Το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ στο πλαίσιο υλοποίησης των προγραμμάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας πραγματοποίησε διδακτικές επισκέψεις στο Ηράκλειο τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023.
Πιο συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες στα τμήματα τόσο των αρχαρίων όσο και των προχωρημένων επισκέφτηκαν την Περιφέρεια Κρήτης, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και το Ιστορικό Μουσείου Κρήτης. Σκοπός των διδακτικών επισκέψεων ήταν οι συμμετέχοντες να συμπληρώσουν το θεωρητικό πεδίο με το οποίο έχουν έρθει ήδη σε επαφή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και να εμπλουτίσουν τη γνωστική τους εμπειρία με εικόνες και παρουσιάσεις που θα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση τόσο της γλώσσας όσο και της ιστορικής διαδρομής της Κρήτης και της χώρας μας γενικότερα.
Στο ξεκίνημα των επισκέψεων ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης κ. Μπαριτάκης Παύλος υποδέχθηκε στο γραφείο του τους συμμετέχοντες και τους παρουσίασε το αυτοδιοικητικό σύστημα της Ελλάδος, τις αρμοδιότητες που ασκεί η Περιφέρεια Κρήτης ως 2οςβαθμός αυτοδιοίκησης, εστιάζοντας ιδιαίτερα στα θέματα πολιτισμού και εκπαίδευσης. Τόνισε επίσης τη σπουδαιότητα των δράσεων που υλοποιεί το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων και επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Κρήτης και ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτάκης είναι συμπαραστάτης στις πρωτοβουλίες και δράσεις αυτές. Τέλος, δώρισε σε κάθε συμμετέχοντα το «Κρητικόν Λεξικόν» του Ιωάννη Κονδυλάκη, έκδοση της ΠεριφέρειαςΚρήτης, ως ενθύμιο της επίσκεψής τους.
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου οι συμμετέχοντες, συνοδεία ξεναγού, περιηγήθηκαν στις αίθουσες του Μουσείου όπου είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με εκθέματα, από όλες τις περιόδους της κρητικής προϊστορίας και ιστορίας. Κατά την περιήγηση επισημάνθηκε η αξία του Μουσείου το οποίο είναι από τα πιο μεγάλα και αξιόλογα μουσεία στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στην Ευρώπη. Τα εκθέματά του περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικά δείγματα από όλες τις περιόδους και καλύπτουν περίπου 7000 χρόνια, από τη νεολιθική εποχή μέχρι τους ρωμαϊκούς χρόνους. Κυρίαρχη θέση, όμως, στις συλλογές του κατέχουν τα μοναδικά αριστουργήματα της μινωικής τέχνης.
Η μόνιμη έκθεση του Μουσείου αναπτύσσεται σε είκοσι επτά αίθουσες στο ισόγειο και στον όροφο και φιλοξενεί αρχαιολογικά ευρήματα από τους νεολιθικούς έως τους ρωμαϊκούς χρόνους (6η χιλιετία π.Χ.-3ος αι. μ.Χ). Στο ισόγειο εκτίθεται η μινωική συλλογή (Αιθ. I-XII) και η συλλογή γλυπτών (Αιθ. ΧXVI-XXVII), ενώ στον όροφο εκτίθενται οι μινωικές τοιχογραφίες (Αιθ. XIII) και εκθέματα ιστορικών χρόνων (Αιθ. XV-XXII). Σε ξεχωριστή ενότητα παρουσιάζονται στον όροφο οι ιδιωτικές συλλογές των Στ. Γιαμαλάκη και Ν. Θ. Μεταξά (Αιθ. XXIII), καθώς επίσης η απήχηση του μινωικού παρελθόντος της Κρήτης στα αρχαία και σύγχρονα χρόνια (Αιθ. XIV, XXV).
Τέλος, στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης (ΙΜΚ) το οποίο ιδρύθηκε το 1953 από την Εταιρία Κρητικών Ιστορικών Μελετών και προσφέρει μια σύνθετη εικόνα της Ιστορίας και της Τέχνης της Κρήτης από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους ως τον 20ο αιώνα τους συμμετέχοντες υποδέχθηκε ο επιμελητής ιστορικών συλλογών και αναπληρωτής Διευθυντής του Μουσείου κ. Αγησίλαος Καλουτσάκης ο οποίος με μοναδικό τρόπο εισήγαγε στα μεγάλα ιστορικά γεγονότα, που έλαβαν χώρα στην Κρήτη από τον 19ο αιώνα έως και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στους δύο ορόφους τους κτιρίου και να θαυμάσουν από κοντά έργα κορυφαίων λογοτεχνικών μορφών της Ελλάδας όπως ο Καζαντζάκης, ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος, κ.ά.
Το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣαισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει το ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου για τη δωρεάν παραχώρηση του λεωφορείου καθώς και τα στελέχη του κ. Μοσχάκη, κ. Γρηγοράκη για την άριστη συνεργασία τους. Επιπρόσθετα, το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης για τη δωρεάν ξενάγηση και είσοδο που παρείχε στο σύνολο των συμμετεχόντων.
Τα προγράμματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας έχουν ως στόχο να ανταποκριθούν στις ανάγκες της κοινωνίας του Ρεθύμνου για μαθήματα ελληνικής γλώσσας και να καλύψουν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση που παρουσιάζεται. Η ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων στην ελληνική γλώσσα διευκολύνει την ένταξη του αλλόγλωσσου ατόμου στην τοπική κοινωνία, στο εργασιακό περιβάλλον, στον τρόπο ζωής και στον ελληνικό πολιτισμό, καθώς και στην απλή διεκπεραίωση καθημερινών δραστηριοτήτων ή γραφειοκρατικών διαδικασιών.