ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΝΙΚΗ ΛΥΜΠΕΡΗ

Είναι ή δεν είναι η Bugatti Veyron Super Sport το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο;

bugatti veyron super sports

Από το 2010, εδώ και 3 χρόνια δηλαδή, η Bugatti Veyron Super Sport έχει καταχωρηθεί στο Guinness ως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής (σημειώστε το αυτό) στον κόσμο, εφόσον στις σχετικές δοκιμές, έφτασε τα 431,074 χιλιόμετρα την ώρα. Τρία χρόνια μετά, όμως, το Guinness παίρνει πίσω την πιστοποίηση και αποδίδει τον τίτλο σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχετε ακούσει μάλλον. Το SSC Ultimate Aero.

Γιατί, όμως, το Guinness ανακάλεσε την πρωτιά της Bugatti; Όπως θα διαβάσετε και στην εις βάθος ανάλυση στο Wired, όταν έγινε η μέτρηση των επιδόσεων της Bugatti Veyron Super Sport, δεν ήταν ενεργοποιημένος ο «κόφτης» ταχύτητας στο super car, όριο που διαπιστώνει ο οποιοσδήποτε διαθέτει το βαλάντιο να αγοράσει μία Veyron. Έτσι, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει σε αυτή την ταχύτητα και διατίθεται κανονικά στην αγορά, στην πραγματικότητα, ο οποιοσδήποτε αγόραζε αυτό το αυτοκίνητο, δεν μπορούσε να φτάσει σε αυτή την ταχύτητα αν ήθελε, αλλά μόλις τα 415 χλμ. την ώρα.

Αυτό το “technicality” έκανε το Guinness να εκδώσει ανακοίνωση και να αποκαθηλώσει την Veyron, ενώ τον τίτλο απένειμε αρχικά στο άγνωστο Ultimate Aero της SCC, το οποίο, κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ και η παραγωγή του μέτρησε ελάχιστα κομμάτια μέχρι που τελικά σταμάτησε το 2008, αφού κατέγραψε τελική ταχύτητα στα 412,217 χιλιόμετρα την ώρα.

Όλο το παραπάνω βέβαια δεν σημαίνει πως η Bugatti θα καθίσει στα «αυγά» της και απλά θα αποδεχτεί την αφαίρεση του τίτλου. Ανακοίνωσε κατ’ αρχήν ότι «όπως η Bugatti Veyron 16.4Super Sport είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο» και ότι «οι πελάτες της μπορούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο σε ταχύτητες πέραν του ορίου των 415 χιλιομέτρων την ώρα, σεevent που οργανώνει η Bugatti συχνά».  Και δύο μέρες μετά την αρχική ανακοίνωση του Guinness, ο φορέας δηλώνει πως επανεξετάζει το θέμα της απονομής του τίτλου, προφανώς μετά από πιέσεις της Bugatti.

Όσο για τον κατασκευαστή του άγνωστου (και σαφώς όχι τόσο όμορφου) SCC Ultimate Aero; «Δεν είναι ακριβώς αυτός ο τρόπος που φανταζόμασταν να κερδίσουμε τον τίτλο. Αλλά και πάλι, ήταν μία ευχάριστη έκπληξη».

 

Νίκη Λυμπέρη