ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

“Εαρινό Εξάμηνο”: Ένα σύγχρονο μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στο Ρέθυμνο

Με μεγάλο ενδιαφέρον υποδεχτήκαμε την είδηση ότι το Ρέθυμνο …πρωταγωνιστεί σε ένα νέο μυθιστόρημα. Το «Εαρινό Εξάμηνο» ήδη συζητιέται πολύ, τόσο για τον πρωτότυπο τρόπο έκδοσης (ηλεκτρονική αυτοέκδοση) όσο και για το αξιόλογο περιεχόμενό του.

Μέσα στις σελίδες του παρελαύνουν με το όνομά τους οι δρόμοι στους οποίους περπατάμε καθημερινά. Οι χαρακτήρες του έργου είναι τόσο ζωντανοί που ο εξοικειωμένος με την πόλη αναγνώστης θα περιμένει να τους συναντήσει στην βραδινή του έξοδο.

Να με δυο λόγια η υπόθεση:

«Στον απόηχο των γεγονότων του Δεκέμβρη του 2008, η Ντίνα, μια δευτεροετής φοιτήτρια Φιλοσοφικής στο Ρέθυμνο, ξεκινάει τη δική της προσωπική εξέγερση. Θέλει τον κόσμο και τον θέλει τώρα, μέσα σε μία άνοιξη. Θα πιστέψει ότι βρήκε το «μεταφυσικό κόλπο» για το φιλόδοξο πρόγραμμα ελευθερίας της σε μια νέα θεατρική ομάδα, τον σκηνοθέτη της οποίας ερωτεύεται. Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι και η παράσταση, η Ντίνα θα ζήσει τη δική της εκδοχή της ροκ μυθολογίας. Πίσω στην Αθήνα, ο πατέρας της προσπαθεί να γεμίσει το κενό που άφησαν φεύγοντας οι γυναίκες της ζωής του.

Το Εαρινό Εξάμηνο αποτελεί, σε πρώτο επίπεδο, μια τοιχογραφία της φοιτητικής ζωής σε ένα επαρχιακό ελληνικό πανεπιστήμιο. Το μεγάλο στοίχημα, ωστόσο, ενός μυθιστορήματος που είναι γραμμένο σαν ένα «παλιρροϊκό» θεατρικό κείμενο είναι να «παίξει» πάνω σε μια σκηνή που δεν είναι ακριβώς Τέχνη και δεν είναι ακριβώς Ζωή, αλλά κάποιες μαγικές στιγμές συναντιούνται σ’ αυτήν φευγαλέα».

Το άκουσμα του ονόματος του συγγραφέα, του Γιώργου Στόγια, θα ξυπνήσει πολλές μνήμες σε Ρεθυμνιώτες που αγαπάνε το θέατρο και είχαν επαφή με τους φοιτητές κατά τη δεκαετία του ’90. Ο Στόγιας είχε διατελέσει παραγωγός στον Team Fm, πρώτος dj του Figaro, και το σημαντικότερο, ιδρυτικό μέλος και σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας De Gustimus. Μεταξύ παραστάσεων σε Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο και Αθήνα, οι De Gustimus ήταν ίσως η πρώτη ομάδα που έπαιξε ολοκληρωμένες θεατρικές παράστασεις σε μπαρ (στο Σεσίλια και το Μετρόπολις αντίστοιχα), πολύ προτού γίνει μόδα στην Αθήνα.

Πώς ο συγγραφέας μετουσιώνει το εμπειρικό του υλικό σε μυθιστόρημα; Μήπως εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος μιας καλυμμένης αυτοβιογραφίας; Όχι, ο Στόγιας δεν διάλεξε τον εύκολο δρόμο της νοσταλγίας και της μυθοποίησης. Τοποθετώντας τη δράση στα 2009, πολύ μετά τη δική του παραμονή στην πόλη, και διαλέγοντας να κάνει την κεντρική ηρωίδα γυναικείου φύλου, βάζει δυο όρους που τον βοηθούν να κρατήσει αποστάσεις ασφαλείας από τη δική του στενά υποκειμενική ματιά.

Έτσι, το Ρέθυμνο παρουσιάζεται ρεαλιστικά ως ένα σημείο. Από εκεί και πέρα, θα αποτελέσει το σκηνικό μέσα στο οποίο ο συγγραφέας θα στήσει την αφήγησή του, προσθέτοντας με τη φαντασία του όποια στοιχεία θεωρεί αναγκαία (π.χ. τη βίαια διαμάχη μετάξύ ακροδεξιών και αριστερών ομάδων). Ο Στόγιας θα μιλήσει για μια νεότητα πάντα απρόσιτη, για την ιδιότητα του φοιτητή ως υπαρξιακή κατάσταση, για μια οικονομία και μια κοινωνία που όδευε προς την κρίση αμέριμνη ενώ οι ενδείξεις βοούσαν.

Το Εαρινό Εξάμηνο δημοσιεύεται για ελεύθερη ανάγνωση και κοινοποίηση κάθε Δευτέρα κα Παρασκεή, ένα κεφάλαιο τη φορά.

  • Στο μπλογκ υπάρχουν όλα τα στοιχεία (περίληψη, προηγούμενα κεφάλαια κ.α.)
  • Στο προφίλ του μυθιστορήματος στο facebook ανεβαίνουν καθημερινά εικόνες και μουσική που σχετίζονται με το κείμενο και γενικότερα αναπτύσσεται διαδραστική σχέση με τους αναγνώστες

Καλή εξερεύνηση στον παράξενο και τρομακτικό κόσμο του μυθιστορήματος «Εαρινό Εξάμηνο».