Επιστολή διαμαρτυρίας υπέγραψαν γονείς μαθητών του ΕΠΑ.Λ. Γαράζου, η οποία υποβλήθηκε ως διαμαρτυρία στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου.
Η επιστολή έχει ως ακολούθως:
Μια “παρεξηγημένη” σχολική μονάδα.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε την λύπη μας για την αποδυνάμωση του μαθητικού δυναμικού του ΕΠΑ.Λ. Γαράζου, ενός σχολείου που δημιουργήθηκε στην επαρχία του Μυλοποτάμου για να μορφώσει τα παιδιά μας, να τους δώσει γνώσεις , ικανότητες και δεξιότητες που θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην επαγγελματική τους αποκατάσταση, δίνοντάς τους παράλληλα την δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η αδικαιολόγητη δυσφήμιση που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια οδηγώντας στην τρομοκρατία γονείς και εν δυνάμει μαθητές δεν έχουν καμία σχέση με το τι πραγματικά συμβαίνει στο σχολείο. Δεν είναι ένα σχολείο ασυδοσίας και τεμπελιάς για μαθητές και για καθηγητές. Δεν είναι ένα σχολείο όπου κυριαρχεί η βία, η αδιαφορία, η καπετανιά. Δεν είναι ένα σχολείο που στερείται υλικοτεχνικής υποδομής.
Με τη συμβολή του δήμου το σχολείο έχει αποκτήσει υλικοτεχνική υποδομή που θα τη ζήλευαν και τα “καλά” σχολεία των πόλεων. Το εργαστήριο της πληροφορικής εξοπλίστηκε πέρυσι με νέες μονάδες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, στις τάξεις υπάρχουν εγκατεστημένοι βιντεοπροβολείς, ηχεία, οθόνες προβολής, πρίζες ιντερνετ κτλ ώστε να γίνεται το μάθημα πιο ουσιαστικό, ελκυστικό και αποτελεσματικό.
Το εργαστήριο ηλεκτρολογίας εξοπλίστηκε με σύγχρονα υλικά πριν 2 χρόνια, όπως και το εργαστήριο της γεωπονίας. Πέρυσι μάλιστα κατασκευάστηκε και θερμοκήπιο. Οι τάξεις βάφτηκαν πέρυσι από τους ίδιους τους μαθητές και με την πρωτοβουλία ενός καθηγητή, αναπληρωτή μάλιστα, που παρά την ταλαιπωρία, του καθώς ερχόταν από τα Χανιά, βοήθησε και έφερε και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για να είναι τα παιδιά μας σε ένα καθαρό και ευχάριστο περιβάλλον.
Ωστόσο είναι ένα σχολείο υποστελεχομένο από καθηγητές, και τα μαθήματα αργούν να ξεκινήσουν εις βάρος των παιδιών μας. Όμως μήπως αυτό οφείλεται στην ¨κακή φήμη¨ του σχολείου. Ποιος καθηγητής θα διαλέξει να πάει σε ένα απομακρυσμένο σχολείο που έχει τέτοια φήμη;
Όσον αφορά τα μαθήματα, οι καθηγητές κατηγορούνται ότι δεν είναι πολύ απαιτητικοί και τα παιδιά δεν έχουν πολύ διάβασμα στο σπίτι. Ωστόσο είναι κοινό μυστικό ότι τα παιδιά που αγαπούν το διάβασμα και έχουν υψηλές επιδόσεις στο σχολείο δεν ενθαρρύνονται από τους γονείς τους να φοιτήσουν σε ΕΠΑ.Λ..
Επομένως το επίπεδο του μαθητικού δυναμικού είναι χαμηλό και υπάρχουν πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα. Συνεπώς δεν είναι εφικτό αλλά και σωστό να γίνεται το ίδιο μάθημα που θα γινόταν σε παιδιά με υψηλές δεξιότητες. Και μήπως, αυτό δεν είναι εν τέλει το έργο του εκπαιδευτικού, να προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις δυνατότητες το μαθητών;
Παρόλα αυτά αν και τα παιδιά έχουν “λίγο” διάβασμα για το σπίτι , οι επιτυχίες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση διαδέχονται η μια την άλλη. Φέτος πάλι τα παιδιά του σχολείου κατέγραψαν επιτυχία στις πανελλήνιες 100% (και μάλιστα οι μαθητές πέρασαν στην σχολή πρώτης επιλογής τους και μέσα στους πρώτους) , όπως είχε γίνει και το 2014 ενώ τα σχολικά έτη 2010 έως 2014 ο τομέας οικονομίας παρουσίαζε 100% επιτυχία και τα ποσοστά των υπολοίπων ήταν πολύ υψηλά.
