ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗ

Νέο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια υποσχέθηκε από το Ηράκλειο ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης

Νέο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια ανακοίνωσε από το Ηράκλειο ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης

Την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης χωρίς διόδια ανακοίνωσε την Παρασκευή στο Ηράκλειο σε σύσκεψη βουλευτών-φορέων της Κρήτης ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοίδης, δικαιώνοντας έτσι την θέση της Περιφέρειας που εξαρχής δια του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη διεκδικεί τη δημιουργία του μεγάλου αναπτυξιακού έργου χωρίς να επιβαρύνονται οι πολίτες με διόδια.

Παράλληλα στη σύσκεψη που συγκάλεσε και μίλησε ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης στο ξενοδοχείο Ατλαντίς, παρουσία του Υφυπουργού Βασίλη Κεγκέρογλου, του Αντιπροέδρου της Βουλής Χρήστου Μαρκογιαννάκη, κοινοβουλευτικών εκπροσώπων δημάρχων της Κρήτης, φορέων-υπηρεσιών, ο κ. Χρυσοχοίδης αναφέρθηκε στη δρομολόγηση του αεροδρομίου στο Καστέλι για το οποίο είπε ότι, στις 16 Δεκεμβρίου θα υποβληθούν οι τελικές προσφορές στη δεύτερη και τελευταία φάση του διαγωνισμού έτσι ώστε να υπάρξει ο ανάδοχος, και στις αρχές του επόμενου χρόνου στη Βουλή να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή το έργου.

Ο Υπουργός αναφορικά με την βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» και έως την ολοκλήρωση του νέου στο Καστέλι, ανακοίνωσε ότι άμεσα θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η επέκταση κατά 2000 τ.μ. του υφιστάμενου χώρου υποδοχής-αφίξεων του αεροδρομίου Ηρακλείου, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες. Ο Υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλα έργα υποδομής του νησιού μετά από τοποθετήσεις κοινοβουλευτικών εκπροσώπων, εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, φορέων κ.α.

Ειδικότερα οι ανακοινώσεις του Υπουργού για τον ΒΟΑΚ, με την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια, ένα έργο παραχωρησιακό με κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και κεφάλαια ιδιωτικά και τραπεζικά, ικανοποίησαν τους παριστάμενους.

Νέο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια ανακοίνωσε από το Ηράκλειο ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης

«Δικαιώνεται σήμερα η Περιφέρεια Κρήτης γιατί είμαστε από τους πρώτους που είχαμε πει ότι ο ΒΟΑΚ μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς διόδια, και αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός.

Παράλληλα υπάρχει και ένα μήνυμα θετικό, ένα μήνυμα ενότητας από όλους τους φορείς της Κρήτης, ότι ενωμένοι μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο για το νησί, και περιμένουμε από αύριο τις δεσμεύσεις του Υπουργού ούτως ώστε να υλοποιηθεί ο τρόπος τον οποίο έχει προτείνει» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και πρόσθεσε: «Είχα πει εξάλλου, ότι, 16 έργα γίνονται σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τον ίδιο τρόπο και είναι μια θετική εξέλιξη ότι αυτή την πρόταση την αποδέχεται το Υπουργείο. Γιατί το προηγούμενο χρονικό διάστημα δεν υπήρχε αυτή η πρόταση στο τραπέζι όχι μόνο από τον Υπουργό αλλά και από αρκετούς υπηρεσιακούς παράγοντες. Εμείς αποδείξαμε με στοιχεία ότι μπορεί να γίνει, γιατί η Κρήτη δικαιούται αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο. Μέχρι να γίνει ο νέος ΒΟΑΚ θα πρέπει να υλοποιηθεί το πρόγραμμα της οδικής ασφάλειας στον σημερινό ΒΟΑΚ. Δεν είναι τυχαίο ότι 4 Νοεμβρίου έγινε η δημοπράτηση 10 εκ. ευρώ για οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ, και επίσης διεκδικούμε και άλλους πόρους ούτως ώστε μέσα στο 2015 ένα έργο προϋπολογισμού κοντά στα 20 εκ. ευρώ να υλοποιηθεί για την οδική ασφάλεια του σημερινού ΒΟΑΚ».

Ο κ. Αρναουτάκης αναφερόμενος στην αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού των υποδομών του αεροδρομίου Ηρακλείου τόνισε ότι είναι υποχρέωση του Κράτους να δώσει άμεσα λύσεις για την εύρυθμη λειτουργία του. Τα τελευταία 5 χρόνια, όπως χαρακτηριστικά είπε, «έχουν εισπραχθεί από το Κράτος 220 περίπου εκ. ευρώ. Άρα ένας προϋπολογισμός για μια αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση περίπου με 15 με 20 εκ. ευρώ, σύμφωνα με την πρόταση η οποία έχει γίνει με μια προμελέτη, θεωρώ ότι είναι υλοποιήσιμη και πρέπει από αύριο να ξεκινήσει ο Υπουργός να μπορεί να δημοπρατηθούν αυτά τα έργα, γιατί χρειάζεται μια διαδικασία εγκρίσεων. Παράλληλα βέβαια με το δήμο Ηρακλείου που πρέπει να υπάρχει συνεργασία και μέχρι να έχουμε την οριστική λύση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι».

