ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

«Εισαγωγή στο Φινλανδικό Εκπαιδευτικό σύστημα»: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου στη Φινλανδία

Η συνεχής κατάρτιση συνιστά μία από τις βασικές επιδιώξεις των εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου. Η βελτίωση της ποιότητας της κατάρτισης των εκπαιδευτικών προκύπτει από τις συλλογικές ανάγκες του σχολείου, ως κοινότητα που εντάσσεται με τη σειρά της σε ένα ευρύτερο σύνολο με διάφορους φορείς και παράγοντες και όχι μόνο από τις ατομικές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.

Στο Μουσικό Σχολείο θεωρούμε ότι είναι σημαντικό για την προσωπική ανάπτυξη κι επιμόρφωση τόσο των εκπαιδευτικών, άρα και της παρεχόμενης από αυτούς εκπαίδευσης, όσο και των μαθητών, να μπορούν να γνωρίσουν άλλες πραγματικότητες και να έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες για να μάθουν τον πολιτισμό τους, το εκπαιδευτικό σύστημα που χρησιμοποιούν, να βελτιώσουν την αυτονομία τους και τη γλωσσική τους ικανότητα στην ξένη γλώσσα.

Φέτος, το Μουσικό Σχολείο συμμετέχει σε Πρόγραμμα Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων, Βασικής Δράσης ΚΑ122, στον Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, του Προγράμματος Erasmus+ 2023-25, με τίτλο «Ένα σχολείο για όλους: καινοτόμες προσεγγίσεις στην ψηφιακή εποχή», το οποίο χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, τέσσερις (04) εκπαιδευτικοί του σχολείου (Βουρεξάκη Έρη, Σταύρου Δήμητρα, Χαλκιαδάκη Ρίκα, Μαστροθεοδώρου Μαρία) παρακολούθησαν στο Όουλου της Φινλανδίας από τις 27/11 ως και 02/12/2023 επιμόρφωση με θέμα: “Introduction to the Finish Education Model” («Εισαγωγή στο Φινλανδικό Εκπαιδευτικό σύστημα»), που διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass Teacher Academy.

Βασικοί άξονες της επιμόρφωσης ήταν οι ακόλουθοι:

• Κατανόηση του Φινλανδικού εκπαιδευτικού μοντέλου
• Γνωριμία με μεθόδους που προάγουν τη μαθητοκεντρική προσέγγιση και διδασκαλία
• Απόκτηση γνώσεων σχετικά με το EdTech και πώς χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση
• Η συνεργατική μάθηση

Μέσα από τους στόχους που τέθηκαν στο πρόγραμμα αυτό, οι εμπλεκόμενοι καθηγητές κατάφεραν να:

• καταρτιστούν σε θέματα που αφορούν καινοτόμες και συμπεριληπτικές μεθόδους διδασκαλίας
• εμπλουτίσουν βασικές και προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες
• ενημερωθούν για σύγχρονα εκπαιδευτικά λογισμικά και ψηφιακές εφαρμογές και πλατφόρμες