Ο τουρισμός αποτελούσε πάντοτε τεράστια πηγή εσόδων για την Ελλάδα και το γεγονός αποφάσισαν να αξιοποιήσουν αμερικάνικες εταιρίες και οργανισμοί, με σκοπό να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην ελληνική οικονομία.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα Έθνος, πριν από μερικές μέρες, σε road show που οργάνωσε το Χρηματιστήριο Αθηνών στην Νέα Υόρκη, ο αμερικάνικος Κολοσσός RALPH Applebaum Associates παρουσίασε ένα πρόγραμμα για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα τη δημιουργία μίας περιοχής προσέλκυσης τουριστών στη χώρα μας που θα εκτείνεται από την Ακρόπολη μέχρι και το Λαύριο.
Την χρηματοδότηση του έργου θα αναλάβουν ξένα funds ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται μεταξύ 1,46 και 4,38 δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίος σε έσοδα μεταφράζεται σε έσοδα από 2,08 μέχρι 6,12 δισεκατομμύρια ευρώ και 5-840 με 17.180 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2020.
Η Αpplebaum, η μεγαλύτερη εταιρία παγκοσμίως στο σχεδιασμό μουσείων και την αξιοποίηση του πολιτιστικού πλούτου της Ελλάδας, έχει ως βασικό στόχο την παραμονή των επισκεπτών στη χώρα μας όσο το δυνατόν περισσότερες ημέρες, ενώ το σχέδιο της αξιοποίησης αρχαιοτήτων κινείται σε τρεις άξονες: να επιτρέπεται στους τουρίστες να ξεκινούν τις επισκέψεις τους από τις αρχικές πύλες της πόλης όλες τις ώρες του 24ωρου, να ειπωθεί διαδραστικά η ιστορία της κλασσικής Ελλάδας και της γέννησης της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας και κυρίως να αντιμετωπιστούν οι τουρίστες ως «πελάτες» στους οποίους θα παρέχονται βασικές υπηρεσίες ώστε να κάνουν την περιήγησή τους πιο ευχάριστη.
Οι τουρίστες θα ενθαρρύνονται να ακολουθήσουν την παραδοσιακή διαδρομή προς την Ακρόπολη, περνώντας από την οδό των Παναθηναίων, όπως απεικονίζεται στη ζωφόρο του Παρθενώνα, ενώ όπως αναφέρει το Έθνος, θα προστεθούν και τρεις ακόμη σημαντικοί προορισμοί στην ξενάγηση: Η Ακαδημία Πλάτωνος, πεδία μαχών (όπως ο Μαραθώνας και η Σαλαμίνα) καθώς και τα μεταλλεία του Λαυρίου. Επίσης θα παρέχονται και υπηρεσίες που θα αφορούν την άμεση πληροφόρηση σε σχέση με το κάθε αξιοθέατο, την έκδοση εισιτηρίων, τη μετάφραση, το φιλικό προς τα παιδιά περιεχόμενο κλπ.
Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει μέσω δύο εταιριών: Έναν δημόσιο Οργανισμό Κοινής ωφέλειας ή ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα των ΗΠΑ και ένα ελληνικό κρατικό ίδρυμα κοινής ωφέλειας, το οποίο θα αναλάβει την προσέλκυση κεφαλαίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση με βάση το πρότυπο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του Αττικού Μετρό, ενώ και οι δύο εταιρίες θα είναι υπεύθυνες για την επιλογή εξειδικευμένων εταιριών για την ολοκλήρωση του έργου.