Όλοι βιώνουμε στο πετσί μας την κρίση. Άλλοι πιο άγρια, άλλοι πιο ήπια. Η κρίση δεν έχει αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο. Για να καταλάβουμε όμως σε τι σημείο έχουμε φτάσει, αρκεί να δούμε λίγη τηλεόραση. Είναι γεγονός πως φέτος τα κανάλια έκοψαν τα πάντα. “Τρελή” επανάληψη πέφτει. Κοντεύουμε να μάθουμε τους διαλόγους των σειρών απ΄έξω. Τι “δυο ξένοι”, τι “Κωνσταντίνου και Ελένης”, τι “καφέ της Χαράς” έχει παίξει (και) φέτος δεν περιγράφεται. Καλά από παραγωγές δεν το συζητώ. Ένα στούντιο, δυο-τρεις παρουσιαστές, ελάχιστες ζωντανές συνδέσεις, και η ώρα να περνάει.
Μέχρι και στα κεντρικά δελτία ειδήσεων πλέον τηλεφωνικά βγάζουν τους δημοσιογράφους. Κοστίζουν τα κυκλώματα βλέπετε. Ευτυχώς που υπάρχει και το Skype. Αλλά το αποκορύφωμα δεν είναι αυτό. Είναι πραγματικά τρομερό να βλέπεις τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια της χώρας να διαφημίζουν για ώρες “τα τρία σετ κρεβατοκάμαρας”. Και να ήταν και όμορφα, άντε να το καταπιώ. Δεν το το κάνω θέμα, αλλά τα εμπριμέ αυτά σετάκια είναι πολύ κιτς.
Είχα βαρεθεί τηλεοπτικό σποτ που έπαιζε σε κρατικό κανάλι για τα δύο ρολόγια βαλεντίνο ή κάπως έτσι. Τώρα βλέπω σετ κρεβατοκάμαρας και όχι μόνο. Οι άλλοτε κραταιές εκπομπές με τις βασίλισσες που μοίραζαν έτσι για γούστο, ολόκληρο σετ κουζίνας (ψυγεία, τηλεοράσεις, κουζίνες, φούρνους κτλ) τώρα μοιράζουν δυο μαξιλαροθήκες.
Αυτό πολύ απλά μεταφράζεται ως το τέλος των διαφημίσεων. Δεν υπάρχουν πλέον επιχειρήσεις με μπάτζετ διαφημιστικό. Εδώ κοντεύουμε να μην πάμε στη Γιουροβίζιον (αν και έγιναν προσλήψεις στην ΕΡΤ που στοίχισαν πολλαπλάσια). Τρελή κατάθλιψη θα πιάσει μερικούς.
Δεν υπάρχει και ζήτηση. Εδώ βλέπεις διαφήμιση για αυτοκίνητο και αναρωτιέσαι σε ποιους απευθύνεται. Αυτό βέβαια έχει και συνέπειες και ο κλάδος της δημοσιογραφίας υπέστη πρώτος τις επιπτώσεις της κρίσης. Πρώτα οι επιχειρήσεις έκοψαν για παράδειγμα τα έξοδα για διαφήμιση και μετά άρχισαν τις απολύσεις. Έτσι και οι περικοπές στα κανάλια, τις εφημερίδες κτλ ξεκίνησαν από νωρίς. Και μάλλον θα συνεχιστούν, γιατί με τρία σετ κρεβατοκάμαρας δεν πας πουθενά.
Καλή σας ημέρα
“Μην το κάνεις θέμα”