Τη στήριξη των «μικρών» παραδοσιακών παραγωγών και της οικοτεχνίας στο νησί μέσα από οργανωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο σχεδιασμό υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης.
Στη τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου μετά από σχετική εισήγηση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη Θεανώς Βρέντζου, ψηφίστηκε σχετική πρόταση για την πιστοποίηση με το brand name «ΚΡΗΤΗ» των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων που παράγουν «μικροί» παραγωγοί όπως λουκάνικο, απάκι, γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες, ελαιόλαδο, γιαούρτι, ευρύτερα προϊόντα ζωικής και φυτικής προέλευσης.
Με τον τρόπο αυτό, όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις της η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου, επιδιώκουμε να προσφέρουμε νέες ευκαιρίες ενίσχυσης, συμπλήρωσης των εισοδημάτων των μικρών παραγωγών του τόπου μας, μέσα από τη δυνατότητα της μικρο-μεταποίησης των προϊόντων τους, θωρακίζοντας τους για πρώτη φορά με νομικό πλαίσιο και διασφαλίζοντας τους καταναλωτές σε θέματα υγείας και ποιότητας.
«Προτείνουμε, έτσι για πρώτη φορά, τη δημιουργία νομικού πλαισίου κατοχύρωσης της οικοτεχνίας και της επιτόπιας μεταποίησης προιόντων, ανοίγοντας ουσιαστικά νέες ευκαιρίες απασχόλησης στον αγροτικό χώρο, κάνοντας τον πιο ελκυστικό ιδιαίτερα για τους νέους που αναζητούν διέξοδο. Πιστεύοντας ότι η Αυτοδιοίκητη Περιφέρεια δεν αποτελεί θεσμό που διεκπεραιώνει η διαχειρίζεται μόνο τις τοπικές υποθέσεις, καλούμαστε να αποδείξουμε και στην πράξη ότι μπορεί να έχει και πρωταγωνιστικό και διεκδικητικό ρόλο ανοίγοντας νέα θέματα και νέα πεδία» υπογράμμισε η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης.
Για πρώτη φορά, είπε η κ. Βρέντζου, δημιουργείται το πλαίσιο που θα κατοχυρώνει τους «μικρούς» παραγωγούς οι οποίοι με πολύ απλές διαδικασίες, υποστηριζόμενοι από τη Περιφέρεια, θα μπορούν να πιστοποιούν τα προϊόντα τους με το brand name «ΚΡΗΤΗ» και να τα διαθέτουν στην αγορά.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ανάλογο μοντέλο στήριξης της παραδοσιακής οικοτεχνίας ακολουθεί με ιδιαίτερη επιτυχία η Περιφέρεια της Ιταλίας, Βιτόριο Βένετο, που μέχρι σήμερα έχει πιστοποιήσει περισσότερους από 250 μικροπαραγωγούς που διαθέτουν οι ίδιοι τα προϊόντα τους στην αγορά.
«Με τη διαδικασία αυτή ενισχύεται η διασύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό ενώ αναδεικνύεται η παράδοση, η γαστρονομία ο πολιτισμός» κατέληξε η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης.