ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΑΚΗΣ

«Ευγενική Πρόσκληση- Μεγάλη Πρόσκληση» – του Δημητρίου Μ. Καλαϊτζιδάκη

Με την μοναδική ευκαιρία της παρουσίας της συνολικής εικόνας, της ζωής, της παράδοσης, των αξιών μας και των εκλεκτών Ρεθεμνιώτικων προϊόντων μας, δηλαδή της συνολικής ταυτότητας του Ρεθύμνου στην κεντρική πλατεία Cleber του Στρασβούργου, ο Δήμος Ρεθύμνης από τις 22-28 Οκτωβρίου, 2012 θα εκμεταλλευτεί αυτή τη χρυσή ευκαιρία να παίξει «εκτός έδρας», εκεί που χτυπά η καρδιά της Ευρώπης, με το ΥΠΕΡ-ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ότι θα «παίξουμε» μόνοι μας χωρίς άλλους πολιτιστικούς και οικονομικούς ανταγωνιστές δίπλα μας.

Γι’ αυτό και την αποκαλώ μοναδική ευκαιρία για το «παντέρμο» Ρέθυμνο, το Ρέθυμνο της απομόνωσης και της οπισθοδρόμησης στην εποχή του 60… συγκρινόμενοι πάντα με τους γείτονές μας.

Το Ρέθυμνο «θα στεγαστεί κεντρικά» σε μια εκπληκτικά φουτουριστική τέντα με υποστήριξη των τεραστίων δυνατοτήτων, της πολύ προχωρημένης ηλεκτρονικής τεχνολογίας, έχοντας παράλληλα εξασφαλίσει και την απεριόριστη διάθεση της εκεί Δημοτικής Αρχής για κάθε δυνατή προβολή της πόλης μας, από τους χώρους και τα μέσα που διαθέτει ο Δήμος τους, σχέση που επαξίως «καλλιέργησε και κέρδισε» η Δημοτική Αρχή του Ρεθύμνου.

Το Ρέθυμνο έχει τη μοναδική ευκαιρία να «παρουσιασθεί» και να «δραστηριοποιηθεί» σαν μια επιπλέον συνοικία του Στρασβούργου, στο κέντρο της Ευρώπης.

Η διοργάνωση αυτή, κατά την ταπεινή μου γνώμη, επέχει ειδικού βάρους ευθύνης, προετοιμασίας και εκτέλεσης επιπέδου ανάληψης Ολυμπιακών Αγώνων από το Ρέθυμνο.

Το βάρος της συνολικής επιτυχίας αφορά όλους τους Ρεθεμνιώτες, ενώ το βάρος της προετοιμασίας και οργάνωσης προφανώς βαραίνει την Δημοτική Αρχή.

Η γεωγραφική θέση του Στρασβούργου όχι μόνο είναι στο κέντρο της Ευρώπης, αλλά έχει αναπτυχθεί σε μια δυναμική περιοχή με επιρροές (ιστορικές και πολιτικές) τόσο από την Γαλλική, όσο και από την Γερμανική κουλτούρα.

Το Στρασβούργο ασκεί εδώ και πολλές δεκαετίες ένα ιδιαίτερο πολιτικό ρόλο στη διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής πολιτικής, αφού είναι η έδρα σε πάνω από 20 διεθνείς οργανισμούς:

– Μια από τις δυο έδρες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (από το 1952).
– Έδρα του Συμβουλίου της Ευρώπης (από το 1949).
– Έδρα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και πολλών άλλων

Τα παραπάνω καθιστούν την πόλη του Στρασβούργου κέντρο μεγάλης δραστηριότητας στο εμπορικό, τουριστικό και γαστρονομικό τομέα.

Η συνολική παρουσία του Ρεθύμνου θα ολοκληρωθεί και θα υποστηριχθεί από παράλληλες πολιτιστικές δραστηριότητες με την σφραγίδα εγγύησης ποιότητας προσωπικοτήτων διεθνούς κύρους όπως αυτών του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά και του δημοσιογράφου Βασίλη Βασιλικού, του Ρεθεμνιώτη μουσικοσυνθέτη Γ. Κουμεντάκη, του καθηγητή Νίκου Σταμπολίδη, του Αλσατού καλλιτέχνη Raymond Emile Waydalich, της Μαρίας Μαραγκού και του καθηγητή Τηλέμαχου Μουδατσάκη.

Όταν όλα τα παραπάνω συμπίπτουν χρονικά με τις συνεδριάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που απαρτίζεται από περίπου 736 μέλη και που όλα θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση, φανταστείτε την μοναδική ευκαιρία για την πόλη του Ρεθύμνου.

Εμείς οι Κρητικοί είμαστε πολύ τολμηροί.

Πολλές φορές όμως ο υπέρμετρος εγωισμός μας, μας κάνει λιγότερο τολμηρούς στο να θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι εκτός Κρήτης, πολύ περισσότερο εκτός Ελλάδος, νομίζοντας ότι μόνο τα Κρητικά προϊόντα είναι αυτά και μόνο αυτά, με συνέπεια να περιορίζουμε τους γευστικούς μας ορίζοντες, κατάσταση εντελώς αντίθετη με το DNA μας που χαρακτηρίζεται από μια συνεχή περιπέτεια.

Οι Ρεθύμνοι επιχειρηματίες όχι μόνο θα έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν με τους εκεί επιχειρηματίες για την σύναψη εμπορικών συμφωνιών, αλλά με την έκθεση και γευσιγνωσία των προϊόντων τους, θα δώσουν τη δυνατότητα στον τελικό καταναλωτή να εκτιμήσει τα προϊόντα τους και να τα «αναζητήσει» επώνυμα, δυνατότητα που δεν θα μπορούσαν να την έχουν σε διαφορετική περίπτωση.

Οι πιστοί φίλοι του Ρεθύμνου, «ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΕΠΙ ΤΙΜΗ» του τόπου μας θα χαρούν να βρουν τα διαλεκτά προϊόντα της Κρήτης, τα προϊόντα ΥΨΗΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ.

Μέσω της ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ οι επισκέπτες της έκθεσης θα γίνουν αμέσως δυνητικοί πελάτες του Ρεθύμνου.

Οι Ρεθύμνιοι ξενοδοχειακοί επιχειρηματίες έχουν, ή είχαν καλύτερα, περάσει επαξίως τις εξετάσεις για την απόκτηση τού «Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Ποιότητας». Τώρα είναι η σειρά και των υπολοίπων Ρεθυμνίων επιχειρηματιών. Δεν πειράζει που το άλμα θα είναι δυσανάλογα μεγαλύτερο. Δυσανάλογα μεγαλύτερη θα είναι και η επιτυχία αυτών.

Ο τολμών νικά, αφού έχουμε τόση «αρετή».

Όπως το Ρέθυμνο έτυχε της Παγκρήτιας αναγνώρισης για την ποιότητα και θεματολογία του τουριστικού έντυπου υλικού της «πρώην» νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και αποτέλεσε πρότυπο προς μίμηση για την σημερινή αξιοπρεπή εκπροσώπηση της Κρήτης στο εξωτερικό, έτσι και τώρα το «επίτευγμα» της παρούσης Δημοτικής Αρχής θα αποτελέσει παράδειγμα μίμησης επιχειρηματικής καινοτομίας και του σύγχρονου «επιχειρείν».

Δραστηριότητες, αναγκαίες πολύ περισσότερο τώρα από ποτέ, μέσα στην οικονομική δίνη που περνάει ο τόπος μας, όταν όλοι περιμένουν να δουν φως στο μακρύ τούνελ, στηριζόμενοι στο τρίπτυχο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.

Η «αυτονόητη» έκθεση των εκλεκτών Ρεθεμνιώτικων προϊόντων δεν θα πρέπει να έχει «μουσειακό» χαρακτήρα.

Θα πρέπει να είναι μια ζωντανή έκθεση προϊόντων ΥΨΗΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ με μια πιο ζωντανή υποστήριξη από ανθρώπους που γνωρίζουν τα προϊόντα μας και ΑΓΑΠΟΥΝ τον τόπο μας.

Γευσιγνωσίες προϊόντων θα ανοίξουν τους διαύλους επικοινωνίας με σκοπό την επίτευξη εμπορικών συνεργασιών και συμφωνιών.

