ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗ

Επιτυχημένη η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση που συνδιοργανώνει ο Δήμος με το ΚΕΔΔΥ και το Κέντρο Πρόληψης

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την π. Δευτέρα στο Δημαρχείο η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση που συνδιοργανώνει ο Δήμος Ρεθύμνης και το Τμήμα Παιδείας του με το Κέντρο Πρόληψης Ν Ρεθύμνης, το ΚΕΔΔΥ και την Ένωση Γονέων Ν. Ρεθύμνης, εγκαινιάζοντας τον κύκλο των επιμορφωτικών συναντήσεων που θα υλοποιηθούν μέχρι τον προσεχή Ιούνιο στο Ρέθυμνο, την Επισκοπή το Αδελε και το Ατσιπόπουλο.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων που υιοθετεί ο Δήμος και φορείς της πόλης μας, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες και να δοθούν ερεθίσματα που θα υποστηρίξουν τις σχέσεις των Γονιών και των Δασκάλων με τα παιδιά και τους νέους.

Στην προχθεσινή συνάντηση ομιλήτρια ήταν η κα Γερούκη Μαργαρίτα Phd- Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης- Διδάκτωρ Παν/μιου Ελσίνκι, η οποία ανέπτυξε το θέμα «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην Οικογένεια και στο Σχολείο»

Η αιφνίδια διακοπή του ρεύματος δεν αποθάρρυνε τους συμμετέχοντες γονείς κι εκπαιδευτικούς που παρέμειναν στην αίθουσα μέχρι την επαναφορά του, με αποτέλεσμα, μετά την εξαιρετική παρουσίαση των σύγχρονων δεδομένων , στατιστικών και παραμέτρων που συνθέτουν το συγκεκριμένο θέμα εκ μέρους της ομιλήτριας, να γίνει ένας ουσιαστικός και γόνιμος διάλογος, στη βάση επίκαιρων ερωτημάτων και ανησυχιών που έθεσαν οι συμμετέχοντες και επιστημονικά αλλά και εμπειρικά τεκμηριωμένων απαντήσεων που δόθηκαν.

Ο Δήμαρχος καλωσορίζοντας την ομιλήτρια και τους συμπολίτες τόνισε τη σημασία αυτών των επιμορφωτικών συναντήσεων, επισημαίνοντας πως οι δράσεις αυτές αποπειρώνται να καλύψουν τα κενά που όλοι έχουμε στις σχέσεις μας με τα παιδιά μας, να συμπληρώσουν την ελλιπή γνώση μας και να μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε τα προβλήματα των νέων μας, να χτίσουμε γέφυρες επικοινωνίας μαζί τους, ν΄ απομυθοποιήσουμε όσα χτίσαμε από άγνοια ή ημιμάθεια μας, ν’ απαλλαγούμε από στερεότυπα που κάποτε μάθαμε, να προσαρμοστούμε στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και, κυρίως, ν’ αποκτήσουμε αληθινή επαφή με τα παιδιά μας.

Η κα Γερούκη αναφέρθηκε αρχικά στους στόχους τη συνάντησης που είναι η ενημέρωση, η συζήτηση και η ανατροφοδότηση όσων ακούστηκαν καθώς και ο προβληματισμός πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα συζητάμε με τα παιδιά για το πώς θα διαχειριστούν τη σεξουαλικότητα τους ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ψυχική και σωματική τους υγεία.

Αφού συμφωνήθηκε πως η συζήτηση περί σεξουαλικότητας δεν είναι πλέον ταμπού αφού ο καθένας μας, ενήλικας ή ανήλικος, μπορεί να λάβει άπειρες πληροφορίες από το Διαδίκτυο ή τα ΜΜΕ και δόθηκαν οι αναγκαίοι ορισμοί ώστε να αντιληφθούμε τι σημαίνει σεξουαλικότητα και πόσο διαφορετικά την αντιλαμβάνεται κάθε πολιτισμός και λαός, η ομιλήτρια τόνισε πως ειδικά για τα παιδιά η σεξουαλικότητα συνιστά τη φυσική τάση τους ν’ αναγνωρίσουν το σώμα τους, τον ίδιο τους τον εαυτό αλλά και τους άλλους.

