Ως απάντηση στην ανακοίνωση της Διοίκησης του νοσοκομείου Ρεθύμνου σχετικά με το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τη μητέρα του πρώην αναπληρωτή υπουργού υγείας Παύλου Πολάκη για τα περι απαίτησης για ιδιαίτερη μεταχείριση της, η οικογένεια της και συγκεκριμένα ο Γιώργος Πολάκης και η Στέλλα Πολάκη (αδέλφια του βουλευτή Παύλου Πολάκη) σε σχετική επιστολή τους αναφέρουν τα παρακάτω:
«Χαιρόμαστε που η διεύθυνση του νοσοκομείου Ρεθύμνου έτρεξε να απαντήσει σε ανάρτηση του Παύλου Πολάκη, που με αφορμή την αναμονή για μοριακό τεστ της μητέρας του, εστίαζε στα προβλήματα και σε ανακοίνωση που είχε αναρτηθεί στην είσοδο του νοσοκομείου. Είναι πολύ εύκολο να πετάς λάσπη στον ανεμιστήρα (να μιλάς για απαίτηση ιδιαίτερης μεταχείρισης ασθενούς) παρά να απαντάς σε αυτό που ανεδείκνυε η ανάρτηση. Για την αποκατάσταση της αλήθειας έχουμε τα παρακάτω:
1) Τα περί απαίτησης του πρώην υπουργού για ιδιαίτερη μεταχείριση της μητέρας του δεν στέκουν και έμμεσα το αναφέρουν και οι ίδιοι σ αυτά που γράφουν για απάντηση. Γιατί δεν αναφέρονται στην απάντηση της διεύθυνσης του νοσοκομείου οι ώρες προσέλευσης και τελικής εξέτασης τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα που είναι καταγεγραμμένες στην είσοδο του νοσοκομείου; Είναι τυχαίο ότι το πρωί έπειτα από αναμονή τριών ωρών (προσέλευση στο νοσοκομείο μετά τις 10:30 κλήθηκα τηλεφωνικά για εξέταση στις 14:00) η ηλικιωμένη γυναίκα δεν άντεξε την αναμονή και ζήτησε να πάεισπίτι για να ξεκουραστεί. Το απόγευμα πάλι προσήλθαμε στις τρεις παρα τέταρτο και τελικά εξετάστηκε στις 6:30… κανονικά στη σειρά της, όπως άλλωστε μπορούν να βεβαιώσουν όσοι περίμενα έξω από τα ιατρεία.
2) Όποιος ζητά «ρουσφέτι»- χάρη, συνήθως κρύβεται δεν κάνει επιθετικήανάρτηση δεν προκαλεί ντόρο, δεν προκαλεί δημοσιεύσεις σε sites, προσπαθεί να περάσει κάτω από το ραντάρ της δημοσιότητας, επιδιώκει να κάνει αθόρυβα τη δουλειά του και απλά ξέρει ότι δανεικά είναι αυτά…Μια χαρά ξέρουν στα νοσοκομεία την παράκαμψη της σειράς από πλάγιες πόρτες αθόρυβα και μιλημένα.
Μόνο που εδώ δεν είχαμε τέτοιο πράγμα. Το θέμα της ανάρτησης του πρώην υπουργού (γιατί άραγε δεν δημοσιεύεταιμαζί με την απάντηση…;) εστίαζε σε δυο θέματα με αφορμή την αναμονή της μητέρας του και δεν είναι η πρώτη φορά που με αφορμή μεταχείριση ασθενούς ανοίγει το θέμα των ευθυνών του υπουργείου υγείας (βλ.ΥΓ2):
- Αναμονή τριών ωρών και για να γίνει ένα μοριακό τεστ.
- Το κείμενο που ήταν ανηρτημένο στην είσοδο (βλ.ΥΓ1) και έλεγε ότι στην ουσία δεν γίνονται μοριακά τεστ στο νοσοκομείο. Αν δεν είσαι για εισαγωγή σε κλινική. Δηλαδή τόσο η πολύωρη αναμονή όσο και η ανακοίνωση στέλνουν τους πολίτες στον ιδιωτικό τομέα των διαγνωστικών κέντρων, για να πάρουναπάντηση στους φόβους και τις ανησυχίες τους.
