Τo απίστευτο αλαλούμ που προκλήθηκε χθες στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου ανέδειξε για ακόμα μία φορά τα προβλήματα στις συγκοινωνιακές υποδομές της χώρας αλλά και την ανικανότητα του «επιτελικού» κράτους που δεν μπορεί να κρύψει τα σημάδια παράλυσης.
Χιλιάδες ταξιδιώτες βίωσαν χθες τεράστια ταλαιπωρία, καθώς εγκλωβίστηκαν μέχρι και εννέα ώρες σε παλιά και νέα Αθηνών – Κορίνθου μετά από φωτιά σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7 τόνους υγραερίου κίνησης στο ύψος της Κακιάς Σκάλας. Ο οδηγός του συνελήφθη, σύμφωνα με τις αρχές.
Πολίτες και τουρίστες εγκλωβίστηκαν μέσα σε συνθήκες αφόρητης ζέστης χωρίς ενημέρωση ή σχέδιο διαφυγής, αφού η νέα Ε.Ο. έκλεισε στις 12.30 το μεσημέρι με την κυκλοφορία να αποκαθίσταται σταδιακά και στα δύο ρεύματα στις 9.30 το βράδυ!
«Πάμε κι όπου βγει» είπε χαρακτηριστικά ένας οδηγός ανοίγοντας το παράθυρο του αμαξιού του σε άλλον άνδρα, που κινήθηκε σε παράδρομο στρωμένο με τσιμέντο παρά με άσφαλτο, μετέφερε ο συντάκτης της «Εφ.Συν.», Μιχαήλ – Άγγελος Κωνσταντόπουλος.
“Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή”, απαντούν σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική χθες βράδυ αλλά ισχυρίζονται το εξής:
“Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά”.
Διαβάζουμε πως “είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της. Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός”.
Υποστηρίζεται επίσης ότι “καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας”. Ωστόσο, καταγγελίες αναφέρουν πως χρειάστηκε να περάσουν ώρες για να δώσουν σε πολίτες μόνο ένα μπουκάλι νερό και πως δεν υπήρξε παροχή στοιχειωδών ειδών πρώτης ανάγκης ούτε μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες.
“Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της”, προστίθεται στην ανακοίνωση.
“Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι – Περαχώρα – Πίσια – Σχίνο – Αλεποχώρι – Μέγαρα – Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης” σημειώνεται.
Αξίζει να αναφερθεί πάντως πως πολύωρος ήταν ο γολγοθάς και για εκατοντάδες επιβάτες του Προαστιακού, ενώ το πρόβλημα επεκτάθηκε και στον σιδηρόδρομο. Μετά τις 9 το βράδυ κατάφεραν τελικά να φύγουν από το Κιάτο με το τρένο περίπου 50 επιβάτες που είχαν ξεκινήσει από την Πάτρα το μεσημέρι με τελικό προορισμό το αεροδρόμιο στην Αθήνα, αφού έπρεπε να προλάβουν προγραμματισμένες πτήσεις.