Ανακοινώσεις Χρυσοχοίδη

Ο Υπουργός μιλώντας στους φορείς αλλά και στις δηλώσεις του στα ΜΜΕ είπε χαρακτηριστικά ότι επισκέπτεται το νησί για τρεις λόγους που αφορούν τις μεγάλες υποδομές της Κρήτης, όπως: Ο νέος ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, και η επέκταση των χώρων αναχωρήσεων-αφίξεων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ είπε ο Υπουργός:

«Πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να δίνουμε λύσεις. Προχωράμε λοιπόν στην κατασκευή του ΒΟΑΚ, απαντήθηκε από όλους το ερώτημα ότι χρειαζόμαστε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη, από τον Αγ. Νικόλαο μέχρι τα Χανιά, και χρειαζόμαστε επίσης δρόμους ταχείας κυκλοφορίας στα υπόλοιπα τμήματα της Βορειοδυτικής, Βορειοανατολικής Κρήτης. Ένα έργο το οποίο θα κοστίσει όσο χρειάζεται, σύμφωνα με τις μελέτες, οι οποίες ξεκινάνε, ένα έργο το οποίο θα είναι παραχωρησιακό με κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και κεφάλαια ιδιωτικά και τραπεζικά, με σύμβαση η οποία μετά από διαγωνισμό θα περάσει από τη Βουλή και υποχρέωση του Ελληνικού δημοσίου για τα επόμενα 30 χρόνια είναι να αποπληρώνει τον δανεισμό όπως και την απόδοση κεφαλαίων στον παραχωρησιούχο. Ο δρόμος γίνεται χωρίς διόδια, όχι γιατί είμαστε λαϊκιστές, αλλά οι πιθανές απαλλοτριώσεις ενός παράπλευρου δικτύου για να δώσουμε τη δυνατότητα εναλλακτικών διαδρομών κοστίζουν τεράστια λεφτά στη Κρήτη, και συνεπώς οδηγούμαστε σε ένα μοντέλο όπως και στο Καστέλλι, στο Ελευθέριος Βενιζέλος και μια σειρά άλλα μεγάλα πρότζεκτ που γίνονται στην Ελλάδα με κεφάλαια μικτά, δημόσια και ιδιωτικά για να κατασκευάσουμε ένα δρόμο την ευθύνη του οποίου τη συντήρηση, λειτουργία, βαριά ή καθημερινή συντήρηση, την οδική ασφάλεια θα έχει η υπεύθυνη εταιρεία. Όλος ο πολιτικός κόσμος, η Αυτοδιοίκηση στην Κρήτη συμφώνησε πάνω στις αρχές αυτού του εγχειρήματος και πιστεύω ότι το αργότερο μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2015 θα προχωρήσουμε στη πρώτη φάση της δημοπράτησης του έργου, έτσι ώστε το έργο στα μέσα του 2016 να ξεκινήσει».

-Για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου:
«Το αεροδρόμιο του Καστελίου είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ τα τελευταία 10 χρόνια στην Ελλάδα. Ένα αεροδρόμιο για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον 7 μεγάλοι όμιλοι Έλληνες και ξένοι και είμαι πολύ χαρούμενος να σας πω ότι σε ένα μήνα από τώρα περίπου στις 16 Δεκεμβρίου θα υποβληθούν οι τελικές προσφορές στη δεύτερη και τελευταία φάση του διαγωνισμού έτσι ώστε να έχουμε τον ανάδοχο, τον παραχωρισιούχο αρχές του επόμενου χρόνου και να πάμε στη Βουλή να υπογράψουμε τη νέα σύμβαση που θα ψηφιστεί για να αρχίσει η κατασκευή το έργου. Ταυτόχρονα ξεκινάμε τη μελέτη για τη συλλογική αποτύπωση των χρήσεων της γης στη περιοχή ένα σχέδιο χωροταξικής κατανομής χρήσεων όπως επίσης και μια αναπτυξιακή μελέτη για να δούμε με ποιο τρόπο θα αναπτυχθεί η συνολική περιοχή, διότι όπως αντιλαμβάνεστε η περιοχή του νέου αεροδρομίου θα προσελκύσει χιλιάδες δραστηριότητες και δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους».
-Για τον εκσυγχρονισμό του «Νίκος Καζαντζάκης»:
«Αποφασίσαμε να κάνουμε μια επέκταση στο χώρο υποδοχής αναχωρήσεων του αεροδρομίου, καθώς και στο χώρο αφίξεων έτσι ώστε να μεγαλώσουμε σημαντικά το χώρο του αεροδρομίου για να μπορεί να εξυπηρετούνται οι τουρίστες, οι επισκέπτες οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, να διευθετήσουμε τον εξωτερικό χώρο με μια σειρά παρεμβάσεις, ένα έργο που θα στοιχίσει πάνω από 15 εκ. ευρώ και ξεκινάει άμεσα. Με προσωπική απόφαση το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων γιατί θεωρώ ότι είναι κρίσιμο ζήτημα η υποδομή του υπάρχοντος αεροδρομίου να λειτουργεί σωστά».