ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Οικογένεια Μανώλη Αφράτη: «Η αλήθεια έλαμψε στο Δικαστήριο!»

Συνεχίζεται ενώπιον του Τριμελούς Πλημ/κείου Ρεθύμνου από 1-6-2023 η δίκη για τον άδικο θάνατο του αείμνηστου Εμμανουήλ Αφράτη, που έχασε την ζωή του την 21-5-2020 στο επαρχιακό δίκτυο του Ρεθύμνου Κρήτης, οδηγώντας ως εργαζόμενος ένα επικίνδυνο φορτηγό, που κυκλοφορούσε ο εργοδότης του και ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση μαρτύρων και η ανάγνωση των εγγράφων.

Ο Πραγματογνώμονας της Τροχαίας στην κατάθεσή του παραδέχθηκε ότι δεν διενήργησε αυτοψία, ως όφειλε, στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος και ομολόγησε ότι διενήργησε πλημμελή έρευνα. Πάρα ταύτα εξέφρασε αντιεπιστημονικά απόψεις για το δυστύχημα με υποθετικά σενάρια και υπερασπίστηκε με πάθος τον εργοδότη κατηγορούμενο, καταθέτοντας ότι το φορτηγό αυτό, που από την απλή επισκόπηση των φωτογραφιών του φαίνεται ξεκάθαρα ότι ήταν ένα σάπιο και ανασφαλές όχημα με σοβαρές βλάβες και ελλείψεις, ήταν δήθεν ένα ασφαλές φορτηγό, ότι δεν δημιουργούσε θέματα ασφαλείας το γεγονός ότι δεν ήταν στερεωμένο το κάθισμα του συνοδηγού βάρους 100 κιλών και αιωρούνταν στον αέρα, ότι δήθεν ήταν ασφαλές η πόρτα του οδηγού να κλείνει και να ανοίγει με σκοινάκι!!, ότι ήταν ασφαλές που σύμφωνα με το ΚΤΕΟ έπρεπε να διορθωθεί τεχνικά ο άξονας 1, ήτοι ο διευθυντήριος άξονας του συγκεκριμένου φορτηγού, ότι ήταν ασφαλή τα σάπια ελαστικά του, ότι δεν ήταν ανασφαλές το γεγονός ότι δεν δούλευαν σωστά οι ζώνες ασφαλείας, ενώ έφτασε στο σημείο να καταθέσει ότι οι εργαζόμενοι οδηγοί όφειλαν να ελέγχουν και να επισκευάζουν τις ζημιές του φορτηγού!!!!

Επίσης ανέφερε ότι δήθεν αναπτύχθηκαν εφελκυστικές δυνάμεις στο επίμαχο δεξιό μαρκούτσι των φρένων κατά την ανατροπή του φορτηγού και αυτό ήταν η αιτία της ανατροπής του ΕΝΩ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ, ότι το μαρκούτσι δεν είχε αποκολληθεί κατά την ανατροπή ή πριν από αυτή, αλλά μετά το δυστύχημα από την επαναφορά του οχήματος ή ακόμα και από κάποιον στο ΚΤΕΟ που μεταφέρθηκε μετά το δυστύχημα.
Ο Πραγματογνώμονας της οικογένειας Αφράτη κ. Παναγιώτης Μαδιάς αντέκρουσε τις απόψεις αυτές του Πραγματογνώμονα της Τροχαίας, ως αντιεπιστημονικές, αφού προσκρούουν στην αρχή της φυσικής της φυγόκεντρου δυνάμεως, καθώς και στο Νόμο Πασκάλ, που ανέλυσε επαρκώς στο ακροατήριο, χαρακτήρισε φονικό το συγκεκριμένο φορτηγό, αφού η κατάστασή του τεχνικά ήταν άθλια και ήταν επικίνδυνη η κυκλοφορία του, ισχυρίστηκε από την αρχή ότι δεν αποκολλήθηκε το μαρκούτσι του συστήματος πέδησης κατά την ανατροπή και δεν αναπτύχθηκαν εφελκυστικές δυνάμεις κατά το δυστύχημα, αλλά υπήρξε ρήξη του μαρκουτσιού, δηλαδή λόγω παλαιότητας του και φθοράς είχε μικρές ρωγμές, που φαίνονται στις φωτογραφίες που προσκομίστηκαν στο Δικαστήριο και υπήρξε διαρροή μικρή υγρών φρένων πριν την επίμαχη στροφή, με αποτέλεσμα να μείνει το φορτηγό χωρίς φρένα και να πάρει την στροφή πριν την ανατροπή του χωρίς φρένα και χωρίς να μπορεί να επιβραδύνει το όχημα (αρκούν και δυο σταγόνες υγρών φρένων, όπως κατέθεσε), με την τραγική συνέπεια να χτυπήσει μετά την στροφή στο παρακείμενο πρανές και μετά να ανατραπεί και τόνισε ότι ο μηχανισμός θανάτου του άτυχου οδηγού υπήρξε η καταπλάκωσή του από το αστερέωτο κάθισμα του συνοδηγού, το οποίο λόγω της ταχύτητας είχε πολλαπλάσιο βάρος, που προσδιόρισε κοντά στον ένα τόνο!

