Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ & ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ)
με την συνδιοργάνωση του Οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης – Ιεράς Μητρόπολης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, του Δήμου Ρεθύμνης και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό – “ΕAΝ”, διοργανώνει ημερίδα στη μνήμη του Βαγγέλη Α. Γιακουμάκη με θέμα “BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας”

Ομιλητές:

  • ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ,Πρόεδρος ‘Το Χαμόγελο του Παιδιού’ & του ‘EAN’
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΠΡΟΔΡΟΜΟΥ, Διευθυντής Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ΕΛ.ΑΣ.

Την ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ στις 18:00, στο Σπίτι του Πολιτισμού (Βερνάδου 12, Παλιά πόλη).

Βεβαίωση Συμμετοχής
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

πηγή Rethemnos.gr

BULLYING = Βιασμός της Αξιοπρέπειας

Είναι άμεση ή έμμεση ΒΙΑ, σκόπιμη, αναίτια, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη. Ασκείται από ισχυρότερους προς αδύναμους.

Η αφορμή δίνεται κυρίως από κάποια αδυναμία, μειονεξία, διαφορετικότητα, μειονότητα ή ιδιαιτερότητα του θύματος (π.χ. μαθησιακή δυσκολία, δυσλεξία ή αριστεία, ΔΕΠΥ, εμφάνιση, παχυσαρκία, θρησκεία, φυλή, εθνικότητα, σεξουαλική κλίση).

Σκοπός του θύτη είναι να προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο στο θύμα, να αποκτήσει υπεροχή έναντι του θύματος και να κυριαρχήσει στο περιβάλλον του.

Το bullying δεν περιορίζεται στο σχολείο, αλλά υπάρχει παντού, σε όλα τα περιβάλλοντα και με 3 διαφορετικές μορφές:

  • ΣΩΜΑΤΙΚΗ (> Αγόρια), π.χ. Κλωτσιές, Μπουνιές, Χτυπήματα, Σπρωξίματα, Μικροληστείες
  • ΛΕΚΤΙΚΗ (> Κορίτσια), π.χ. Συκοφαντίες, Αρνητικές – Ταπεινωτικές Φήμες με Σκοπό την Υποτίμηση, Δυσφήμιση και Κοινωνική Απομόνωση του Θύματος, Σεξουαλική Παρενόχληση, Απειλές, Βρισιές, Υποτιμητικά Σχόλια Παρατσούκλια, κλπ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ – CYBER BULLYING, Οι θύτες μπορούν να Διατηρούν την Ανωνυμία τους και Απευθύνονται σε Ευρύ Κοινό μέσω κινητών ή ιντερνέτ, με Ενοχλητικά, Ταπεινωτικά, Απαξιωτικά, Εξευτελιστικά Μηνύματα, Φωτογραφίες ή Σχόλια, Αισχρά Σκίτσα, Απειλές, Εκβιασμοί.

Όλοι μαζί Μπορούμε και πρέπει να το Σταματήσουμε.

Ο διαπρεπείς προσκεκλημένοι ομιλητές θα εστιάσουν στα αίτια του Bullying, στις διά βίου σημαντικές αρνητικές ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειές του τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες, αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισής του από το σπίτι, το σχολείο και την κοινωνία.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο εφευρέτης – καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών Γεώργιος Παυλίδης «είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), ιδίως οι παρορμητικοί είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα bullying. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν αναλογικά πολύ συχνότερα από τους άλλους στο bullying, διότι συνήθως είναι πιο υστερούσες από τους υπόλοιπους συμμαθητές τους, άρα πιο ευάλωτες».

Ο ίδιος τονίζει ότι: «μεταξύ άλλων, η σχέση μεταξύ bullying, Μαθησιακών Δυσκολιών-Δυσλεξίας και ΔΕΠΥ, θα παρουσιασθεί, με τα πρόσφατα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Καθίσταται επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία, για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε αυτά τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα διά βίου δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας».

Η ΗΜΕΡΙΔΑ απευθύνεται σε:

• Γονείς μαθητών
• Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης
• Υπεύθυνους Φορέων που δραστηριοποιούνται σε θέματα Σχολικής Βίας και Μειονοτήτων
• Ψυχολόγους, Ψυχιάτρους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νομικούς, Δικαστικούς
• Πανεπιστημιακούς, Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές
• Όλους τους ενδιαφερομένους

πηγή Rethemnos.gr