Έχει μεγάλη σημασία η στάση των γονιών και των δασκάλων απέναντι σε αυτή την φυσιολογική τάση του παιδιού να εξερευνήσει το σώμα του και να μάθει τις λειτουργίες του, τόσο στην αυτοεκτίμηση του παιδιού και την εικόνα που έχει για τον εαυτό του όσο και στην προστασία του από την σεξουαλική του κακοποίηση, τις μεταδιδόμενες ασθένειες, τις ανεπιθύμητες κυήσεις αλλά και για την ψυχική του υγεία.

Είναι αποδεδειγμένο πως η ενημέρωση, ελαχιστοποεί τους κινδύνους για τα παιδιά, τροφοδοτεί την κριτική τους σκέψη, αυξάνει το γνωστικό τους επίπεδο και βελτιώνει την επικοινωνία τους με τους γονείς τους.

Επιπλέον, κατέστη ξεκάθαρη η ανάγκη να μάθουμε να μιλάμε με τα παιδιά μας αλλά κυρίως, να τα ακούμε. Η κα Γερούκη τόνισε πως θα πρέπει να θεωρείται από κάθε γονιό προσωπική του κατάκτηση αν το παιδί του διατυπώνει τέτοιες απορίες γιατί σημαίνει ότι εμπιστεύεται την κρίση και γνώμη του. Έτσι κι αλλιώς, τα παιδιά τις απορίες τους θα τις λύσουν είτε με τη βοήθεια των γονιών ή των δασκάλων τους είτε με άλλους τρόπους, συνήθως λανθασμένους. Συστήνεται λοιπόν ενεργητική και προσεκτική ακρόαση εκ μέρους των γονιών ώστε να αντιλαμβάνονται τι ακριβώς ρωτά το παιδί, και ειλικρινείς απαντήσεις, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού , με βάση τις αρχές και αξίες που κάθε οικογένεια υποστηρίζει και υιοθετεί, χωρίς να ντροπιάζεται το παιδί που έχει τέτοιες απορίες, χωρίς ύφος διδαχής και με επιμονή στην άποψη ότι το σώμα του είναι σεβαστό, προσωπικό και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να το αγγίζει χωρίς τη θέληση και τη συναίνεση του.

Αυτοί είναι οι βασικοί άξονες για το χτίσιμο μιας σωστής επικοινωνίας με τα παιδιά μας.

Καθοριστικός σε αυτό είναι και ο ρόλος του Σχολείου. Δυστυχώς, το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει ελλείψεις στον τομέα αυτό παρότι, επισήμως, το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης έχει εισαχθεί από το 2000, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, στα Δημοτικά Σχολεία.

Είναι σημαντική και απολύτως απαραίτητη, αφού αποτελεί κοινό τόπο πως υπάρχουν ελλείψεις και προβλήματα που αφορούν τα παιδιά μας, να συνεργαστούν όλοι, Φορείς, Εκπαιδευτικοί, Σύλλογοι Γονέων κλπ ώστε να ενταχθεί στην πράξη το συγκεκριμένο μάθημα στα σχολικά προγράμματα αλλά και να ενημερώνονται συνεχώς οι ενήλικες ώστε να διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό και ωφέλιμο τρόπο τα προβλήματα που απασχολούν τα παιδιά και τους νέους τόσο στο συγκεκριμένο θέμα όσο και σε όλα τ’ άλλα που προκύπτουν.

Την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012, θα πραγματοποιηθεί η 2η επιμορφωτική συνάντηση, στις 7 το απόγευμα, στο Δημαρχείο Ρεθύμνης, με θέμα «Διαχείριση του άγχους στα παιδιά» και ομιλήτρια την κα κ. Κωνσταντίνα Δεληγιάννη, Ψυχολόγο στο ΚΕΔΔΥ.

Την Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα Πολιτιστικού Συλλόγου, στο Αδελε, η κα Παπαδιά Παναγιώτα, Κοινωνική Λειτουργό στο ΚΕΔΔΥ, θ’ αναπτύξει το θέμα «Σχολικός Εκφοβισμός»