Με ιδιαίτερη ευχαρίστηση είδαμε να κινείται τους τελευταίους 2 μήνες, στους δρόμους της πόλης του Ρεθύμνου, το νέο μίνι ηλεκτρικό λεωφορείο του Δήμου Ρεθύμνου, στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμης Κινητικότητας.
Ένα χρήσιμο εργαλείο για την ουσιαστική εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης, αλλά και της μερικής αποσυμφόρησης των δρόμων του κέντρου του Ρεθύμνου.
Διαπίστωση όλων, (αν και η τωρινή γραμμή είναι σε πιλοτική λειτουργία), είναι η απροθυμία του επιβατικού κοινού να το επιλέξει για τις μετακινήσεις του.
Αυτό παρατηρείται, είτε γιατί ο κόσμος δεν έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί τα Μ.Μ.Μ για τις δουλειές του εντός του κέντρου, είτε γιατί πολύ απλά δεν τον εξυπηρετεί η διαδρομή και οι υπάρχουσες στάσεις.
Με βάση τα παραπάνω, αναλογιζόμενοι την σπουδαιότητα και την χρησιμότητα της ύπαρξης του ηλεκτρικού λεωφορείου, ως Σύλλογος Ενεργών Πολιτών Ρεθύμνου ΣΥΝΠΟΛΙΣ, προτείνουμε τον επανακαθορισμό της διαδρομής (στάσεων), βασιζόμενοι στην καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, σε μεγαλύτερο εύρος (πέραν της παλιάς πόλης), σε περιοχές που δεν έχουν αστική συγκοινωνιακή κάλυψη (Μασταμπάς σε πρώτη φάση), αλλά και σε χώρους που υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα (Νοσοκομείο, ΕΦΚΑ).
Έτσι, προτείνουμε την παρακάτω διαδρομή, με τις αντίστοιχες στάσεις:
Η διαδρομή που προτείνεται περικλείει τις οδούς: Σ. Βενιζελου- Ελ.Βενιζέλου-Ι.Πετυχάκη- Αρκαδίου- Σαλαμίνος- Ι.Μελισσηνού- Κεφαλογιάννηδων (περιφερειακός) -Αν.Σταμαθιουδάκη- Ηγ.Γαβριήλ- Κ.Κριάρη- Ιδαίου Άντρου-Γ.Κουρμούλη- Ι.Κονδυλάκη- Θ.Μοάτσου- Δημοκρατίας- Β.Καλλέργη-Κ.Γερακάρη- Εθν.Μακαρίου- Πλ.Αγνώστου Στρατιώτη- Σ .Βενιζέλου.
Και τις στάσεις που θα καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της πόλης που θα διέρχεται το ηλεκτρικό λεωφορείο:
- Μαρίνα(αφετηρία),
- Λύκειο των Ελληνίδων,
- Ι. Μελισσηνού- Γ. Κατεχάκη (Φορτέτζα),
- Αστυνομία,
- Κ.Τ.Ε.Λ,
- Ο.Α.Ε.Δ / Νοσοκομείο,
- Γ.Κουρμούλη– Ελεύθερνας (Μασταμπάς),
- Ε.Φ.Κ.Α (πρώην Ι.Κ.Α),
- 13°Δημοτικό Σχολείο,
- Πλατεία Δημοκρατίας (parking),
- Πλατεία Αγνώστου Στρατιώτη,
- Μαρίνα (τερματισμός).
Εάν και εφόσον υλοποιηθεί η παραπάνω προτεινόμενη διαδρομή, και λάβει την ανάλογη αντιμετώπιση από τους δημότες, θα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες γειτονιές της πόλης, όπως την Άνω Καλλιθέα και τη Σαρακίνα (ανηφορικές διαδρομές).
Βέβαια, όσο ελκυστική κι αν γίνει η γραμμή του ηλεκτρικού λεωφορείου, αν δεν υπάρξει η απαιτούμενη ανταπόκριση από τον κόσμο, αλλά προπάντων, η αλλαγή νοοτροπίας (παίρνω το αυτοκίνητο μου ακόμη και για μικρές αποστάσεις εντός του κέντρου), δεν μπορεί να τελεσφορήσει μια τέτοια θετική και αξιέπαινη προσπάθεια.
Θα χρειαστεί επιπλέον, μεγαλύτερη επικοινωνία, προώθηση και ενημέρωση από τους αρμόδιους, για τις στάσεις και την διαδρομή του ηλεκτρικού λεωφορείου.
Όλες αυτές οι υποδομές, γίνονται προς εξυπηρέτηση των δημοτών και της πόλης μας, αρκεί να γίνονται με προγραμματισμό, ενημέρωση και συμμετοχή.