Η IFPI δημοσίευσε την τελευταία της μελέτη για την οικονομική πορεία της μουσικής βιομηχανίας για το 2012 και ανακοίνωσε κέρδη, για πρώτη φορά μετά το 1999, της τάξης του 0,3%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 16,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σημειώστε ότι το 1999, ήταν η χρονιά που το Napster, αλλά και το file-sharing άρχισαν να γονατίζουν την πάλαι ποτέ κραταιά βιομηχανία του CD, του βινυλίου και των μεγάλων συμβολαίων. Συνεχίζοντας με τα οικονομικά, η αντίστοιχη αύξηση του τζίρου για τη βιομηχανία είναι 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στο κομμάτι που μας αφορά περισσότερο, οι «ψηφιακές» πωλήσεις μουσικής, για το 2012, αντιστοιχούν σε 5,6 δισεκατομμύρια, από υπηρεσίες όπως το iTunes που κυριαρχεί και άλλες. Αυτό σημαίνει πως το 30% της μουσικής που πωλείται παγκοσμίως, πωλείται μέσω ψηφιακών καταστημάτων.
Τα 10 πιο ευπώλητα album για το 2012 παγκοσμίως, ήταν:
Artist | Title | Total (m units) | |
|
|||
1 | Adele | 21 | 8.3 |
2 | Taylor Swift | Red | 5.2 |
3 | One Direction | Up All Night | 4.5 |
4 | One Direction | Take Me Home | 4.4 |
5 | Lana Del Rey | Born To Die | 3.4 |
6 | P!nk | The Truth About Love | 2.6 |
7 | Rod Stewart | Rod Stewart | 2.6 |
8 | Rihanna | Unapologetic | 2.3 |
9 | Mumford & Sons | Babel | 2.3 |
10 | Maroon 5 | Overexposed | 2.2 |
Source: IFPI
Τα 10 πιο ευπώλητα singles για το 2012 παγκοσμίως, ήταν:
Artist | Title | Total (m units) | |
|
|||
1 | Carly Rae Jepsen | Call Me Maybe | 12.5 |
2 | Gotye | Somebody That I Used To Know | 11.8 |
3 | PSY | Gangnam Style | 9.7 |
4 | fun. | We Are Young | 9.6 |
5 | Maroon 5 | Payphone | 9.1 |
6 | Michel Teló | Ai Se Eu Te Pego | 7.2 |
7 | Nicki Minaj | Starships | 7.2 |
8 | Maroon 5 | One More Night | 6.9 |
9 | Flo Rida | Whistle | 6.6 |
10 | Flo Rida | Whistle | 6.5 |
Source: IFPI
Με την μουσική βιομηχανία να παρουσιάζει κέρδη για πρώτη φορά μέσα σε 13 χρόνια, ίσως είναι στιγμή να αναρωτηθούμε για τον ρόλο της πειρατείας πια. Για το κατά πόσον «σκοτώνει» τη μουσική πλέον. Φυσικά, η κερδοφορία μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι οι δισκογραφικές εταιρείες έχουν «συγκεντρωθεί» στα χέρια μερικών ιδιοκτητών και πολλές έχουν κλείσει και συγχωνευτεί. Σύμφωνα με την IFPI, το 32% των χρηστών internet παγκοσμίως εξακολουθούν και επισκέπτονται file sharing websites.
Σύμφωνα με την NPD όμως, ο «παράνομος» διαμοιρασμός αρχείων έχει μειωθεί κατά 17% το 2012, σε σχέση με το 2011 και αυτός ίσως να είναι και ένας από τους λόγους. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στοιχεία για την πειρατεία στη μουσική από την NPD, εδώ.
Νίκη Λυμπέρη