ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Επιτυχής η παρουσία του Δήμου Ρεθύμνης στην σκανδιναβική τουριστική αγορά

Το Ρέθυμνο ως ιδανικός τουριστικός προορισμός σε δημοφιλή  τουριστική Β2Β εκδήλωση στη Στοκχόλμη

Μια αντιπροσωπευτική εικόνα της  πολιτιστικής κληρονομιάς, της φυσικής ομορφιάς, της γαστρονομίας, των σύγχρονων υποδομών και της αυθεντικής φιλοξενίας που προσφέρει το Ρέθυμνο, απέκτησαν οι Σουηδοί επισκέπτες του εκθεσιακού περιπτέρου του Δήμου Ρεθύμνης,  στο πλαίσιο της εκδήλωσης Travel News Market (TNM), που πραγματοποιήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 2024, στο Stockholm Waterfront Congress Centre.

Λαμβάνοντας υπόψη τη διαπιστωμένη αυξητική προτίμηση των Σουηδών ταξιδιωτών για ποιοτικούς και βιώσιμους προορισμούς, όπως το Ρέθυμνο, το Τμήμα Τουρισμού Δ.Ρ.,  συμμετείχε  στην TNM, μια από τις σημαντικότερες B2B εκδηλώσεις τουρισμού στη Σκανδιναβία, με στόχο την προβολή των πολλαπλών  δυνατοτήτων του Ρεθύμνου και την προώθησή του  ως ιδανικού τουριστικού προορισμού για όλες τις εποχές του χρόνου.

Στον πλαίσιο της εκδήλωσης  ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Ρεθύμνης, κ. Κωνσταντίνος Γασπαράκης και το στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού, κ. Μάρθα Παπαδομιχελάκη, είχαν πλήθος προγραμματισμένων συναντήσεων με σκανδιναβικά ταξιδιωτικά γραφεία, δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες, από τις οποίες προέκυψαν γόνιμες συνεργασίες.

Στη διάρκεια τους, οι εκπρόσωποι του Δήμου Ρεθύμνης, ανέδειξαν  επιτυχώς  τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Ρεθύμνου με έμφαση στην ιστορία, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία του τόπου καθώς και στις αρχές  της βιώσιμης τουριστικής  ανάπτυξης τις οποίες υπηρετεί με σύγχρονη ματιά  και μέσα ο Δήμος Ρεθύμνης. 

Στην  παρουσίαση του Ρεθύμνου, λήφθηκαν υπόψη σημαντικά δεδομένα σύμφωνα με τα οποία η σκανδιναβική αγορά είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στην Ευρώπη, ενώ οι ταξιδιώτικες δαπάνες των κατοίκων της είναι μεταξύ των υψηλότερων στον κόσμο, μπροστά από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ενδεικτικό είναι ότι οι σκανδιναβικοί ταξιδιώτες ξοδεύουν 90% περισσότερα χρήματα από τον μέσο Ευρωπαίο τουρίστα για φαγητό, διαμονή και αξιοθέατα.

Επιπλέον, οι Σουηδοί είναι ενημερωμένοι καταναλωτές και αναζητούν αναλυτικές πληροφορίες για τον ταξιδιωτικό τους προορισμό.

Όπως αναδείχθηκε  από τις συναντήσεις των εκπροσώπων του Ρεθύμνου που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της TNM, οι Σουηδοί επιλέγουν  προορισμούς  που τους παρέχουν, εκτός  από την θάλασσα και τον ήλιο, τη δυνατότητα να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας κοντά στη φύση (π.χ. προορισμοί για Hiking, Biking, Gastonomy, Wellness, Sailing κ.λ.π.).

Αποτιμώντας την παρουσία του Ρεθύμνου στη σκανδιναβική  τουριστική εκδήλωση,  ο κ. Γασπαράκης, επεσήμανε τα εξής:

«Ο Δήμος Ρεθύμνης συνεχίζει τις στοχευμένες ενέργειες του για την προβολή του Ρεθύμνου στις διεθνείς αγορές. Οι επαφές μας με σκανδιναβούς πράκτορες, δημοσιογράφους και παράγοντες τουρισμού, επέτρεψαν τη δημιουργία ενός δικτύου γόνιμων  συνεργασιών με τη Σουηδική αγορά, τις οποίες θα ενισχύουμε διαρκώς, με στόχο την καθιέρωση του Ρεθύμνου, ως κορυφαίου προορισμού για επισκέπτες υψηλής ποιότητας.

Από τις συζητήσεις μας με εξειδικευμένους tour operators, αναδείχθηκε το έντονο ενδιαφέρον τους για εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο Συνεδριακός, ο οποίος συνιστά μια δυναμικά αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού, που συνδυάζει την επαγγελματική δραστηριότητα με την τουριστική εμπειρία. Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, αποτελεί για το Ρέθυμνο προτεραιότητα, δεδομένου ότι ο τόπος μας πληροί τις προϋποθέσεις για να τις οργανώσει και να τις προσφέρει, αρκεί να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίησή τους».