Τόνισε ότι αν ίσχυαν τα συμπεράσματα του Πραγματογνώμονα της Τροχαίας Ρεθύμνου, περί δήθεν ξαφνικού εμποδίου στο επίμαχο σημείο, τότε αν λειτουργούσαν τα φρένα θα βρίσκαμε σημάδια πέδησης στο έδαφος και θα ανατρέπονταν το όχημα στην αντίθετη μεριά του δρόμου, σύμφωνα με την φυγόκεντρο δύναμη της φυσικής επιστήμης, ενώ για τα υγρά που εκτινάχθηκαν από την αντλία φρένων κατά την εξέταση του φορτηγού μετά το δυστύχημα στο ΚΤΕΟ Ρεθύμνου, αυτά ήταν φυσιολογικό να εκτιναχθούν, αφού σύμφωνα με το Νόμο του Πασκάλ όσο πατάς την αντλία πετάγονται υγρά και μάλιστα πεταχτήκαν πολλά κατά την εξέταση του στο ΚΤΕΟ Ρεθύμνου, διότι κάποιος αποκόλλησε το μαρκούτσι μετά το δυστύχημα από την βάση του και τότε δημιουργήθηκαν οι εφελκυστικές δυνάμεις και όχι κατά το δυστύχημα, όπου προφανώς έχασε ελάχιστα υγρά φρένων από το φθαρμένο μαρκούτσι κατά την προσπάθεια πέδησης εκ μέρους του άτυχου Μανώλη Αφράτη πριν την επίμαχη στροφή και έχασε σχεδόν το σύνολο των φρένων του εξάτονου φορτηγού, που πλέον ήταν αδύνατο να σταματήσει με την διάρρηξη του μαρκουτσιού φρένων.

Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξε και ο άλλος Πραγματογνώμονας της οικογένειας Αφράτη κ. Ιωάννης Κατσιδονιωτάκης, ο οποίος στην σχετική του έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ήταν ένα φονικό φορτηγό, που κυκλοφορούσε παράνομα, αφού δεν ήταν εφοδιασμένο με σύστημα πέδησης ΑΒS και σύστημα ΣΑΠ (βοηθητικό σύστημα πέδησης) και σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση απαγόρευθηκε η κυκλοφορία των ταξινομημένων πριν το 1999 τέτοιων φορτηγών σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης μετά την 1-1-2016 και φυσικά αναλύει ότι το μαρκούτσι των φρένων ήταν σάπιο και είχε ρωγμές, από τις οποίες υπήρξε διαρροή υγρών φρένων και το φορτηγό έμεινε τελικά χωρίς φρένα πριν την επίμαχη στροφή με το πρανές στα δεξιά.

Σημειωτέον ότι ο συγκεκριμένος Πραγματογνώμονας της οικογένειας του αδικοχαμένου Μανώλη Αφράτη, έκανε αυτοψία στον χώρο του δυστυχήματος και ήταν παρών και στην εξέταση του φονικού φορτηγού στο ΚΤΕΟ Ρεθύμνου μετά το δυστύχημα.

