ΑΠΟΨΕΙΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΟΥΛΟΥΜΠΕΚΗΣ

Άμεσες λύσεις για τη νέα σχολική χρονιά στο Ρέθυμνο

Θοδωρής Δουλουμπέκης Γραμ. ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ρεθύμνου Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ

Η νέα σχολική χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει με σημαντικά και πολυεπίπεδα προβλήματα στο Νομό Ρεθύμνου. Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για περιορισμό  των διαθέσιμων πόρων για τη δημόσια παιδεία προς όφελος της ιδιωτικής, έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή απαξίωση κάθε βαθμίδας της εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο.

Αναστολή λειτουργίας και υποβιβασμός σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις τμημάτων με βίαιες μετακινήσεις μαθητών, δεκάδες κενά που προσπαθούν να καλύψουν με λογιστικά τερτίπια και αναγκαστικές μετακινήσεις, απαξίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης, πληθωρικά τμήματα και ανεπαρκείς σχολικές μονάδες είναι μερικά μόνο από τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές γονείς κι εκπαιδευτικοί στο Ρέθυμνο της «εκπαίδευσης νέας γενιάς» όπως διαφημίζει η κυβέρνηση.

Δυστυχώς αν και όλα αυτά ήταν προδιαγεγραμμένα και ενώ υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστούν έγκαιρα, η κακή αντιπροσώπευση του Νομού μας και η προθυμία τοπικών παραγόντων να συμβάλλουν στις κυβερνητικές αποφάσεις της «λίγης δημόσιας παιδείας» μας οδήγησε σε όλα όσα καιρό τώρα προειδοποιούσαμε ότι θα συμβούν.

Έστω και τώρα θα πρέπει άμεσα

  1. Να αποσυρθεί η εγκύκλιος που οδηγεί σε υποβιβασμό των Δημοτικών σχολείων Ανωγείων από δεκαθέσιο σε εξαθέσιο και Αγκουσελιανών από εξαθέσιο σε πενταθέσιο.
  2. Να ανασταλούν οι σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στο 5ο δημοτικό, στο δημοτικό Σταυρωμένου κι όπου αλλού σχεδιάζει η Πρωτοβάθμια καθώς και να προχωρήσουν οι απαραίτητες και σύμφωνα με τη νομοθεσία κατατμήσεις τμημάτων στο 2ο, στο 3ο, στο 8ο στο Δημοτικό Σταυρωμένου και όπου αλλού υπάρχει τέτοια ανάγκη.
  3. Να προκηρυχθεί άμεσα Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών ακόμη αν χρειαστεί και ειδική φάση για την ΠΕ Ρεθύμνου όπου παρουσιάζεται μεγαλύτερο πρόβλημα από κάθε άλλη ΠΕ, προκειμένου να καλυφθούν τα πάνω από 40 κενά σε σχολεία και νηπιαγωγεία τόσο της πόλης όσο και της περιφέρειας του Νομού, τα οποία προφανώς δεν καλύφθηκαν από τις 3 (!!) θέσεις αναπληρωτών της Α φάσης.

    Στο 2ο, 13ο, στο 14ο, στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, στα δημοτικά σχολεία σε Επισκοπή, Σταυρωμένο, Άδελε, Αρμένους, Σπήλι, Αγκουσελιανά, Πλακιά, σε Φουρφουρά, Πλάτανο,  Ζωνιανά , Λιβάδια, Κάλυβο, Σίσες, Γαράζο, Απλαδιανά, Αξό, Άγιος Μάμας, Αποστόλοι, Μπαλί, στο 5ο Νηπιαγωγείο, στην Αγιά, στον Άγιο Μάμα, στα Απλαδιανά, στην Κάλυβο, στο Γερακάρι και στο 1ο Νηπιαγωγείο Περάματος , σε όλες αυτές τις μονάδες παρουσιάζονται κενά ακόμη και στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Ακόμη και τμήματα ένταξης ( Πλακιάς και Πέραμα) δε θα λειτουργήσουν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών!

    Μόνο με προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών μπορεί να λυθεί το τεράστιο ζήτημα της υποστελέχωσης στο Ρέθυμνο κι όχι με βίαιες μετακινήσεις και μόνο με θεραπεία θέσεων και ανακατανομή βάσει πίνακα  μπορεί η συνολική στελέχωση μετά από όλες τις φάσεις να γίνει με δικαιοσύνη.
  4. Να καλυφθούν οι θέσεις εκπαιδευτικών ειδικότητας και να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην κάλυψη των παράλληλων στηρίξεων και του ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού σύμφωνα με τις οδηγίες και προβλέψεις του ΚΕΔΑΣΥ.
  5. Να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο στο χαρακτηρισμό όλων  των  σχολικών μονάδων του Κουλούκωνα , του Αγίου Μάμαντος καθώς και των Φουρφουρά και Συβρίτου  ως δυσπρόσιτων.
  6. Να επανεξεταστεί κάθε σχέδιο μετεγκατάστασης σχολικών μονάδων και νηπιαγωγείων (πχ 4ο νηπιαγωγείο) ώστε ο χώρος μετεγκατάστασης τους να πληροί την πολεοδομική και κτηριοδομική νομοθεσία και όλες τις προδιαγραφές εύρυθμης λειτουργίας που αφορά τη στέγαση κι εκπαίδευση ανηλίκων.

Φυσικά, αυτές είναι μερικές μόνο από τις βασικές προτεραιότητες που πρέπει να δοθούν τις επόμενες κιόλας μέρες για να σωθεί ό,τι σώζεται ενόψει της σχολικής χρονιάς. Τα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στο Ρέθυμνο απαιτούν ένα ευρύτερο πλέγμα παρεμβάσεων, αλλά πρωτίστως απαιτούν αλλαγή κυβέρνησης, καθώς η αυτή της Νέας Δημοκρατίας  απέδειξε τόσο ότι το βασικό της ενδιαφέρον είναι η ιδιωτική παιδεία όσο και το ότι είναι αναποτελεσματική.