ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Διαμαρτυρία του συλλόγου διδασκόντων ΓΕΛ Περάματος Ρεθύμνου

Με τη λήξη του σχολ. έτους 2017- 2018, ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Περάματος Ρεθύμνου αποφάσισε να δημοσιοποιήσει τους προβληματισμούς του σε κάποιες νομοθετικές αλλαγές, οι οποίες δημιούργησαν πρόβλημα στη λειτουργία του Σχολείου:

Α) Απουσίες

Η κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών και η κατ’ ουσίαν δυνατότητα στο μαθητή να κάνει 114 αδικαιολόγητες απουσίες, παρόλο που οι γονείς ενημερώνονταν γι’ αυτές, δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απουσίες τη φετινή χρονιά αυξήθηκαν κατά 75% σε σχέση με πέρυσι. Θα μπορούσε να μπει ένα όριο στο πλήθος των μονόωρων απουσιών στο σύνολο και ανά μάθημα και να μειωθεί το όριο των συνολικών απουσιών..

Β) Ποινές

Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει μια λογικότερη διαβάθμιση ποινών. Δεν είναι ούτε παιδαγωγικά ούτε λειτουργικά σωστό οι ανώτερες ημέρες αποβολής να είναι μόλις δύο (-2-) και μετά να ακολουθεί η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Γ) Δημιουργικές Εργασίες

Ενώ ο θεσμός είναι παιδαγωγικά ωφέλιμος, η καθυστερημένη εφαρμογή του (μετά τις 2/3/2018) δημιούργησε δυσχέρειες και στο θεσμό αυτό και στην πλήρη ένταξή του στη διδακτική πράξη και στην κάλυψη της διδακτέας ύλης. Είναι σημαντικό όλα αυτά να εφαρμόζονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Δ) Προαγωγικές – Επαναληπτικές Εξετάσεις

Οι Προαγωγικές Εξετάσεις φέτος έγιναν σε υπερβολικά ασφυκτικά χρονικά περιθώρια (10 ημέρες για 16 μαθήματα στη Β΄ τάξη και 13 μαθήματα στην Α΄). Αυτό πίεσε υπερβολικά τους μαθητές και δεν τους βοήθησε να επιδείξουν τις πραγματικές γνωστικές τους ικανότητες. Αλλά και οι επαναληπτικές ξεκίνησαν μόλις δύο (-2-) ημέρες μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων και διήρκεσαν μόλις 5 συνεχόμενες ημέρες για 9-13 μαθήματα που ήταν υποχρεωμένοι να εξεταστούν οι μαθητές μας. Αυτό υπερβαίνει τις φυσικές και νοητικές ικανότητες του κάθε μαθητή, ιδιαίτερα των αδύναμων μαθητών. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν τα μαθήματα τελείωναν στις 18/5 αντί στις 25/5/2018.

Ε) Ηλεκτρονικές εγγραφές και κατανομή μαθητών στα Σχολεία

Η ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών, με τους κωδικούς taxis των κηδεμόνων τους δημιούργησε αρκετές δυσχέρειες:

α) Πολλοί γονείς, από φτωχά κυρίως οικονομικά στρώματα, δεν είχαν πρόσβαση σε Η/Υ και κατέφυγαν σε λογιστές για τη διαδικασία αυτή, πληρώνοντας αδικαιολόγητα χρήματα. Το Σχολείο βέβαια εξυπηρέτησε πολλούς μαθητές.

β) Η διεύθυνση του κηδεμόνα στο taxis κάποιες φορές είναι διαφορετική από την πραγματική διεύθυνση τη δηλωμένη στο myschool. Αυτό όμως οδήγησε σε ακραία φαινόμενα. Π.χ. μαθητές που μένουν στο Πέραμα, με δηλωμένη στο taxis διεύθυνση του κηδεμόνα στα Λιβάδια αναγκάζονται να πάνε σε άλλο Λύκειο, 30 km μακριά.

γ) Είναι λάθος το μοναδικό κριτήριο να είναι το κοντινότερο Λύκειο και όχι ο Δήμος στον οποίο ανήκει το κάθε Λύκειο.

δ) Δεν είναι παιδαγωγικά σωστό μαθητές που τελείωσαν το Γυμνάσιο τους να μην τους επιτρέπεται να εγγραφούν στο Λύκειο, που έχει την ίδια αυλή με το παραπάνω Γυμνάσιο.

ε) Οι μετεξεταστέοι του Γυμνασίου, που παραπέμπονται το Σεπτέμβριο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην μπορούν να εγγραφούν (εάν πάρουν Απολυτήριο) στα ήδη ιδρυμένα τμήματα του Λυκείου της περιοχής τους, και να αναγκάζονται να εγγραφούν σε άλλο Λύκειο, πολύ μακριά από την κατοικία τους. Είναι φανερό ότι γι’ αυτούς πρέπει να υπάρξει μια νομοθετική ρύθμιση.

στ) Ο περιορισμός των μετεγγραφών σε ήδη ιδρυμένα τμήματα δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στα παιδιά των αναπληρωτών καθηγητών, οι οποίοι μετακινούνται με τις οικογένειές τους το Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο και δεν θα μπορούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στα ήδη ιδρυμένα τμήματα (εάν αυτά είναι πλήρη) του Λυκείου του τόπου κατοικίας τους. Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση γι’ αυτό το πρόβλημα.

Πιστεύοντας, λοιπόν, ότι είναι πολύ σημαντικό να ακούγεται η φωνή των καθηγητών της τάξης, οι οποίοι εφαρμόζουν στην πράξη αυτές τις νομοθετικές ρυθμίσεις, αποφασίσαμε να κοινοποιήσουμε τους προβληματισμούς μας, θεωρώντας ότι απευθυνόμαστε σε «ευήκοα ώτα», που έχουν τις ίδιες αγωνίες με μας για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.