Ενόψει της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, κατά την οποία πραγματοποιείται το 53% των αγορών σε παιχνίδια, για όλο το χρόνο, οι οργανώσεις καταναλωτών συμβουλεύουν τους καταναλωτές για το ευαίσθητο αυτό θέμα.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος, την πρωτοβουλία για την αγορά-επιλογή παιχνιδιών έχουν κατά 61,7% τα παιδιά και κατά 38,3% οι μεγάλοι, αλλά επειδή η αγορά γίνεται από τους ενήλικες, το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος σε ανακοίνωσή του αναφέρει τις παρακάτω επισημάνσεις και συμβουλές σχετικά με τις προϋποθέσεις ασφάλειας που πρέπει να πληρούν τα παιχνίδια:
-Το σήμα CE στα παιχνίδια, διασφαλίζει τουλάχιστον θεωρητικά τον αγοραστή, για τον έλεγχος για την τήρηση των προδιαγραφών που είναι η προϋπόθεση του σήματος.
-Υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες εκλαμβάνονται και ως παιχνίδια (π.χ διακοσμητικές μπάλες, ψευτοκοσμήματα, μοντέλα σε κλίμακα κλπ.) αλλά δεν είναι παιχνίδια και κατά συνέπεια οι κατασκευαστές τους δεν έχουν υποχρεώσεις προδιαγραφών για παιχνίδια.
-Κυκλοφορούν στην αγορά απομιμήσεις επώνυμων παιχνιδιών χαμηλών ποιοτικών προδιαγραφών, όπως επίσης και παιχνίδια χωρίς ενδείξεις στα ελληνικά (παραγωγός, εισαγωγέας, ηλικία), αλλά και χωρίς οδηγίες χρήσης στα ελληνικά.
Το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος θα συμβούλευε τους γονείς να μην έχουν μαζί τους τα παιδιά στις εξόδους στα καταστήματα, για το συμφέρον και των ίδιων και των παιδιών.
Σε κάθε περίπτωση προτείνει οι αγορές να γίνονται έγκαιρα μετά από έρευνα στην αγορά για ποιότητα και τιμές «Οι διαφορές τιμών φθάνουν και το 81%» σημειώνει η οργάνωση των καταναλωτών.