ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Δέκα εκατ. ευρώ για επαγγελματική κατάρτιση σε 1000 ναυτικούς

Πλοία

Πρόγραμμα ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ, για τη χρηματοδότηση δράσεων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης για άνεργους ναυτικούς, εξασφάλισε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Το πρόγραμμα, που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και αφορά τη χρονική περίοδο 2013-2014, έχει δύο δράσεις.

Η πρώτη, αφορά επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, στο πλαίσιο του ναυτικού επαγγέλματος, με κύκλους κατάρτισης (ύψους 6 εκατ. ευρώ).

Η δεύτερη, επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, έξω από το πλαίσιο του ναυτικού επαγγέλματος, με ανακατεύθυνση στην αυτοπασχόληση και στην ίδρυση νέας επιχείρησης (ύψους 4 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, στις 19 Απριλίου δημοσιοποιείται και ξεκινά η εφαρμογή του προγράμματος «Νέαρχος», που πρόσφατα ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας.

Το πρόγραμμα, συνολικού ποσού 6.423.150 ευρώ, δικαιούχος του οποίου είναι το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, παρέχει κίνητρα σε άνεργους νέους ναυτικούς, ηλικίας από 18 έως 29 ετών, να αποκτήσουν δεξιότητες και εργασιακή εμπειρία επί πλοίου, να λάβουν ικανοποιητική αποζημίωση και να έρθουν σε επαφή με τους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους, ώστε να τους πείσουν για τις εργασιακές τους δυνατότητες.

Από αυτό αναμένεται να ωφεληθούν περίπου 1.000 άνεργοι νέοι ναυτικοί, εκ των οποίων 200 θα είναι αξιωματικοί και 800 κατώτερα πληρώματα λοιπών ειδικοτήτων.

Αντιδρά η ΠΝΟ

Την αντίθεσή της, στο συμμετοχή του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, εξέφρασε με ανακοίνωση της, η Πανελλήνια Ναυτικής Ομοσπονδία.

Η ΠΝΟ αναφέρει ότι κύριος σκοπός του ΓΕΝΕ από ιδρύσεως του είναι καθαρά και μόνον η μέριμνα για εξεύρεση εργασίας σε ήδη υπάρχοντες άνεργους Έλληνες ναυτικούς επί των πλοίων και όχι η θέσπιση προγραμμάτων μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία το οποίο σε τελευταία ανάλυση είναι η δημιουργία νέων ναυτικών.

Το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών, εκφράζει την απορία του, αν οι «εκπαιδευόμενοι» θα καταλάβουν οργανική θέση πληρώματος ή απλά θα είναι επιβαίνοντες.

Εκτιμά επίσης, ότι η όλη επιχειρούμενη διαδικασία θέλει εκ της πλαγίου να εισάγει το θεσμό της ατομικής σύμβασης εργασίας, κατά παράβαση των συλλογικών συμβάσεων.