ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Κουτσαλεδάκη: «Το Ρέθυμνο γυρίζει σελίδα και ο κ. Μαρινάκης προσπαθεί να μείνει γαντζωμένος στη καρέκλα του»

Πρώτη επίσημη συνάντηση του Συνδυασμού «Μαζί για την Αλλαγή»

Συγκροτήθηκε για πρώτη φορά δια ζώσης στο σύνολο του ο Δημοτικός Συνδυασμός «Μαζί για την Αλλαγή» στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ρεθύμνου κηρύσσοντας και επίσημα την έναρξη μιας νέας προσπάθειας για το Δήμο Ρεθύμνου.

Πρόκειται για έναν συνδυασμό ο οποίος αποτελείται από υποψήφιους με αυτοδιοικητική εμπειρία αλλά και από Ρεθεμνιώτες και Ρεθεμνιώτισσες, οι οποίοι για πρώτη φορά συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία έχοντας ωστόσο αποκομίσει σημαντική εμπειρία από την επαγγελματική και κοινωνική τους ενασχόληση. Τα μέλη του συνδυασμού ανέπτυξαν τις θέσεις τους τόσο σε προγραμματικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο στρατηγικής για το επόμενο κρίσιμο διάστημα. Τονίζοντας ότι πρώτα από όλα πρέπει να αναδειχθεί η ανάγκη για έναν Δήμο ανοιχτό, με όραμα και φρέσκες ιδέες μακριά από τη καθαρά διαχειριστική λογική της σημερινής δημοτικής αρχής. Ακολούθησε καταγραφή προβλημάτων και προτεραιοτήτων με τα μέλη του συνδυασμού να γνωστοποιούν ο καθένας θέματα από την περιοχή του αλλά και συνολικά όλα όσα θέλουν να αλλάξουν στον τόπο μας.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η επικεφαλής του συνδυασμού κ. Ειρήνη Κουτσαλεδάκη η οποία επισήμανε πως στόχος όλων είναι η διεκδίκηση μιας ευκαιρίας να προχωρήσουμε όλοι μαζί, για να αλλάξουμε το Ρέθυμνο. Ευχαρίστησε από καρδίας όλους τους υποψηφίους και αναφέρθηκε στη διαδικασία και τα εμπόδια ως προς τη φάση κατάρτισης του ψηφοδελτίου τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι συστρατευτήκαν πρόσωπα ικανά με κοινό χαρακτηριστικό την αγάπη για το Ρέθυμνο και την πίστη στην αλλαγή. Μια προσπάθεια, η οποία δεν έχει οπορτουνιστικά χαρακτηριστικά, ούτε ημερομηνία λήξης και χρονικά τετελεσμένα αφού έχει ισχυρή αξιακή βάση και ξεκάθαρες θέσεις. Ξεκινώντας την τοποθέτηση της η κ. Κουτσαλεδάκη τόνισε πως βασικές αρχές του Συνδυασμού αποτελούν η διαφάνεια, η λογοδοσία και η τήρηση κάθε θεσμικής-συμμετοχικής διαδικασίας, χωρίς εξαιρέσεις.

Συνέχισε αναφέροντας πως προβλήματα όπως το κυκλοφοριακό, ο εκσυγχρονισμός των υποδομών , η ασφάλεια των πολιτών σε όλα τα επίπεδα, η κοινωνική πολιτική και τέλος οι αναπτυξιακές ευκαιρίες του Δήμου αποτελούν τις βασικές θεματικές των προγραμματικών θέσεων του συνδυασμού.

Σκληρή απάντηση στις κατηγορίες Μαρινάκη για το Δ.Λ.Τ.Ρ.

Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις ανυπόστατες κατηγορίες του κ. Μαρινάκη σε σχέση με τα έργα και το σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου τονίζοντας χαρακτηριστικά:

«Η επαναλαμβανόμενη επίθεση του κ. Μαρινάκη σε σχέση με το Λιμενικό Ταμείο και τα έργα και το σχεδιασμό της προηγούμενης περιόδου δείχνει τον πανικό του και την πραγματική στόχευση που τον οδήγησε να είναι εκ νέου υποψήφιος, παρά της περί του αντιθέτου επίσημες ανακοινώσεις του, προσπαθώντας απλά να μείνει γαντζωμένος στη καρέκλα του.
Δηλαδή προσπαθεί να μας πείσει ότι ενώ τοποθετήθηκα ως Προέδρος του ΔΛΤΡ το 2014 και ανανεώθηκε η θητεία μου το 2019 ξαφνικά από όταν ανακοίνωσα την υποψηφιότητα μου κόντρα στην προσωπική του ατζέντα έγινα ανεπαρκής; Υπάρχει έστω ένας άνθρωπος στο Ρέθυμνο που να μην ξέρει ότι εάν επέλεγα να είμαι εκ νέου υποψήφια μαζί του, δεν θα είχε κανένα ζήτημα με τα έργα του Λιμενικού Ταμείου και θα τα είχε και ως προμετωπίδα κατά την προεκλογική εκστρατεία; Με αυτές τις πρακτικές η μόνη ανεπάρκεια που προκύπτει είναι η ηθική ανεπάρκεια του κ. Μαρινάκη απέναντι σε όσους έχει συνεργαστεί. Η οποία πιστοποιείται και από το γεγονός ότι από την αρχική ομάδα του από το 2006 έχει μείνει μόνο ένας σύμβουλος!