Είναι δυνατόν σε όλη την πόλη τουΡεθύμνου να μην υπάρχει δημοσια δομή που να κάνει μοριακό τεστ χωρίς να πρέπει να χάσεις ώρες σε αναμονή στην καλύτερη περίπτωση (γιατί η ανακοίνωση λέει ότι δεν εκτελούνται μοριακά σε όσους είναι εμβολιασμένοι, αν δεν είναι σε μαύρο χάλι και να χρειάζονται εισαγωγή).
Είναι δυνατόν σχεδόν δύο χρόνια από την αρχή της πανδημίας να μην έχει γίνει καμιά προετοιμασία του νοσοκομείου Ρεθύμνου ,να μην έχει αγοραστεί μηχάνημα για να γίνονται εδώ οι αναλύσεις των μοριακών και να πρέπει να στέλνονται στα Χανιά (και να απαιτούνται δυο μέρες για έκδοση αποτελέσματος);
Είναι δυνατόν να φλυαρεί η κυβέρνηση ότι είμαστε σε πόλεμο και να μην έχει στελεχωθεί το νοσοκομείο με προσωπικό, για να καλυφθεί η ζήτηση υπηρεσιών, να μην έχουν επιταχθεί οι δομές του ιδιωτικού τομέα και να χρειάζεται αναπληρώνεις από τις αρχές του Γενάρη μαύρο χαβιάρι τα μοριακά; Αυτά τα ερωτήματα είναι που δεν μπορεί να απαντήσει τόσο το υπουργείο όσο και η διοίκηση του νοσοκομείου. Αυτή η πολιτική επιλογή υποβάθμισης των δημόσιων δομών και της πριμοδότησης της κερδοσκοπίας του ιδιωτικού είναι που έκαναν την συγκεκριμένη ανάρτηση να ενοχλήσει τόσο και να βρει τέτοια ανταπόκριση στα social media.
Η ανάρτηση του Παύλου Πολάκη όπως καιοι προηγούμενες με αφορμή ασθενείς, φέρνουν στην επιφάνεια τις ανεπάρκειες ενός υπουργείου και μιας πολιτικής να προετοιμάσει την προστασία της υγείαςτων πολιτών. Είναι δημοσιεύσεις που αποκαλύπτουν τις ευθύνες των κυβερνώντων και πόσο λίγοι βρέθηκαν όταν χρειάστηκε να σχεδιάσουν και να δράσουν.
Η ανάρτηση έφερε στην επιφάνεια αυτόπου όλο το Ρέθυμνο σιγά σιγά συνειδητοποιεί ότι «στο νοσοκομείο δεν γίνονται μοριακά και πρέπει να πληρώσεις έξω στα διαγνωστικά, για να πάρεις τη βεβαίωση (νόσησης ή όχι).
Αυτή η κατάσταση έχει ευθύνες και πέφτουν σε όσους κόβουν υπηρεσίες στο νοσοκομείο, για να το κάνουν να χωρέσειστην υποχρηματοδότηση και στην υποστελέχωση. Κάποτε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κυνηγούσαν και έδειχναν τις κατσαρίδες που υπήρχαν σε μαγειρεία των νοσοκομείων, τώρα που τα νοσοκομεία αδυνατούν να εκπληρώσουν στοιχειωδώς την αποστολή τους σε καιρό έξαρσης της πανδημίας θα αναζητήσουν ευθύνες ή όχι; Θα γίνει κάποιο ρεπορτάζ για την αναμονή στα νοσοκομεία για την υπερκόπωση και υπερπροσπάθεια του προσωπικού τις ατέλειωτες ουρές στα διαγνωστικά; Τα παραπάνω δεν έχουν ευθύνες ;
ΥΓ1: Παραθέτουμε την ανακοίνωση που ήταν ανηρτημένη στην είσοδο του νοσοκομείου, θα απαντήσει κάποιος σ’ αυτό;
ΥΓ2: Παραθέτουμε παρακάτω δυο προηγούμενες αναρτήσεις από το φβ του Παύλου Πολάκη που με αφορμή ασθενείς σε νοσοκομεία ανοίγει το ζήτημα των προβλημάτων της υγείας.