Στη διαμόρφωση μιας ξεκάθαρης πολιτικής branding (ενίσχυση αναγνωρισιμότητας) πάνω στην οποία θα βασιστεί η τουριστική προβολή της Κρήτης, καλούνται να προχωρήσουν άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι τουριστικοί φορείς του νησιού, όπως υπαγορεύει το σύνθετο πλάνο που προτείνει ο ειδικός σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης (Alter Vision Α. Ε.).
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της εταιρίας, Αλέξανδρο Κουρή, που παρουσίασε την πρόταση τουριστικής προβολής, ύστερα από διαβούλευση και στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες, η Κρήτη θα πρέπει ν’ αποφασίσει πως θέλει για τα επόμενα δέκα χρόνια να τοποθετηθεί στο μυαλό του κόσμου και όλων των κρίσιμων κοινών, που επηρεάζουν την τουριστική επιτυχία της.
Μετά θα πρέπει- πρόσθεσε – να δημιουργήσετε μια ενιαία ταυτότητα και μέσα από αυτή την ταυτότητα η Κρήτη να υπογράψει όλα τα στοιχεία που εντάσσονται στη στρατηγική branding. Στη συνέχεια – είπε- πρέπει να υπάρξει συνολική και συνδυασμένη δουλειά όλων των φορέων για την παραγωγή κορυφαίου περιεχομένου από φωτογραφίες, video κ. α.
Σύμφωνα με τον ίδιο καμία περιοχή δεν έχει την πολυτέλεια να διασπά κονδύλια σε μικρά πράγματα- δράσεις. «Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος όλα τα μικρά να μπουν σ’ ένα καλάθι, το οποίο θα χρηματοδοτεί κάποιες μεγάλες και εξαιρετικής ποιότητας ενέργειες δημιουργίας περιεχομένου. Μετά ν’ αξιοποιηθούν τα μέσα νέας γενιάς marketing –και όχι τα παρωχημένα προηγούμενων δεκαετιών- όπως είναι το κοινωνικό διαδίκτυο (social media), προσέλκυση ανθρώπων που επηρεάζουν τον τουρισμό, συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές και κινηματογραφικές παραγωγές, ακόμα και σε video games» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρής.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επεσήμανε ότι ένα τέτοιο στρατηγικό πλάνο τουριστικής προβολής του νησιού έλειπε από την Κρήτη και υπογράμμισε: «Αποσπασματικά πλέον δεν μπορούμε να έχουμε κανένα αποτέλεσμα. Μόνο αν ενώσουμε τις δυνάμεις και όλοι μαζί: Τοπική Αυτοδιοίκηση, τουριστικοί φορείς και ξενοδόχοι και δώσουμε το στίγμα του ποιοτικού τουρισμού, θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.»
Ο κ. Αρναουτάκης χωρίς ν’ ακυρώσει τις προσπάθειες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετικά τα βήματα τουριστικής προβολής που έχει κάνει η αιρετή Περιφέρεια και αναφέρθηκε στην ενιαία προβολή της Κρήτης στις αγορές του εξωτερικού, στην τουριστική πύλη της Περιφέρειας και στη διοχέτευση εκπληκτικών spots σε site παγκόσμιας εμβέλειας, στη διείσδυση νέων αγορών όπως είναι η Ρωσία και η Ουκρανία, στη διατήρηση παραδοσιακών αγορών όπως είναι η Βρετανία και η Γερμανία, στην τεράστια επιτυχία των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού κ. α. «Το εργαλείο (στρατηγικό πλάνο) που θ’ αποκτήσουμε τώρα, αξιοποιώντας κονδύλια από το ΠΕΠ, θα επισπεύσει και θα πολλαπλασιάσει τα βήματα μας για την τουριστική προβολή της Κρήτης» πρόσθεσε ο κ. Αρναουτάκης
Κατά την παρουσίαση της πρότασής στους τουριστικούς φορείς του νησιού και στους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που έγινε στο ξενοδοχείο «Αμιράντες», ο κ. Κουρής, ανέφερε ότι όπως προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση οι προτεραιότητες της τουριστικής προβολής της Κρήτης είναι: γαστρονομία, παραδόσεις- Κρητικός τρόπος ζωής, πολιτιστική κληρονομιά –ιστορία, βουνά- οροπέδια, κλίμα, χλωρίδα –πανίδα-γεωλογικός πλούτος, αγροτουρισμός- οικοτουρισμός, θεραπευτικός και εργασιακός τουρισμός.
Ο ίδιος πρότεινε στην παρουσίαση και δύο σλόγκαν πάνω στα οποία μπορεί να βασιστεί η καμπάνια για την τουριστική προβολή της Κρήτης. Το ένα σλόγκαν είναι «Φιλοξενία με όλη μας την καρδιά» και το άλλο «Η Κρήτη των αντιθέσεων που γίνονται αρμονικό σύνολο».
Είναι αποτυχία- επεσήμανε- αν παρουσιάσουμε την Κρήτη σαν ένα ακόμα όμορφο προορισμό, εμείς ψάχνουμε το στόχο της διαφοροποίησης.
Για την επιτυχία του πλάνου που παρουσίασε ο κ. Κουρής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συγκρότηση μιας ομάδας (εταιρία, φορέας ή οτιδήποτε) αποκλειστικά τεχνοκρατών, με αποδεδειγμένη εμπειρία στο marketing και τον τουρισμό και με επάρκεια στα τεχνικά αντικείμενα. «Εάν δεν συγκροτήσετε αυτή την ομάδα, αποτύχατε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρής.
Ο ίδιος κατέληξε ότι για να πάει καλά το εγχείρημα επιβάλλεται η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για το συνδυασμό πόρων προβολής της Κρήτης, κατά τα επιτυχή πρότυπα των Γάλλων και των Άγγλων.