Η ανάδειξη των ΥΨΗΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ προϊόντων μας και της «Κρητικής Διατροφής» θα αναστρέψουν την «λαβωμένη» εικόνα της Ελλάδος, αφού το σύνολο των πολιτιστικών εκδηλώσεων θα επισφαλίσει την ποιοτική ανωτερότητα αυτών σε μια χώρα που παράγει και φημίζεται για πάρα πολλά προϊόντα, όπως τα δικά μας.

Τα προϊόντα «πρεσβευτές του τόπου μας» θα πρέπει να είναι προϊόντα από τις τρεις (3) παρακάτω κατηγορίες:

1. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΞΗΡΗΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ

Λάδι, ελιές, παξιμάδια, βότανα, μέλι, παραδοσιακά ζυμαρικά, σαλιγκάρια (χοχλιοί), είδη ντελικατέσεν, διαλεκτά εμφιαλωμένα κρασιά, εμφιαλωμένη τσικουδιά και παράγωγα αυτής

2. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΨΥΞΗΣ

Τυροκομικά προϊόντα, γιαούρτι, βιολογικά προϊόντα κρέατος (απάκι, λουκάνικα κ.α.), προϊόντα «Εν Ελλάδι».

3. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΑΨΥΞΗΣ

Κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης (αλμυρά-γλυκά), πίτες, Κρητικά καλούδια.

Οι Ρεθεμνιώτες επιχειρηματίες που θα συμμετέχουν στη έκθεση

– Θα «εκθέσουν» τα προϊόντα τους και θα επιστρέψουν πίσω με το προσωπικό τους «πιστοποιητικό εμπιστοσύνης», δηλαδή το «Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Ποιότητος και Υπεροχής».
– Θα «προσφέρουν» κάτι γνήσιο, αυθεντικό, αληθινό και θα επιστρέψουν πίσω με «Γνώση και Εμπειρία Ευρώπης».
– Θα «εντυπωσιάσουν» και παράλληλα θα «διδαχθούν» τυποποίηση, marketing, σύγχρονες ανάγκες καταναλωτή, σύγχρονες συσκευασίες, σύγχρονη τιμολόγηση.

Και το πιο σημαντικό: Θα έχουν κάνει ένα «τεράστιο βήμα» συμμετέχοντες στο πιο σημαντικό συλλογικό Ρεθεμνιώτικο εγχείρημα.

Παρόμοια ευκαιρία δεν θα ξαναυπάρξει, γι’ αυτό πρέπει να την εκμεταλλευτούμε στο έπακρον, με στόχο το εγχείρημα να πετύχει, γεγονός που το εύχομαι ολοψύχως γιατί το πιστεύω.

Τότε όλοι μας θα διαπιστώσουμε ότι ο άθλος αυτός θα είναι η αρχή μιας σειράς άλλων Ευρωπαϊκών Παρουσιάσεων.

Επειδή η προσπάθεια αυτή δεν είναι υπόθεση μόνο του Δήμου, αφού αφορά τη συνολική εκπροσώπηση όλου του Ρεθύμνου, ανάλογη θα πρέπει να είναι και η συμμετοχή των εκθετών στο συνολικό κόστος του «εγχειρήματος».

Ήδη ο Δήμος έχει ορίσει «ενδεικτικές» ανάλογα με το «επίπεδο εκπροσώπησης» συμμετοχές.

Χαίρομαι ιδιαίτερα που το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ρεθύμνης έχει αγκαλιάσει ζεστά αυτό το εγχείρημα και έχει δείξει όχι μόνο ενθουσιασμό, αλλά και έμπρακτή χρηματική υποστήριξη για όσους ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν.

Ας βιαστούν λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι γιατί ο χρόνος δεν είναι με το μέρος μας.

Μόνο έτσι θα αλλάξουμε τη χώρα μας και δεν θα χρειασθεί να αλλάξουμε εμείς χώρα!!!

Σε αμέσως επόμενα άρθρα μου θα σας εκθέσω το «Στρατηγικό Επιχειρησιακό Σχέδιο» για την παρουσία των εκλεκτών Ρεθεμνιώτικων προϊόντων στο Στρασβούργο.

Έπονται οι συνέχειες…