ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

ΕΛΜΕ Ρεθύμνου: “Όχι στις επιμορφώσεις της ντροπής!”

ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Με αφορμή, την εξαγγελθείσα επιμόρφωση των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το ΙΕΠ χωρίς εξειδίκευση ή κατάρτιση σε ΕΑΕ (υπ’ αρ. 40812/Δ3, 9-03-2017) το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ κατέληξε στα παρακάτω:

Εκφράζουμε την αγωνία μας για τις συνέπειες που θα επιφέρει αυτή η επιμόρφωση  στους μαθητές που προς το παρόν υποστηρίζονται από ειδικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4415/2016) από το Σεπτέμβρη του 2016 το Υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα στους μόνιμους συναδέλφους μας με πλεόνασμα ωρών και χωρίς κανένα προσόν στην Ειδική Αγωγή να συμπληρώνουν διδακτικό ωράριο σε δομές ΕΑΕ με δυνατότητα επιμόρφωσης μόλις ελάχιστων ωρών. Το Υπουργείο, για να καλύψει την έλλειψη σχεδιασμού για την Ειδική Αγωγή, ακυρώνει την εξειδικευμένη στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με τις συνεχείς αποσπάσεις, μεταθέσεις και μια γενικότερη κινητικότητα του προσωπικού στις αντίστοιχες δομές ανά σχολικό έτος δεν εξασφαλίζεται σε μια σχολική μονάδα ο απαραίτητος παιδαγωγικός προγραμματισμός για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες. Οι επιμορφώσεις είναι σαφώς χρήσιμες, αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις επιστημονικές γνώσεις που αποκτήθηκαν τουλάχιστον με ετήσιες εξειδικεύσεις, με μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Στον πιο ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, εκείνον της Ειδικής Αγωγής, διαμορφώνεται η λογική της πλήρους ευελιξίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό, όπου όλοι μπορούν να κάνουν τα πάντα. Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να μη προχωρά στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού και προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που τεχνηέντως θα «περισσεύουν». Με τις τρέχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις αντιμετωπίζονται απαξιωτικά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού καταπατάται το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως περιγράφεται στο άρθρο 1, παρ 1 του ν. 3699/2008-ΦΕΚ199Ἄ΄/2.10.2008. Για μια ακόμη φορά οι μαθητές αυτοί χάνουν τα δικαιώματα τους.

Είναι φανερό πως η ειδική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται εδώ και χρόνια, από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ως πεδίο εφαρμογής κάθε είδους ελαστικών εργασιακών σχέσεων, κατηγοριοποιήσεων, αλλά και πιλοτικών προγραμμάτων που μοναδικό στόχο έχουν τη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου. Η ΕΑΕ αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, με γνώμονα τις δημοσιονομικές ανάγκες και την πειθαρχία στους στόχους των μνημονίων. Τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών βρίσκονται μακριά από τους σχεδιασμούς του υπουργείου.

Η δωρεάν, δημόσια, υποχρεωτική ειδική εκπαίδευση, η στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, που θα έχουν γνώση του χώρου και ενιαία εργασιακά δικαιώματα, και ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας!

Καλούμε τους προς επιμόρφωση συναδέλφους  να μην συμμετάσχουν στην επιμόρφωση της ντροπής.

Καλούμε σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το χώρο της επιμόρφωσης, στο «Ξενία» στις 7:45 πμ

Για το λόγο αυτό προκηρύσσουμε για τη Δευτέρα 27 και Τρίτη 28 Μαρτίου δύο τρίωρες στάσεις εργασίας ανά ημέρα, πρώτη τρίωρη στάση από την ΕΛΜΕ & δεύτερη στάση από την ΟΛΜΕ.

Διεκδικούμε:

  • Το ΥΠΠΕΘ να αποσύρει το άρθρο 48 του ν. 4415/2016
  • Το ΙΕΠ, οι σχολικοί σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕΔΔΥ να μην προβούν σε ανάλογες “επιμορφώσεις της ντροπής”!
  • Μόνιμους διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με το απαραίτητο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
  • Έγκαιρη οργάνωση και σωστό παιδαγωγικό σχεδιασμό για την ποιοτική διασφάλιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών χωρίς την ένταξή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Λειτουργία σταθερών, δημόσιων και δωρεάν επιμορφωτικών δομών για όλους τους εκπαιδευτικούς.
  • Καλούμε τους προς επιμόρφωση συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω μελανά σημεία της διαδικασίας!
  • «Την επαναφορά του προσοντολογίου που όριζε ο νόμος 3699/2008 για όσους μόνιμους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να μετατεθούν, αποσπαστούν η να διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, το οποίο τροποποιήθηκε τον Αύγουστο του 2016. Οι υπεραριθμίες στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που προέκυψαν από την καταστροφική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας στη γενική Εκπαίδευση (μείωση ωρών διδασκαλίας μαθημάτων, κατάργηση της μείωσης ωραρίου σε υπευθύνους εργαστηρίων κ.α.), δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν εις βάρος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Την αποσύνδεση της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης με την μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα της γενικής τάξης, όταν εκεί φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η μείωση των μαθητών ανά τμήμα στη γενική τάξη δε μπορεί σε καμία περίπτωση να σχετίζεται με την λειτουργία του τμήματος ένταξης, καθώς οι μαθητές δεν υποστηρίζονται σε όλα τα μαθήματα μέσα στο τμήμα ένταξης και οι ώρες που φοιτούν σε αυτό είναι συγκεκριμένες και δε μπορούν να υπερβαίνουν τις 15 ανά εβδομάδα. Η ρύθμιση αυτή που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις 09/02/2017 (άρθρο 11), μοιραία θα οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών τμημάτων ένταξης, για την αποφυγή συγχώνευσης τμημάτων και απώλειας οργανικών θέσεων σε πολλές σχολικές μονάδες. Αυτή είναι λοιπόν η προτεραιότητα στην υποστήριξη των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, με την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης που με τόσο ενθουσιασμό ανακοίνωνε το Υπουργείο και οι αρμόδιοι;
  • Την κατάργηση των κατώτατων ορίων στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα τμήματα των ΣΜΕΑ. Οι σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αρκετοί από τους μαθητές που φοιτούν σε δομές ΕΑΕ, η διαφορετική αντιμετώπιση που συχνά απαιτείται για την υποστήριξη των μαθητών αυτών αλλά και το γεγονός ότι οι εγγραφές μαθητών στις δομές αυτές-κυρίως σε επαρχιακές και νησιωτικές περιοχές-συχνά είναι λιγότερες από τρεις (3) ανά έτος, δεν επιτρέπουν την ύπαρξη κατώτατων ορίων στον αριθμό των μαθητών για τη σύσταση ενός τμήματος, η οποία προβλέπεται στη ρύθμιση που αναφέρθηκε πιο πάνω».