ΑΠΟΨΕΙΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΗΓΙΝΙΩΤΗΣ

Ανάγκες του Τουρισμού και πολιτική βούληση

Η τουριστική ανάπτυξη της πατρίδας μας εξαρτάται σε καθοριστικό βαθμό από τις ποιοτικές επιλογές κάθε επιχείρησης που σχετίζεται με τον τουρισμό, όμως προϋποθέτει και την ύπαρξη υποδομών, τις οποίες οφείλει να εξασφαλίσει το κράτος. Και επειδή ατυχώς αντιμετωπίζουμε ένα «κράτος – σκαντζόχοιρο», που «αγκυλώνει» απ’ όλες τις πλευρές του, οι υποδομές αυτές δεν εξασφαλίζονται ποτέ ή έρχονται με το σταγονόμετρο.

Αν μελετήσουμε τη σχετική με τον τουρισμό αρθρογραφία του 2015, του 2017, του 2019 κ.λ.π., θα διαπιστώσουμε ότι, όπως σε κάθε τομέα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής στην πατρίδα μας, τα ίδια προβλήματα επισημαίνονται και ζητούν λύσεις. Για παράδειγμα, σε άρθρο του 2017 (1) επισημαίνονται «τρία δομικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα την επόμενη μέρα»: α) η υπερφορολόγηση και η μείωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, β) η αδυναμία μας να προσελκύσουμε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και γ) το εχθρικό αλλά και ελάχιστα ελκυστικό πλαίσιο απέναντι σε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική πρωτοβουλία.

Τα προβλήματα μάλιστα αυτά είχε επισημάνει ο «Τομεάρχης Τουρισμού» του κόμματος που κατόπιν κυβέρνησε την Ελλάδα και την κυβερνά ακόμη και σήμερα! Ας αναλογιστεί ο καθένας αν έγινε κάποιο βήμα για την επίλυσή τους, όχι «άμεσα την επόμενη μέρα», αλλά έξι χρόνια αργότερα!…

Οι λύσεις δεν δίνονται ποτέ, αλλά τα προβλήματα αφήνονται να χρονίζουν, γιατί δεν υπάρχει πολιτική βούληση και προθυμία για προσφορά στον τόπο, αν δεν μεταφράζεται σε εξυπηρέτηση ιδιοτελών ή μικροκομματικών συμφερόντων. Αυτήν την πολιτική βούληση υποστηρίζουμε ότι διαθέτει η ΝΙΚΗ, μαζί με εντιμότητα και απόλυτη διάθεση να βοηθήσει τη χώρα μας και όχι να υπηρετήσει τη διαπλοκή, την ιδιοτέλεια και την αδιαφάνεια. Και καλούμε τον ελληνικό λαό να μας δοκιμάσει.

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σε συνέντευξή του στις 12 Δεκεμβρίου 2022 (2), προβαίνει σε μια καίρια επισήμανση: ότι «οι υποδομές που απαιτούνται για τους επισκέπτες είναι ακριβώς ίδιες με αυτές που χρειάζονται και οι μόνιμοι κάτοικοι. Συνεπώς μέσα από αυτό το συνολικό πρίσμα θα πρέπει να σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών, που θα δίνει λύσεις σε αυτό που ονομάζουμε “καθημερινότητα”». Και προσθέτει παραδείγματα έλλειψης υποδομών (όπως ότι «η Αθήνα, μετά από 25 χρόνια διαδοχικών εξαγγελιών, δεν έχει ακόμη ένα Μητροπολιτικό Συνεδριακό Κέντρο διεθνών προδιαγραφών, το οποίο θα αναβάθμιζε θεαματικά το τουριστικό προϊόν της») και παρατηρήσεις που αφορούν ακόμη και στη διατήρηση της πολιτισμικής ταυτότητας και φυσιογνωμίας των κατά τόπους περιοχών της πατρίδας μας, την εναρμόνιση της τουριστικής ανάπτυξης με την πρόοδο του πρωτογενούς τομέα και των άλλων τομέων της οικονομίας (και τη σύνδεση των τουριστικών επιχειρήσεων με τα προϊόντα της εγχώριας παραγωγής, θα προσθέσουμε εμείς), αλλά και τη στόχευση σε συγκεκριμένες ομάδες περιηγητών, όπως π.χ. οι digital nomands.

«Δέκα προβλήματα του τουρισμού» που «ζητούν λύση μετά την κάλπη» επισήμαινε η κ. Στεφανία Σούκη στο ομώνυμο άρθρο της 9 Ιουνίου 2019 (3). Σήμερα, ενώ φτάσαμε στην «επόμενη κάλπη», η κατάσταση παραμένει σαν να μην έχει περάσει ούτε μια μέρα. Συνοπτικά, τα προβλήματα που επισημαίνονται είναι τα εξής:

·         «Επάρκεια σε ενέργεια και νερό, χωρίς να χρειάζεται “να κόβεται το νερό στους κατοίκους για να εξυπηρετηθούν τα ξενοδοχεία”,

·         διαχείριση απορριμμάτων και συνολικά καθαριότητα των δημόσιων χώρων, εκσυγχρονισμός των υποδομών στα λιμάνια,

·         διαχείριση κυκλοφοριακών ζητημάτων,

·         εξασφάλιση ξεκάθαρου πλαισίου λειτουργίας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων,

·         αστυνόμευση,

·         επαρκείς υπηρεσίες υγείας και

·         ειδικά για τον οδικό τουρισμό (που αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κομμάτι πλέον του εισερχόμενου τουρισμού), ενίσχυση των τοπικών οδικών δικτύων και συνοριακών σταθμών.

