Η υπουργός Παιδείας αποφάσισε να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία. Προφανώς δεν αντιλαμβάνονται στην κυβέρνηση τους κινδύνους που ενέχει αυτή η απόφαση για τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς αλλά και την διάδοση του ιού στις οικογένειες και τις κοινωνικές επαφές των παραπάνω.
-Ζητάνε από εκπαιδευτικούς, πολλοί/ες από τους/τις οποίους/ες είναι άνω των εξήντα ετών (και με υποκείμενα νοσήματα) και από τους/τις μαθητές/τριες να επιστρέψουν στο σχολείο για να κάνουν μαθήματα σε μικροσκοπικές αίθουσες, σε κτίρια που χρειάζονται άμεσα επισκευές και τα οποία δεν έχουν τις απαραίτητες δομές και χώρους για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας.
-Λένε πως θα καθαρίζονται συνεχώς τα σχολεία αλλά ξεχνούν ότι δεν προσλαμβάνουν καθαρίστριες ως μόνιμο προσωπικό για να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής που θα έπρεπε να υπάρχουν και προ κορωνοϊού. Εκτός βέβαια κι αν έχουν έτοιμες τις εταιρείες καθαρισμού των ‘γνωστών’ τους, οι οποίες θα αναλάβουν το έργο.
-Προτείνουν την χρήση μασκών και απολυμαντικών στα σχολεία αλλά μετακυλούν το κόστος αγοράς είτε στις σχολικές επιτροπές (πολλές από τις οποίες δεν έχουν ταμειακό απόθεμα για την αγορά αυτή), είτε στην τσέπη των γονιών των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Ξεχνούν πως πολλοί/ες μαθητές/τριες χρησιμοποιούν μέσα μεταφοράς για να μετακινηθούν στα σχολεία τους και θα χρειάζονται επιπλέον μέτρα και μέσα προστασίας, τα οποία ανεβάζουν το οικονομικό κόστος σε οικογένειες που έχουν ήδη πληγεί οικονομικά από το lockdown.
-Αποπροσανατολίζουν και παραπληροφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα με τις αντιφάσεις τους για την μεταδοτικότητα του ιού από τους/τις μαθητές/τριες και την διασπορά του στο κοινωνικό σύνολο. Αρχές Μαρτίου έκλεισαν τα σχολεία επειδή οι επιδημιολόγοι διακήρυσσαν την υψηλή μεταδοτικότητα του ιού μέσω των ασυμπτωματικών παιδιών. Τώρα μας είπανε πως τα παιδιά δεν νοσούν ούτε και μεταδίδουν τον ιό σε υψηλό ποσοστό. Ας αποφασίσουν τέλος πάντων τι είναι επιστημονικά αληθές από τα δύο.
-Επιπλέον κάνουν λόγο για την χρήση καμερών μέσα στο μάθημα (live streaming) για όσους/ες μαθητές/τριες δεν μπορούν να παρευρίσκονται. Εισάγουν τον ‘Μεγάλο Αδελφό’ και την κουλτούρα της κλειδαρότρυπας και καταστρατηγούν κάθε έννοια του δικού τους συντάγματος και της αστικής τους νομιμότητας. Το επόμενο στάδιο άραγε ποιο θα είναι; Θα ψηφίζουν οι συμμετέχοντες ποιος εκπαιδευτικός θα είναι υποψήφιος για αποχώρηση-απόλυση;
Είναι ανάγκη τώρα η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί-μαθητές/τριες-γονείς, εργαζόμενες στην εκπαίδευση) να σταματήσουμε τον παραλογισμό του Υπουργείου Παιδείας
-Τα σχολεία να ανοίξουν μόνο για την Γ΄ Λυκείου και για όσα παιδιά επιθυμούν
-Να απαλλαγούν από τα διδακτικά και άλλα καθήκοντα που συνεπάγονται παρουσία στο σχολείο εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
-Οι κηδεμόνες εκπαιδευτικοί αναπληρωτές/ριες που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού να μην χρεωθούν κανονική άδεια (στις 4 ημέρες άδειας τέτοιου τύπου η μία χρεώνεται κανονική) και να μην χάσουν την αποζημίωση μη ληφθείσας άδειας.
-Να διατεθούν όλα τα μέσα προστασίας (μάσκες, απολυμαντικά, κλπ) δωρεάν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες καθώς και στους/στις εργαζόμενες σε δομές της εκπαίδευσης
-Να γίνουν άμεσα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης (σχολεία, γραφεία διευθύνσεων, ΚΕΣΥ κ.α)
-Όχι κάμερες στα σχολεία ούτε έξω από αυτά ούτε μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας
Ελευθεριακή Συνδικαλιστική Ένωση (ΕΣΕ) Εκπαίδευσης