  1. Σε ότι αφορά το master plan κανένα λιμάνι που θέλει να έχει μελλοντικά σημαντικό ρόλο δεν επιτρέπεται να μην διαθέτει master plan. Κάτι που προκύπτει και ως συμβατική υποχρέωση για τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων. Το master plan εστάλη στο Υπουργείο από την υπηρεσία και πέρασε με παρατηρήσεις όπως συμβαίνει σε πολλές μελέτες που μπορούν να τροποποιηθούν και μάλιστα στείλαμε έγγραφο όπου επισημαίναμε ότι θα προβούμε σε διορθώσεις των προτεινόμενων αλλαγών του Υπουργείου. Επιπρόσθετα αναφέρεται ρητά στα τεύχη του master plan ότι δεν διασαλεύεται καμιά λειτουργία του εμπορικού λιμένα αν δεν εξασφαλιστεί και πραγματοποιηθεί η μεταφορά του. Σε κάθε περίπτωση εκπονήθηκε από την ομάδα γραφείων που επέτυχε στο σχετικό διαγωνισμό και όχι από εμένα προσωπικά όπως σχεδόν περιγράφει ο κ. Μαρινάκης.
  2. Η μελέτη του αλιευτικού Σκαλέτας είχε ολοκληρωθεί από τον τέως Δήμο Αρκαδίου .Επί προηγούμενης διοίκησης ΔΛΤΡ είχαν γίνει οι ενέργειες για χάραξη δρόμου περιμετρικά της εκκλησίας διότι εξυπηρετούσε και αξιοποιούσε ιδιοκτησίες τριγύρω. Η μελετήτρια έπραξε βάσει υποδείξεων της υπηρεσίας αλλά και όμορων ιδιοκτητών. Η συγκεκριμένη μελέτη από 10 και πλέον έτη έχει πάρει πάνω από 20 αδειοδοτήσεις με χαραγμένο δρόμο περιμετρικά της εκκλησίας. Ο άξονας χρηματοδότησης άνοιξε το 2017 και καταφέραμε να ενταχθούμε με αριθμό πρωτοκόλλου 1. Παλέψαμε να μην χαθεί μια χρηματοδότηση 6 εκατομμυρίων ευρώ για το Ρέθυμνο. Η άδεια εκδόθηκε το 2020 δηλαδή τρία χρόνια μετά και με επέκταση του προγράμματος χρηματοδότησης. Μάλλον λοιπόν ο κ. Μαρινάκης έλειπε στο εξωτερικό και το ανακάλυψε τυχαία το 2023! Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή ξεκίνησε το 2022 αφού είχε περάσει από ΕΣΑΛ (Σύμβουλοι λιμένων Ελλάδος). Το έργο εποπτεύεται από την Περιφέρεια Κρήτης και την αρμόδια τεχνική υπηρεσία και ως εκ τούτου ο όποιος κίνδυνος απένταξης συνδέεται βάσει εγγράφων με την εξέλιξη γραφειοκρατικών διαδικασιών και όχι από την εξέλιξη του δρόμου και της γραμμής χερσαίας ζώνης. Το εξώδικο των ιδιοκτήτων κατατέθηκε στη φάση της κατασκευής και τον Απρίλιο που παραιτήθηκα ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία και η αναφερομένη ως πιθανή απένταξη δεν βαρύνει όλους όσους αγωνιστήκαμε για τη χρηματοδότηση και το έργο αλλά αυτούς που το αφήσαν από τον Απρίλιο με μοναδικό στόχο να εκτεθώ όπως δημόσια ανέφεραν. Η μικροπολιτική στο μεγαλείο της.

Κλείνοντας οφείλω να πω το εξής: Σε όλη τη χώρα οι εν ενέργεια Δήμαρχοι που διεκδικούν εκ νέου την εμπιστοσύνη των πολιτών επισκέπτονται έργα σε φάση υλοποίησης για να αποτυπωθεί στους πολίτες η προσπάθεια τους. Ο κ. Μαρινάκης προφανώς λόγω ανεπάρκειας και έλλειψης έργων σε αυτό το στάδιο απλά πετάει λάσπη. Μπορεί να επισκεφτεί το έργο του αλιευτικού Σκαλέτας που είναι σε αυτό το στάδιο και να κάνει το «σωτήρα» σε σχέση με την απένταξη του έργου. Όπως σήμερα τονίζει την αναγκαιότητα του Περιφερειακού Δρόμου που αγνοούσε στο παρελθόν και κάνεις δεν αμφιβάλει ότι με έναν άλλο Δήμαρχο θα ήταν επίσης ένα έργο προς υλοποίηση. Ότι και να κάνει ο κ. Μαρινάκης η πραγματική ανεπάρκεια δεν κρύβεται και οι πολίτες γνωρίζουν».