ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Διεπιστημονική ημερίδα στην Πανεπιστημιούπολη του Γάλλου

διεπιστημονική ημερίδα στο πανεπιστήμιοΔιεπιστημονική Ημερίδα με θέμα: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΥΝΕΠΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ.

Η ημερίδα διοργανώνεται από την Εργαστηριακή Μονάδα Οικολογικής Ψυχολογίας και Βιωματικής, Ευρετικής και Αφηγηματικής-Διαλογικής Ψυχοπαιδαγωγικής του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, την Τετάρτη 9 Απριλίου 2014 (Αίθουσα Δ7), από 14:00 έως 21:00.

Περισσότερες πληροφορίες από το διοργανωτή της Ημερίδας: Μάριος Α. Πουρκός, Καθηγητής Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, Τηλ.: 6936550791, Ηλεκτρονική διεύθυνση: mpourkos@gmail.com.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

14:00-14:10 Εγγραφές

14:10-14:15 Χαιρετισμός από τον Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης καθηγητή κ. Αντώνη Χουρδάκη

14:15-14:45 Η οικογένεια και το σχολείο ως αμοιβαία συνεξαρτώμενα και μεταβαλλόμενα οικολογικά, κοινωνικο-ιστορικά και πολιτισμικά συστήματα – Μάριος Α. Πουρκός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

14:45-15:15 Το εκπαιδευτικό πλαίσιο ως οικολογικός, σημειωτικός και κοινωνικο-ιστορικο-πολιτισμικός θώκος: συνεπαγωγές στην μεθοδολογία της έρευνας και στο σχεδιασμό των διδακτικών, μαθησιακών και αναπτυξιακών διαδικασιών – Μάριος Α. Πουρκός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

15:15-15:45 Ψυχική ενδυνάμωση (resilience) εκπαιδευτικών: ένα πρόγραμμα βασισμένο σε μία ολιστική  οικοσυστημική προσέγγιση σε σχέση με τις κοινωνικό-συναισθηματικές και μαθησιακές  δυσκολίες/διαταραχές των παιδιών – Ηλίας Ε. Κουρκούτας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

15:45-16:15 Ψυχοπαιδαγωγικές διαστάσεις της οικοσυστημικής προσέγγισης του M. Bowen στην οικογένεια: μελέτη περίπτωσης σύγχρονης ελληνικής οικογένειας που βρίσκεται σε κρίση – Αλίκη Τζώρτζη, Υποψήφια Διδάκτορας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης,
Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης – Μάριος Α. Πουρκός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Σχολή
Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

16:15-16:45 Ηθικές διαστάσεις της αφήγησης ιστοριών στο πνεύμα της οικο-σωματικο-βιωματικής προσέγγισης και της Βιωματικής, Ευρετικής και Αφηγηματικής-Διαλογικής Ψυχοπαιδαγωγικής: ένα παράδειγμα αφήγησης ιστορίας με τίτλο «τα δίδυμα αδέλφια, ο τοίχος και το απολίθωμα του ξωτικού» (Αφηγήτρια Ειρήνη Αρτεμάκη) – Μάριος Α. Πουρκός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

16:45-17:15 Η ανθρώπινη προοπτική μέσα από την οικολογική-βιοκλιματική διάσταση της Αρχιτεκτονικής – Στέφανος Σκανδάλης, Αρχιτέκτονας, Μελετητής Δημοσίων Έργων, Διδάσκων στο Εργαστήριο Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

17:15-17:45 Η αλληλόδραση στην έρευνα-δράση: μια διαλεκτική προοπτική στην παραγωγή γνώσης – Ελένη Κατσαρού, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Κρήτης

17:45-18:00 Διάλειμμα

18:00-21:00 Ψυχοπαιδαγωγικές και μαθησιακές διαστάσεις της Ακουστικής Οικολογίας και εκπαίδευση – Ιωάννα Ετμεκτσόγλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο