ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Κόντρα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με την κυβέρνηση για τα μέτρα ενίσχυσης

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι ακτοπλόοι από τα μέτρα ενίσχυσης της κυβέρνησης λόγω της πανδημίας για τον κλάδο τους, δυσαρέσκεια την οποία εκφράζουν σε επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και κοινοποιούν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στην επιστολή του ζητά από την κυβέρνηση τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων τα οποία θα βοηθήσουν τον πληττόμενο κλάδο τους, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι εάν δεν ικανοποιηθούν θα υπάρξουν «δυσάρεστες συνέπειες».

Τα βασικά τους αιτήματα είναι:

1. Η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας λόγω Covid, ώστε να καλύπτουν μεγαλύτερο ποσοστό της ζημιάς που προκύπτει από την εκτέλεση των δρομολογίων καθώς και η αύξηση της διάρκειας των εν λόγω συμβάσεων μέχρι κάλυψης των ήδη εγκεκριμένων κονδυλίων από το ΠΔΕ.

2. Η παράταση των χειμερινών συνθέσεων των πλοίων για όσο διάστημα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα. Για την ενίσχυση των εργαζομένων, προτείνουμε τη δυνατότητα αναστολής των συμβάσεων εργασίας των επιπλέον ναυτικών τους οποίους είμαστε υποχρεωμένοι να προσλάβουμε σύμφωνα με τη νομοθεσία περί θερινών συνθέσεων μετά την 1η Απριλίου.

Χαρακτηρίζουν την ικανοποίηση των «εύλογων αιτημάτων» τους «μονόδρομο» για την εύρυθμη λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών και για να αποφευχθούν συνέπειες οι οποίες θα επηρεάσουν αρνητικά το επίπεδο των υπηρεσιών, τόσο την τρέχουσα αλλά και την επόμενη τουριστική περίοδο, όταν θα έχουν ξεπεραστεί τα υγειονομικά προβλήματα και όταν η καλή και επαρκής κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών θα είναι περισσότερο απαραίτητη παρά ποτέ.

Οι ακτοπλόοι στην επιστολή τους αναφέρουν αναλυτικά τις διαφωνίες τους με τα κυβερνητικά μέτρα ενίσχυσης, λέγοντας οτι η ενίσχυση αυτή δεν είναι συνεχής και διακόπτεται κάθε μήνα, καλύπτοντας τελικά μόλις το 25% των λειτουργικών ζημιών οι οποίες προκύπτουν από την απαραίτητη αλλά και υποχρεωτική εκτέλεση των δρομολογίων. Επίσης στα προβλήματα καταγράφουν την από 1η Απριλίου νομοθετική υποχρέωση περί θερινής οργανικής σύνθεσης, αλλά  την πορεία του κόστους των καυσίμων το οποίο έχει αυξηθεί κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020.