Σε επίπεδο γενικότερου πλαισίου, σε πρώτο πλάνο παραμένουν σταθερά τα θέματα

·         της φορολογίας με ξεκάθαρο και ανταγωνιστικό, έναντι των υπόλοιπων αγορών της Μεσογείου, πλαίσιο,

·         αλλά και το χωροταξικό για τις νέες επενδύσεις…».

Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι πολλά από τα διασημότερα ελληνικά έργα τέχνης εξακολουθούν να κρατούνται στα μουσεία της αλλοδαπής, όπου τα μετέφεραν οι «ευγενείς» κλεπταποδόχοι του αποικιοκρατικού παρελθόντος. Όχι μόνον αρχαία ελληνικά αριστουργήματα, όπως τα γλυπτά του Παρθενώνα (Βρετανικό Μουσείο), η Νίκη της Σαμοθράκης ή η Αφροδίτη της Μήλου (Λούβρο), αλλά και λείψανα αγίων (κάποια λίγα έχουν επιστραφεί) και ιστορικές εικόνες της Θεοτόκου και άλλων ιερών προσώπων, που αφαίρεσαν από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας οι δυτικοευρωπαίοι κατακτητές – Ιταλοί κυρίως – κατά την περίοδο της Λατινοκρατίας. Τα έργα αυτά είναι απαραίτητο να επιστραφούν στις εστίες τους, πράγμα που δεν θα συμβεί ποτέ, όσο εξακολουθούμε να συμπεριφερόμαστε ως αποικία.

Η Ελλάδα διαθέτει ακόμη αρκετό έδαφος για θεματικό τουρισμό σε 12μηνη βάση, ανάλογα με την περιοχή. Αρκεί να υπάρχει οργάνωση σε όλα τα επίπεδα – και στη διεθνή προβολή – και στήριξη (αντί για παρεμπόδιση και καταλήστευση) του Έλληνα επιχειρηματία από την πολιτεία. Τα υπόλοιπα επαφίενται στην υπευθυνότητα των ίδιων των επιχειρηματιών του τουρισμού, τόσο για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν όσο και για την εκπλήρωση των δικών τους υποχρεώσεων απέναντι σε ένα δίκαιο και έντιμο κράτος και στην τοπική κοινωνία όπου δραστηριοποιείται έκαστος.

Η απάντηση της ΝΙΚΗΣ στην αγωνία των επιχειρηματιών και των εργαζομένων στον τουρισμό είναι απλή: τα προβλήματα είναι εντοπισμένα και καταγεγραμμένα. Περιμένουν εκείνη την πολιτική ηγεσία της πατρίδας μας που θα φροντίσει για την επίλυσή τους. Η ανάγκη αυτή (όπως και οι αντίστοιχες ανάγκες, οι τραγικές ελλείψεις και η αποδιοργάνωση σε ΚΑΘΕ τομέα του «κράτους – σκαντζόχοιρου», στο οποίο έχει μετατραπεί η πατρίδα μας) είναι που μας έκανε να συσπειρωθούμε στο Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ και να συμμετάσχουμε στις κοινοβουλευτικές εκλογές, ζητώντας από κάθε Έλληνα πολίτη – άνδρα ή γυναίκα – να κάνει το βήμα. Κάθε ψήφος στα κόμματα που οδήγησαν τη χώρα μας στην παρακμή και την αποδιοργάνωση είναι κυριολεκτικά «χαμένη ψήφος». Κερδισμένη ψήφος, για να κερδίσουμε το μέλλον της κοινωνίας μας και των παιδιών μας, είναι η ψήφος σε ανθρώπους έντιμους, αλλά και σοβαρούς από πολιτική άποψη. Τέτοιοι άνθρωποι ισχυριζόμαστε ότι απαρτίζουν τη ΝΙΚΗ και σε καλούμε «να το πάρεις ζεστά»: να μελετήσεις, να αμφισβητήσεις, να κρίνεις και να πράξεις κατά συνείδησιν.

Το αύριο πρέπει να είναι δικό μας και η αναδιοργάνωση της πατρίδας μας δεν μπορεί να περιμένει.

Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Υποψήφιος βουλευτής Ρεθύμνου

Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ

Παραπομπές

(1) Δήμητρα-Μαρίλια Φούρλα, «Τα τρία δομικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού που πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα την επόμενη μέρα», https://www.dimokratiki.gr/09-06-2017/ta-tria-domika-provlimata-tou-ellinikou-tourismou-pou-prepi-na-antimetopisoume-amesa-tin-epomeni-mera/.

(2) Δημήτρης Μαλλάς, «Αλέξανδρος Βασιλικός: Ο φετινός χειμώνας θα έχει πολλές προκλήσεις για τα ελληνικά ξενοδοχεία», https://www.cnn.gr/oikonomia/anaptyxi/story/339936/aleksandros-vasilikos-o-fetinos-xeimonas-tha-exei-polles-prokliseis-gia-ta-ellinika-ksenodoxeia.

(3) Στεφανία Σούκη, «Δέκα προβλήματα του τουρισμού ζητούν λύση μετά την κάλπη», https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/tourismos/deka-problimata-tou-tourismou-zitoun-lisi-meta-tin-kalpi/.