ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Κάλεσμα στην κινητοποίηση ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών Α.Ε.Ι

Tο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καταδικάζει τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αποτελούν αντιδραστική τομή σε μία από χρόνια εξελισσόμενη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας και αποδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα γενικότερα.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., σε πλήρη ταύτιση με την πολιτική της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, συνεχίζει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιχειρώντας να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος – που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ – μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος.

Κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΟΟΣΑ επιδιώκουν:

  • Την επιβολή του «ανταγωνισμού», που θα ενισχύσει την επιχειρηματική – κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Ιδρυμάτων, των οποίων η λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια – και στα πλαίσια της λεγόμενης «ισοτιμίας στην αγορά» – θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση προς αυτά, με συνέπεια την υποβάθμισή τους. Μοιραία, θα οδηγηθούμε στην καθιέρωση διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, άρα και στην όξυνση των ταξικών φραγμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Σε συνάρτηση με το παραπάνω, την υπαγωγή του περιεχομένου των σπουδών, της γνώσης και της έρευνας, στα επιχειρηματικά συμφέροντα και την κυρίαρχη αστική ιδεολογία.
  • Την υποβάθμιση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις αντίστοιχες απολαβές. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τον τομέα της Εκπαίδευσης, η ίδρυση ιδιωτικών/μη κρατικών ΑΕΙ θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας και στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων, μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το κυνήγι των λεγόμενων «προσόντων» και πιστοποιήσεων, που εκτοξεύτηκε με τον νόμο Γαβρόγλου, γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο, μαζεύοντας μέρα με την μέρα την προϋπηρεσία τους, θα δουν σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα/κολλέγιο, το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.
  • Την περαιτέρω ακύρωση του πανεπιστημιακού ασύλου, την επιβολή αυταρχισμού, καταστολής και απαγορεύσεων, που θα είναι πιο εύκολα αποδεκτά σε ένα ιδιωτικό ΑΕΙ.

Η εμπειρία των τελευταίων ετών έχει καταστήσει σαφές πως η «συνύπαρξη» δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δεν οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Το ζούμε καθημερινά στην ενέργεια, στις τηλεπικοινωνίες, τις συγκοινωνίες και συνολικά σε αυτό που κάποτε ονομάζαμε «κοινωνικές παροχές». Σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα για βελτίωση και φθηνή πρόσβαση, δεν βιώνουμε παρά την υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και των αγαθών, σε σημείο που να εγκυμονούν και εγκληματικούς κινδύνους για τον λαό (βλ. Τέμπη, Υγεία – ιδιαίτερα στην πανδημία – κ.ά.) και στην εκτόξευση της ακρίβειας για τους εργαζόμενους με την παράλληλη απογείωση των κερδών των ιδιωτών «επενδυτών». Αυτό το μοντέλο προωθούν με τα ιδιωτικά ΑΕΙ και την ευρύτερη ιδιωτικοποίηση στην Παιδεία.

Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ δεν αφορά μόνο τα παιδιά μας και το μέλλον τους. Είναι συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε εφαρμογή των απαιτήσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ (όπως αξιολόγηση, επαγγελματική εκπαίδευση, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων) και ένα βήμα – τομή στη συνολική αντιδραστική, νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη «μεταρρύθμιση», ήτοι αποδιάρθρωση συνολικά της Εκπαίδευσης. Θα επιταχύνει τις επιχειρούμενες αλλαγές, όπως την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας (διευθυντές – managers, ανεύρεση χορηγών κλπ), το εθνικό απολυτήριο, την «ελεύθερη» επιλογή σχολείων, τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ με υβριδικό σύστημα διορισμών κ.ά.

Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για παράκαμψη του Συντάγματος αποτελούν αιτία πολέμου και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να βρεθεί μπροστά στον αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων της. Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να δώσουμε τη μάχη για σταθερή, καλά αμειβόμενη και σε αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειά για όλους και για τη δημοκρατία στο πανεπιστήμιο, το σχολείο, την κοινωνία. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί, ως εργαζόμενοι και ως πολίτες απέναντι στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Για το καθολικό δικαίωμα στη Μόρφωση, τη Δουλειά και τη Ζωή.

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου,

διεκδικούμε:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές. Λέμε όχι στην παράκαμψη – κατάργηση του άρθρου 16 και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.
    Πτυχία με αξία, ως μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του ν.4589/19. Λέμε όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την αντιδραστική αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών.
  • Δουλειά για όλους – δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Αυξήσεις τώρα για κάλυψη όλων των απωλειών και κάλυψης της ακρίβειας και του πληθωρισμού για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

Συμμετέχουμε αποφασιστικά και μαζικά στις κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα στις 11 Ιανουαρίου. Επιδιώκουμε συντονισμό και άμεση συνέχιση του αγώνα, με απεργιακή κλιμάκωση, μέχρι τη νίκη. Καλούμε το ΝΤ ΑΔΕΔΥ, το ΕΚΡ και τα πρωτοβάθμια σωματεία να προχωρήσουν σε ανάλογα καλέσματα.

Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 15.00 το μεσημέρι στο Δημαρχείο Ρεθύμνου.