Οι προκλήσεις της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας και ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τη διάσωση του τουριστικού κλάδου και την ανάταξη της οικονομίας μπροστά στην αναπόφευκτη επερχόμενη ύφεση, αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στο Σύλλογο Ξενοδόχων Ν. Ρεθύμνης και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης, ο τουριστικός κλάδος σε συνδυασμό με τις αερομεταφορές είναι από τους πρώτους που επλήγησαν και συνεχίζουν να δοκιμάζονται καθημερινά. Η ενίσχυση της ρευστότητας, η επιδότηση της εργασίας και η προστασία των εργαζόμενων που δεν θα καταφέρουν να βρουν εργασία φέτος στον τουρισμό αποτελούν βασικές προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη η Κυβέρνηση, δια στόματος του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έχει εξαγγείλει μια σειρά μέτρων 24 δισ. ευρώ με σκοπό την ασφαλή μετάβαση στην κανονικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός εδράζεται σε τρείς βασικούς πυλώνες, την ενίσχυση της εργασίας, τις μειώσεις φόρων και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, σημείο κλειδί στην κυβερνητική πολιτική αποτελεί το έκτακτο και προσωρινό πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για την απασχόληση, μέσα από το οποίο επεκτείνεται το ευνοϊκό καθεστώς προς τους εργαζόμενους των κλάδων που επλήγησαν όχι μόνο στον Μάιο, αλλά και για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, επιδοτώντας την εργασία σε αναστολή συνδυάζοντας την χρηματοδότηση της πραγματικής απασχόλησης.
Με αυτό τον τρόπο, το κράτος εξασφαλίζει προς τους εργαζόμενους πλήρη κάλυψη των ασφαλιστικών τους εισφορών, καθώς και επιδοτεί το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς στην αμοιβή.
Παράλληλα, για τους επόμενους πέντε μήνες μειώνεται ο ΦΠΑ σε κάθε τύπου εισιτήριο από 24% στο 13%, ενισχύονται τα προγράμματα στήριξης του εσωτερικού τουρισμού, ενώ μειώνεται ο ΦΠΑ και στα προϊόντα καφέ, στα μη αλκοολούχα ποτά και στα εισιτήρια των θερινών σινεμά. Επιπρόσθετα, για τους επαγγελματίες του τουρισμού και της εστίασης παρατείνεται, για όλο το καλοκαίρι, η μείωση ενοικίου κατά 40%, ενώ αναμένεται να μειωθεί γενναία και η προκαταβολή φόρου.
Όσο αναφορά την ενίσχυση της ρευστότητας, δρομολογείται η δεύτερη φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής, με επέκταση σε επιχειρήσεις που δεν πληρούσαν τα κριτήρια. Παράλληλα, μέσα από το Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων, το Δημόσιο εγγυάται έως και το 80% των δανείων των επιχειρήσεων παρέχοντας τη δυνατότητα γρήγορης και εύκολης χρηματοδότησης. Επιπρόσθετα, αναστέλλονται έως τον Σεπτέμβριο οι πληρωμές χρεολυσίων και δόσεων δανείων σε μια σειρά από επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη η επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας δεν εξαρτάται μόνο από την Ελλάδα, αλλά είναι άμεσα συναρτημένη με το άνοιγμα των συνόρων και την προσέλκυση επισκεπτών από το εξωτερικό. Η έγκαιρη λήψη μέτρων και η κατά κοινή ομολογία ορθή διαχείριση της πανδημίας έχουν προσδώσει στην χώρα μας ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα απέναντι στις ανταγωνιστικά τουριστικές χώρες. Όπως ανέφερε, η τουριστική οικονομία πρέπει και θα θωρακιστεί για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις του κλάδου να παραμείνουν βιώσιμες και να διασφαλιστούν κατά το δυνατό περισσότερες θέσεις εργασίας.
Από τη πλευρά τους, οι ξενοδόχοι του Ρεθύμνου κατέθεσαν στο κ. Κεφαλογιάννη ένα πλέγμα προτάσεων για τη στήριξη των ξενοδοχείων ζητώντας την αμέριστη στήριξη της Πολιτείας για την επόμενη μέρα στο Τουρισμό. Ένα από τα βασικά αιτήματα παραμένει η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 6% στη διαμονή, γεγονός που θα επιτρέψει τους ξενοδόχους να παραμείνουν μακροπρόθεσμα ανταγωνιστικοί.
Ενώ ταυτόχρονα, τέθηκε το ζήτημα κάλυψης μέρους των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων από το κράτος στο πλαίσιο του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ. Ειδική αναφορά έγινε και στους εργαζόμενους οι οποίοι μένουν εκτός από ανακοινωθέντα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς και στις επιχειρήσεις οι οποίες μένουν εκτός χρηματοδοτικών πρωτοκόλλων για λόγους ενημερότητας.
Τέλος, αναφορικά με τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη στην Κρήτη, ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις Μεταφορές, υποστήριξε πως το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ εξελίσσεται εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος και μέσα στους επόμενους έξι μήνες αναμένεται να ολοκληρωθούν οι προγραμματισμένες μελέτες που θα οδηγήσουν στο επόμενο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότητης και τέλος τη δημοπράτηση του. Ενώ όπως ανέφερε, στο ενδιάμεσο διάστημα, προγραμματίζονται να ξεκινήσουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε δεκάδες σημεία του υφιστάμενου δρόμου.