ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ

Με το έργο Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ συνεχίζεται το 3ο Φεστιβάλ Αντίβαρο

Με ένα εξαιρετικό κείμενο της Βιρτζίνια Γουλφ, το Ορλάντο, διασκευασμένο για το θέατρο, συνεχίζεται το Φεστιβάλ Αντίβαρο. Το Φεστιβάλ γνωρίζει ως τώρα απόλυτη επιτυχία καθώς μέχρι σήμερα, στις τέσσερις προγραμματισμένες παραστάσεις του, που έγιναν ήδη, έχουν προστεθεί άλλες δύο λόγω εξάντλησης των εισιτηρίων.

Δεν αποκλείεται μάλιστα το φαινόμενο να παρουσιαστεί και στη συνέχεια.

Στις παραστάσεις που θα γίνουν το ερχόμενο τριήμερο, 9, 10 και 11 Μαρτίου, η Ιώ Βουλγαράκη καταδύεται στον σκοτεινό κόσμο της Βιρτζίνια Γουλφ, διασκευάζοντας και σκηνοθετώντας το Ορλάντο, το κείμενο της Βρετανίδας συγγραφέα, το οποίο αγγίζει όλα αυτά που είναι μεταβλητά γύρω από τον άνθρωπο, αναδεικνύοντας εν τέλει και τον ίδιο ως μεταβλητή. Η Αμαλία Καβάλη ερμηνεύει τον ομώνυμο, πολυσύνθετο ρόλο, ο οποίος, διευρύνει τους ορίζοντες της μνήμης, του φύλου, της ανάγκης για επικοινωνία και της αποτυχίας της ανθρώπινης φύσης. «Ένας ύπνος σε μια νύχτα ατέλειωτη μας περιμένει όλους» καταλήγει η ηρωίδα.

Τόσο η σκηνοθεσία όσο και οι υποκριτικές επιδόσεις της νεαρής ηθοποιού που κατάγεται από το Ηράκλειο της Κρήτης εντυπωσίασαν κοινό και κριτικούς και ανέδειξαν την παράσταση σε μια από τις σημαντικότερες της περασμένης χρονιάς. Πριν παραθέσουμε μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα κριτικών, θυμίζουμε ότι οι όλες οι παραστάσεις του Φεστιβάλ Αντίβαρο γίνονται στο Κέντρο Κρητικής Λαϊκής Τέχνης στην οδό Κριτοβουλίδου 15-17, αρχίζουν στις 9μμ ακριβώς και το εισιτήριο κοστίζει 8 και 10 Ευρώ. Το τηλέφωνο για κράτηση θέσης, κράτηση που λόγω της εξαιρετικής επιτυχίας του Φεστιβάλ κρίνεται απαραίτητη, είναι το 6988399325

«Οι ηθοποιοί που ερμηνεύουν αυτό το αξιοθαύμαστο πλάσμα σαν να μαγεύονται, σαν να παίρνει φωτιά η ψυχή τους. Αυτό συνέβη και με την Αμαλία Καβάλη, που πρώτη φορά είδα στη σκηνή. Ερμήνευσε τόσο όμορφα τον λόγο, με τέτοια φυσικότητα, σαν να έγινε ένα με τον ρυθμό του. Ηθοποιός και λόγος κατάφεραν να γίνουν ένα. Η σκηνική διαμόρφωση ήταν υποτυπώδης, καθρέφτες διαφορετικών σχημάτων και μεγέθους, τοποθετημένοι στο δάπεδο – τα πολλαπλά πρόσωπα του/της ηρωίδας δεν έχουν ανάγκη τις αντανακλάσεις τους. Μπράβο στη νεαρή ηθοποιό για τα 70 ψυχοθεραπευτικά λεπτά που προσφέρει με την ερμηνεία της, μπράβο και στη σκηνοθέτιδα, που μετά την άψογη σκηνοθεσία της στη βωβή «Μισαλλοδοξία» (Στέγη, Γενάρης 2016), έδειξε εδώ ότι μπορεί να κάνει θαύματα και με τη διδασκαλία του λόγου.»