Και εμείς όταν γράψαμε τα παιδιά μας ήρθαμε με δισταγμό και φόβο έχοντας ακούσει όλα αυτά που κυκλοφορούν. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους όμως διαπιστώσαμε ότι ουδεμία σχέση έχει η πραγματικότητα με τα όσα ακούγονται .
Λόγω του μικρού αριθμού των μαθητών, οι καθηγητές έχουν δυνατότητα να έχουν επαφή με κάθε παιδί ξεχωριστά και να είναι σαν μια μικρή οικογένεια. Ενημερωνόμασταν αμέσως για οποιοδήποτε πρόβλημα προέκυπτε και πάντα υπήρχε άμεση και ουσιαστική λύση.
Και παραθέτουμε μερικές σκέψεις:
” Ήξερα ότι η κόρη μου δεν ήταν δυνατή μαθήτρια και την έγραψα “αναγκαστικά” στο ΕΠΑ.Λ. Γαράζου. Τελικά κατάφερε και πέρασε με ελάχιστη φροντιστηριακή υποστήριξη στα μαθήματα Γενικής παιδείας και καθόλου στα μαθήματα ειδικότητας στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο ΤΕΙ Ηρακλείου”
” Ο γιός μου έμεινε στην Ά ΓΕΛ και πήγε στο ΕΠΑ.Λ. Γαράζου. Βλέποντας πως δεν είναι ο μόνος που δεν τα καταφέρνει, και λόγω της μειωμένης δυσκολίας των μαθημάτων σε σχέση με το ΓΕΛ τονώθηκε η αυτοπεποίθησή του. Αποτέλεσμα, ήταν η εισαγωγή του στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο ΤΕΙ Ηρακλείου με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση καθώς η φροντιστηριακή υποστήριξη ήταν ελάχιστη. Το παιδί μου αισθανόταν τους καθηγητές του σαν δεύτερη οικογένεια και όταν προέκυψε κάποιο θέμα με συμμαθητή του, ενημερώθηκα άμεσα, και το πρόβλημα διευθετήθηκε αποτελεσματικά”
“Φέτος ο γιός μου πέρασε με τον 3ο μεγαλύτερο βαθμό πανελλαδικά στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής του TEI Ηρακλείου που ήταν η πρώτη του επιλογή. Η μόνη βοήθεια που είχε ήταν το κοινωνικό φροντιστήριο”
“Με μεγάλη επιφύλαξη, πολλή σκέψη και συζητήσεις με τους καθηγητές, έγραψα το γιο μου στο ΕΠΑΛ Γαράζου. Παρόλο που στο Γυμνάσιο στα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία ήταν άριστος δεν είχε διάθεση για εντατικό και συστηματικό διάβασμα. Σήμερα η απόφασή μας δικαιώθηκε καθώς πέρασε στην 1η του επιλογή στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής του ΤΕΙ Ηρακλείου. Πέρυσι φοίτησε η κόρη μου, ωστόσο λόγω πιθανότητας μη δημιουργίας Τομέα Οικονομίας αναγκάστηκα να την μετεγγράψω σε άλλο σχολείο. Η αρνητική εικόνα και η προκατάληψη για το ΕΠΑΛ Γαράζου που υπάρχει δεν ισχύει, και όταν ένα παιδί έχει κάποιο στόχο μπορεί να τον πετύχει μέσω του ΕΠΑ.Λ.”
“Ο γιός μου τελείωσε τον Τομέα Ηλεκτρολογίας του ΕΠΑ.Λ. Γαράζου. Πήρε σημαντική γνώση και τον βοήθησε στην επαγγελματική του αποκατάσταση. Ο δεύτερος μου γιός φοίτησε στην Α τάξη στο ΕΠΑΛ. Γαράζου, ωστόσο αναγκάστηκε να μετεγγραφεί πέρυσι στο ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου καθώς ο τομέας Γεωπονίας δεν λειτούργησε στο ΕΠΑ.Λ. Γαράζου”.
“Έγραψα την κόρη μου στην Α τάξη στο ΕΠΑ.Λ. Γαράζου. Βρήκε ένα εξαιρετικό περιβάλλον. Φέτος υπάρχει η πιθανότητα να μη λειτουργήσει ο τομέας Οικονομίας που έχει επιλέξει και σκέφτεται ακόμα και το ενδεχόμενο να πάει σε άλλο τομέα για να μην φύγει από το σχολείο, στο οποίο σημειωτέον δεν εγγράφηκε και με μεγάλη χαρά”