ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Ατσιποπούλου στην Νίκαια της Γαλλίας

Το Γυμνάσιο Ατσιποπούλου συμμετέχει  σε Πρόγραμμα Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων, Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1) στον τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, του Προγράμματος Erasmus+ 2021-2027, με τίτλο “Αγκαλιάζω την ψηφιακή τεχνολογία και, παράλληλα, κινούμαι στη Φύση – δραστηριοποιούμαι, σέβομαι και συνεργάζομαι”, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ Ελλάδος.

Από τις 5 έως 10 Ιουνίου 2023, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου Αλεξάκη Μαρία – Γαλλικών, Κολυβάκης Στέλιος – βιολόγος και Περπιράκη Ελένη- μουσικός,  παρακολούθησαν στη Νίκαια της Γαλλίας επιμόρφωση με θέμα: “ICT and Outdoor Teaching and Learning” (“ΤΠΕ και Υπαίθρια Διδασκαλία και Μάθηση”), που διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Εuropass Teacher Academy (Ακαδημία Δασκάλων Europass).

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, έγινε σαφές ότι η φύση συμπορεύεται με την τεχνολογία, η οποία προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες για αξιοποίηση της επαφής του σύγχρονου ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, αναβαθμίζοντας αυτήν την εμπειρία.

Η φύση δεν απορρίπτει τα ψηφιακά εργαλεία ΤΠΕ, καθώς μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί όσο βρισκόμαστε στη φύση, για ψυχαγωγία, για επικοινωνία αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς (σε φορητές συσκευές, όπως τα κινητά τηλέφωνα και τα τάμπλετ). Υπάρχουν σήμερα αμέτρητες ψηφιακές εφαρμογές που εξυπηρετούν εκπαιδευτικές ανάγκες και που μπορούν να  συμπληρώσουν  τους παιδαγωγικούς μαθησιακούς στόχους στο σύγχρονο σχολείο του 21ου αι.

Βασικοί άξονες της επιμόρφωσης ήταν οι ακόλουθοι: 

  • Το εξωτερικό μου περιβάλλον – Η σύνδεση του ατόμου με το “ έξω”, ανάγκη ή πολυτέλεια;
  • Η βιωματική μάθηση “ έξω” και “μέσα”- Τα οφέλη της υπαίθριας διδασκαλίας- Ο ρόλος του μαθητή – ο ρόλος του καθηγητή.
  • Η τεχνολογία πληροφορικής και επικοινωνίας (ΤΠΕ)  στην εκπαίδευση- Το μοντέλο SAMR-Τα οφέλη της χρήσης ψηφιακών εργαλείων σε ανοιχτούς χώρους.
  • Διαθεματική προσέγγιση – Παραγωγή “έργων” συνδέοντας διαφορετικά εκπαιδευτικά αντικείμενα. 
  • Εφαρμογές  και ψηφιακά εργαλεία κατάλληλα για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  • Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού.
  • Ανταλλαγή εμπειριών, καλών πρακτικών και προκλήσεων.