Mατίνα Καλτάκη, Lifo

«Μια νέα ηθοποιός που αυτοσυστήνεται με τον πλέον ριψοκίνδυνο και επιδραστικό τρόπο. Η ερμηνεία της θαρρείς, σ’ αυτό το φαντασιακό, ταξιδιάρικο, αχαλίνωτο πλάσμα που είναι ο/η «Ορλάντο» για τη Βιρτζίνια Γουλφ, χρειάζεται μια ανάσα για να βγει από τους πνεύμονες της, μια ανάσα με διάρκεια 65-70 λεπτών που, μέχρι το τέλος, δεν την προδίδει.»

Στέλλα Χαραμή, Το Spirto

«Το όνομα της Αμαλίας Καβάλη πρέπει να το θυμόμαστε γιατί θα το συναντήσουμε και σε άλλες γοητευτικές ερμηνείες. Σε 70 λεπτά έγινε έφηβος, έγινε ερωτική νέα γυναίκα στην Κωνσταντινούπολη, έγινε μια γυναίκα που διεκδικεί τη θέση της και τις επιλογές της στις αρχές του 20ού αιώνα. Και ο θεατής ταυτιζόταν κάθε φορά με το κάθε άλλο της πρόσωπο.»

Όλγα Σελλά, Monopoli

«Η Αμαλία Καβάλη μαζί με τη σκηνοθέτιδα Ιώ Βουλγαράκη χτίζουν έναν μονόλογο – άθλο δουλεμένο με μεγάλη λεπτομέρεια στις λέξεις, στις παύσεις, στην κίνηση και στο ηχόχρωμα φωνής όπου τα γεγονότα μοιάζουν να αποτελούν πραγματικές αναμνήσεις. Σημαντικός συνοδοιπόρος η εξαιρετική μετάφραση του Αλέξανδρου Ίσαρη».

Σωτηρία Κακαγιά, Koitamagazine

«Πάνω στη νεαρή ηθοποιό Αμαλία Καβάλη η σκηνοθεσία χτίζει τον πιο ιδανικό Ορλάντο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ξεκινώντας η παράσταση, έφηβος, οξυδερκής, ευφυώς περήφανος και κορδωμένος με τη σχεδόν αστεία διογκωμένη αυτοπεποίθηση της ηλικίας των 16. Θαύμασα και εκτίμησα την απαραίτητη για ένα τέτοιο μονόλογο-άθλο ΣΑΦΗΝΕΙΑ (είναι η αγαπημένη μου λέξη για αυτή τη δουλειά) που απέδωσε ηθοποιός σε κάθε δράση αλλά και σε κάθε συναίσθημα, πάνω σε κάθε λέξη.»

Mανώλης Βαμβούνης, Gkoultoura

«H Αμαλία Καβάλη, oδηγούμενη σωστά από την Ιώ Βουλγαράκη, υιοθετεί διάφορες φωνητικές εκδοχές και με ένα καταιγιστικό λόγο, που βρίθει από εικόνες, μας μεταφέρει μία-μία τις στιγμές, τις εποχές και τα (συν)αισθήματα του/της Ορλάντο. Στην παράσταση «Ορλάντο» θαυμάζουμε την τέχνη της μεταμόρφωσης χάρη στην πειστικότητα της ηθοποιού, που βασίζεται σε επιτυχημένες στάσεις ή κινήσεις του σώματός της, με εκφράσεις προσώπου και χρωματισμούς φωνής που φανερώνουν μια κατάθεση γνήσιας ευαισθησίας. »

Ντίμη Θεοδωράκη, 3pointmagazine

Η παράσταση “Ορλάντο” της Βιρτζίνια Γουλφ στο Φεστιβάλ Αντίβαρο