Από την Τρίτη 16 Μαρτίου 2021, οι πολίτες μπορούν να δηλώνουν και ηλεκτρονικά την απώλεια της αστυνομικής τους ταυτότητας μέσω της ψηφιακής πύλης www.gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα».
Από εκεί μπορείτε να υποβάλλετε ηλεκτρονικά στην Αστυνομική Υπηρεσία του τόπου κατοικίας σας ή σε αυτή που έχετε εκδώσει το δελτίο ταυτότητας τη σχετική δήλωση απώλειας. Με την υποβολή της δήλωσης, το δελτίο ταυτότητας θα ακυρώνεται άμεσα από την αρμόδια αστυνομική υπηρεσία και η δήλωση θα εμφανίζεται αυτόματα στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr , ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε όποια άλλη υπηρεσία χρειάζεται.
Η ενεργοποίηση των θυρίδων για τους κρατικούς Φορείς ξεκίνησε σήμερα από τα Αστυνομικά Τμήματα εγκαινιάζοντας έναν νέο, σύγχρονο και αποδοτικό τρόπο επικοινωνίας των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση. Πρόκειται για «ηλεκτρονικά γραμματοκιβώτια» στα οποία οι υπηρεσίες θα δέχονται έγγραφα και αιτήσεις που αποστέλλουν οι πολίτες μέσω του gov.gr.
Η κεντρική λειτουργία των θυρίδων είναι η συγκέντρωση και η ανταλλαγή εγγράφων που εκδίδονται μέσω του gov.gr. Με την ενεργοποίηση των θυρίδων για τους Φορείς της δημόσιας διοίκησης, οι πολίτες θα μπορούν να τους αποστέλλουν αιτήσεις, που σχετίζονται με τις συναλλαγές τους.
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος της επικοινωνίας μέσα από θυρίδες είναι η αμεσότητα, η ακρίβεια και η διαφάνεια όλης της διαδικασίας. Οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους από τη χρέωση μέχρι τη διεκπεραίωσή του. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα οφέλη και για τη Διοίκηση, καθώς καταπολεμάται οριζόντια και δραστικά η γραφειοκρατία και μειώνεται σημαντικά η διακίνηση εγγράφων σε έντυπη μορφή.