τμήματα «Χανιά-Καστέλι» και «Αγιος Νικόλαος-Σητεία», καθώς και στη μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το σύνολο «Καστέλι – Σητεία».