ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Στην Ισπανία μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πραγματοποίησε το διάστημα 25-30/3/2023 τη δεύτερη κινητικότητα μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252.

Η πρώτη μέρα περιελάβανε επίσκεψη στο Museo Nacional del Prado (Μουσείο ντελ Πράδο) της Μαδρίτης. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν με το μουσείο και την οργάνωσή του και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τους εντυπωσιακούς πίνακες των El Greco, Γκόγια, Βελάσκεθ και άλλων Ισπανών και ευρωπαίων καλλιτεχνών.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με περιήγηση στην πόλη της Μαδρίτης. Στόχος ήταν η καταγραφή των μνημείων και η δημιουργία ενός διαδραστικού χάρτη, χρησιμοποιώντας γεωπληροφοριακά δεδομένα μέσω της εφαρμογής που έχουν  φτιάξει οι μαθητές στην πλατφόρμα του ArcGIS. Επισκεφτήκαν το Teatro Real, το Palacio Real de Madrid, το Catedral de Santa María la Real de la Almudena, τη Plaza Mayor και καταλήξαν στην Chocolatería San Ginés, σε ένα από τα παλαιότερα ζαχαροπλαστεία στη Μαδρίτη. Έπειτα, μετά από 3,5 ώρες ταξίδι με το λεωφορείο έφτασαν στη Guadalupe. Εκεί είχαν συνάντηση με την ομάδα Erasmus του συνεργαζόμενου σχολείου Escola Secundária D. António Taipa της Πορτογαλίας, όπου οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους.

Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαν το αγρόκτημα του δημοτικού σχολείου του Cañamero όπου λειτουργεί βοτανικός κήπος, καθώς και χώρος παραγωγής μελιού (La casita de la miel). Στη συνέχεια οι μαθητές του σχολείου, μίλησαν για τη συλλογή όλων των πετρωμάτων που έχει το Γεωπάρκο στο σχολείο τους, τις ζωγραφιές στους τοίχους με τα είδη της χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής, τη γεωλογική ιστορία της Γης, καθώς και ένα μικρό αρχαιολογικό μουσείο μέσα στο σχολείο με ευρήματα από την τοπική περιοχή. Ακολουθήσε ξενάγηση στο Κέντρο Πληροφόρησης του Γεωπάρκου Villuercas-Ibores-Jara. Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο με τη δημιουργία των πετρωμάτων και τη σπουδαιότητα τους και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στις εκθέσεις του Κέντρου Πληροφόρησης. Επισκεφτήκαν το μοναστήρι Real Monasterio de Nuestra Señora de Guadalupe, το οποίο αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαν το Γεωπάρκο Villuercas-Ibores-Jara, όπου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από τους υπευθύνους του Γεωπάρκου για τα είδη πετρωμάτων και απολιθωμάτων που περιλαμβάνει, το σχηματισμό τους, τη σημασία του για την περιοχή κλπ. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό που τους παρείχαν τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία της Κρήτης (Ανωγείων, Αρχανών, Βάμου Ιεράπετρας) κατέγραψαν σε ψηφιακή πλατφόρμα (Padlet) τα θετικά και τα αρνητικά σημεία του Γεωπάρκου που εντόπισαν και πρότειναν επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν προς τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.

Την τέταρτη μέρα αναχωρήσαν για τη Μαδρίτη. Επισκεφθήκαν την αγορά Mercado de San Miguel, τη Puerta del Sol, τη Plaza de Cibeles και τη διάσημη Puerta de Alcalá. Όλα τα μνημεία καταγράφηκαν στο τουριστικό διαδραστικό χάρτη μέσω της εφαρμογής που έχουν φτιάξει στην πλατφόρμα του ArcGIS.

Την πέμπτη μέρα αναχωρήσαν για την πόλη του Toledo. Εκεί συνάντησαν την ομάδα μαθητών Erasmus της Πορτογαλίας και πραγματοποιήσαν περιήγηση της πόλης. Επισκεφτήκαν και κατέγραψαν τα κυριότερα μνημεία της πόλης, όπως το Santa Iglesia Catedral Primada de Toledo, το Alcázar de Toledo, το Iglesia de los Jesuitas – San Ildefonso, την Sinagoga de Santa María La Blanca και την εκκλησία Iglesia de Santo Tomé. Τέλος, επισκεφτήκαν το Museo del Greco, το οποίο είναι αφιερωμένο στον κορυφαίο ζωγράφο Ελ Γκρέκο και φιλοξενεί πίνακές του. Οι μαθητές είδαν τα έργα του κρητικού ζωγράφου, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο είναι οργανωμένο το μουσείο.

Επιστρέψαν στη Μαδρίτη και περπάτησαν μέσα από το πάρκο Retiro, όπου θαύμασαν τη βλάστηση, τα μνημεία και τους μουσικούς του δρόμου. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθος και την έκταση που καταλαμβάνει το πάρκο αυτό στο κέντρο της Μαδρίτης και πόσο αυτό συμβάλει στη εξέλιξη της Μαδρίτης ως βιώσιμη πόλη.

Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης στην Ισπανία, οι μαθητές μας βίωσαν το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Γεωπάρκα στη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών περιοχών, ενσωματώνοντας αρμονικά τα πολιτιστικά στοιχεία κάθε περιοχής στο φυσικό περιβάλλον, καθώς και της υιοθέτησης φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών και επεμβάσεων, το οποίο αποτελεί και έναν από τους στόχους του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” (2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252).