Ή πιο σωστά “ΚΑΙ μεγάλες ΚΑΙ κυρίες” δίχως μάλιστα να μιλάμε περί ηλικιών.
Να τα πάρουμε με τη σειρά τα πράγματα; Φύγαμε…
Για δεύτερη φορά το χειμώνα που οσονούπω μας αφήνει, το δίδυμο Κανά-Τσαλιγοπούλου κι αντιστρόφως, πραγματοποίησε μια ζωντανή εμφάνιση στο Ηράκλειο. Όχι όμως μια οποιαδήποτε συναυλία: οι δυο τους είναι πια σε άλλο επίπεδο.
Αυτό που έζησα (κι έζησαν όσοι κατέκλυσαν τον κλειστό συναυλιακό χώρο) την Παρασκευή στις 21 Φεβρουαρίου, ήταν μια εμπειρία να έχεις να τη διηγείσαι μετά από χρόνια.
Η Μελίνα Κανά, η πραγματική κι αυθεντική Μελίνα, που πήρε πρώτη τη σκυτάλη ερμήνευσε με πειθαρχία κυρίως δικά της κομμάτια. Γνώριμη η χροιά της και δουλεμένη έπειτα από εικοσαετή και πλέον δισκογραφική πορεία, δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να αγγίξει χορδές. Το “Μιλώ για’σένα” όμως το κρατώ για λογαριασμό μου, αυτό δεν το μοιράζομαι και δεν το χαρίζω…ούτε καν στην ίδια την Κανά και το Θανάση Παπακωνσταντίνου που το γέννησε. Περίπου με αυτόν τον κτητικό τρόπο έδειξε κι εκείνη να προσεγγίζει το “Αέρας Πεχλιβάνης” ομοίως του Θ.Π. μετατρέποντάς το σε μυσταγωγία!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7F2oQil7RxY[/youtube]
Κι αν η Κανά ανήκει στις μυσταγωγικές ερμηνεύτριες, τότε δικαίως μπορούμε να πούμε ότι η Ελένη Τσαλιγοπούλου που ακολούθως ανέβηκε στη σκηνή, μετέτρεψε τις μελωδίες σε ρωμαϊκό όργιο! Σε μια προσωπική νιρβάνα θαρρείς, φώναζε και λικνιζόταν με τρόπους που μόνο χυδαίοι δεν ήταν. Η φωνή της δεν “μαζεύεται” και γι αυτό την αγαπάμε, σε αντίθεση με τις ηχητικές εγκαταστάσεις*. Ας μη γελιόμαστε, Τσαλιγοπούλου και Κανά δε θα είχαν πρόβλημα να κάνουν προσωπικές εμφανίσεις. H συνεύρεσή τους όμως, είναι αυτή που δοκίμασε ψυχές και “γέμισε” τα μάτια μας μ’ένα βούρκωμα ευχάριστο.
Η φωνή της Μελίνας, αφορά σχέση ζωής: έχει ευθύτητα, κινείται με σιγουριά και πειθαρχία. Είναι η φωνή της γυναίκας στην οποία θέλεις να χαρίσεις μια ζωή. Εκείνη της Ελένης όμως, είναι πρώτος έρωτας της εφηβείας: ατίθαση, κακομαθημένη και με βάθος που μια θα σε συνεπάρει και μια θα σε τρομάξει! Αυτή, είναι που σε στοιχειώνει και το ξέρει. Που δε νοιάζεται να …ταλαιπωρηθεί αρκεί να βρει δρόμους για την έκφρασή της.
Τις ευχαριστώ απ’ την ψυχή μου αμφότερες.
ΥΓ: Όχι μικρή ξανθιά, εσύ δεν είχες θέση σε αυτή τη βραδιά. Λαθρεπιβάτις ήσουν κι έκλεψες το χώρο από κάποιο/α που θα εκτιμούσε τις φωνές και δε θα αναλωνόταν σε αμέτρητα μηνύματα στο κινητό!
ΥΓ2: Ένα παράπονο προς την κα.Κανά. Μίλα με το κοινό σου! Απ’τα χείλη σου κρεμόμαστε στις ερμηνείες, λες να μη μας ενδιαφέρει το τι σκέφτεσαι κι αισθάνεσαι;
ΥΓ3: “Νύχτωσε και πού θα γείρω!” αυτό ξεστόμισε σε σκοπό που θύμιζε κάτι από Ήπειρο η Τσαλιγοπούλου. Ο λόγος; Να δοκιμάσει το μικρόφωνό της που την είχε προδώσει λίγες στιγμές πριν. Εκρηκτική!
*Μεγάλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τον ήχο, ερμηνεύτριες, μουσικού κι ο ηχολήπτης τους.
του Απόστολου Δέρβα
apostologia.blogspot.gr