ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΝΙΚΗ ΛΥΜΠΕΡΗ

Apple: εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Amazon

Η Apple έχει αλλάξει. Αυτό λένε οι άνθρωποι που παρατηρούν την πορεία της όλα αυτά τα χρόνια και τη γνωρίζουν καλά. Από τον Αύγουστο του 2011, η Apple έχει περιέλθει στην εποχή του Tim Cook. Έχει σταματήσει να ενισχύεται τo πέπλο μυστηρίου για τα προϊόντα της, ο μύθος. Όλα είναι διάφανα . Και η Apple έχει γίνει μία εταιρεία που δίνει στον λαό της αυτό που θέλει. Δεν του δημιουργεί πια ανάγκες. Του τις καλύπτει.

Είναι κακό αυτό; Αν το δει κάποιος από την απολύτως πρακτική του πλευρά, όχι. Μπορεί να είχαν διαρρεύσει όλες οι λεπτομέρειες για το iPhone 5, αλλά είναι το smartphone που «ξεπούλησε» πιο γρήγορα. Μπορεί να είχαν διαρρεύσει ένα σωρό πληροφορίες για το iPad mini, αλλά αυτό δεν σταμάτησε (και δεν φαίνεται να σταματήσει) το hype γύρω από αυτό.

Κι η Apple, με το iPad mini, αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο της Amazon και της Google, αρκετό χρονικό διάστημα αργότερα. Συνειδητοποίησε ότι οι πελάτες της, ή οι υποψήφιοι πελάτες της, έψαχναν για ολοένα και μεγαλύτερα smartphones και ολοένα και μικρότερα tablets. Συζητούσαν γι αυτά. Τα μοιράζονταν με τους φίλους τους. Κι η Apple ήταν απούσα κι απ’ τα δύο.

Δεν την ένοιαζε ιδιαίτερα. Το iPhone 4S στις 3,5 ίντσες, έκανε εξαιρετικές πωλήσεις. Το νέο iPad, το ίδιο. Κι ας μην υποστήριζε LTE ουσιαστικά. Κι ας μην ήταν τετραπύρηνο. Καθ’ όλη την διάρκεια των μηνών εκείνων που οι άλλες εταιρείες παρουσίαζαν τετραπύρηνα τηλέφωνα και μικρά, οικονομικά, αλλά επώνυμα tablets, η Apple πουλούσε και συνεχίζει να πουλάει.

Αυτό που αλλάζει όμως, είναι αυτό που σας γράψαμε παραπάνω. Η Apple αποφάσισε να ανταποκριθεί στα μηνύματα της αγοράς. Δεν τα δημιούργησε. Όχι ότι έχει σταματήσει να κάνει πρωτότυπες συσκευές. Οι νέοι iMac αποδεικνύουν το αντίθετο. Αλλά έχει μπει στην διαδικασία να ακούει τις ανάγκες των καταναλωτών και να τις ικανοποιεί, όχι να τις δημιουργήσει. Κάτι που στην εποχή του Steve Jobs, ήταν ανήκουστο.

RIP Apple, όπως σε γνωρίζαμε. Είσαι σε καλό δρόμο να γίνεις άλλη μία Amazon ή Samsung ώστε να κατακτάς με λιγότερο πρωτότυπο τρόπο πια, τα μερίδια αγοράς που θέλεις.

Η φανταστική φώτο είναι από το Gizmodo.

της Νίκης Λυμπέρη