ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Blue Horizon: Προφυλακιστέοι καπετάνιος και ύπαρχος

Την προφυλάκιση του πλοίαρχου (καπετάνιος) και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/09) ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.

Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.

Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο (καπετάνιος) που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση. Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.

Τι ισχυρίζονται καπετάνιος και ύπαρχος

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο απολογητικό υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια, ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι: «Ζήτησα άδεια απόπλου την οποία έλαβα 21:12. Στις 21:13 ενημερώθηκα ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που βρισκόταν στον καταπέλτη και μου είπε όλα έχουν καλώς. Στις 21.14 ο ύπαρχος φώναζε έντονα κάπτεν, κάπτεν. Κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει, κοίταξα στην οθόνη και είδα ίσα ίσα έναν άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα. Ακαριαία έδωσα εντολή να μειώσει το πλοίο ταχύτητα και να ενημερωθεί το Α’ λιμενικό τμήμα. Δεν ήξερα τι είχε συμβεί. Φώναζα τι έχει γίνει ρε παιδιά; Δεν έκανα κράτει μηχανές διότι το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο με κίνδυνο ζωής πληρώματος και επιβατών και κίνδυνο σύνθλιψης του ανθρώπου που έχει βρεθεί στη θάλασσα».

Από την πλευρά του, ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. «Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Κι εγώ κινδύνεψα να πέσω δύο φορές. Toν έσπρωξα δύο φορές μια από την δεξιά και μια μετά στο κέντρο όταν ο ίδιος κάνει κυκλωτική κίνηση. Την τρίτη φορά είχα παρατεταμένα τα χέρια μου για να μην περάσει. Την πρώτη φορά φοβήθηκα, την δεύτερη ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο. Μόλις έπεσε στο νερό φωνάζω Captain, Άνθρωπος στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το μαύρο κουτί και το ημερολόγιο του πλοίου. Γύρισα αμέσως προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο αλλά ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».