Τονίζουμε ότι το φονικό αυτό φορτηγό αν έμενε από φρένα μέσα στην πόλη του Ρεθύμνου θα θρηνούσαμε πολλά θύματα αθώων πολιτών και όχι μόνον τον θάνατο του αγαπημένου μας Μανώλη Αφράτη, που έχασε την ζωή του δουλεύοντας στο φονικό αυτό φορτηγό για το μεροκάματο.
Κατέθεσε ο μηχανικός που εξέταζε τακτικά το συγκεκριμένο φορτηγό και δήλωσε ότι δεν είχε διαπιστώσει βλάβη του μαρκουτσιού, ωστόσο σε ερώτησή μας αν φαίνεται εξώφθαλμα φθαρμένο τόσο το επίμαχο μαρκούτσι, όσο και το άλλο μαρκούτσι των φρένων του μπροστινού άξονα, απήντησε ότι δεν το θεώρησε φθαρμένο και δεν γνωρίζει από πότε τοποθετήθηκε το συγκεκριμένο, εν αντιθέσει με τον Πραγματογνώμονα κ. Μαδιά, που δήλωσε ότι ήταν φθαρμένο και σάπιο όχι μόνον αυτό, αλλά και το άλλο μπροστινό μαρκούτσι, στο οποίο με βεβαιότητα θα επέρχονταν διάρρηξη κάποια στιγμή. Σε ερώτησή μας αν ήταν επικίνδυνο το γεγονός ότι ήταν αστερέωτο το κάθισμα του συνοδηγού και η πόρτα του οδηγού που έκλεινε με σχοινάκι, απάντησε ότι πράγματι ήταν επικίνδυνο, αλλά δεν το είχε διαπιστώσει!!!

Τέλος ο τακτικός οδηγός του φονικού οδηγού που εξετάστηκε ως μάρτυρας υπεράσπισης του κατηγορουμένου στο δικαστήριο, κατέθεσε ότι εβδομαδιαίως πήγαινε για έλεγχο το φορτηγό στον μηχανικό!! και σε ερώτηση του Δικαστηρίου αν το έκανε επειδή φοβόνταν από τις ελλείψεις και τις συχνές βλάβες που είχε το συγκεκριμένο φορτηγό, δεν απάντησε. Θεώρησε το συγκεκριμένο φορτηγό ασφαλές, παρά τις τεράστιες βλάβες και ελλείψεις που είχε και ισχυρίστηκε ότι δήθεν έτρεχε ο άτυχος Μανώλης, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τον ταχογράφο στο σημείο του δυστυχήματος η ταχύτητά του ήταν 60, ήτοι 30 χιλιόμετρα λιγότερα του νόμιμου στο σημείο αυτό, που μπορούσε να τρέχει με 90, δεν εξήγησε γιατί δεν φρέναρε αφού έχασε τον έλεγχο δήθεν λόγω της ταχύτητας, ενώ ανέφερε ότι ο ίδιος δεν έτρεχε και δεν τρέχει με το φορτηγό πάνω από 55 το μέγιστο χιλιόμετρα στο επαρχιακό δίκτυο του Ρεθύμνου, ωστόσο δεν εξήγησε γιατί σε ταχογράφους βρέθηκε να τρέχει με 80 χιλιόμετρα, ήτοι παραπάνω χιλιόμετρα από ότι οδηγούσε ο άτυχος Μανώλης Αφράτης.

Τέλος ευθαρσώς δήλωσε ότι δήθεν είχε παραγγείλει το εξάρτημα της πόρτας του οδηγού, ωστόσο ο μηχανικός που εξετάστηκε δεν το γνώριζε, ούτε προσκόμισε αποδεικτικό στοιχείο για την παραγγελία αυτή!! Δήλωσε ότι δεν είχε διαπιστώσει!!! ότι ήταν αστερέωτο το κάθισμα του συνοδηγού, ενώ δεν θυμάται να άλλαξε μαρκούτσι των φρένων τα 13 χρόνια που οδηγούσε το συγκεκριμένο φορτηγό. Τέλος, αρνήθηκε να απαντήσει γιατί απολύθηκε από τον κατηγορούμενο εργοδότη 6 μήνες μετά το δυστύχημα και μετά από 25 χρόνια εργασίας στον εργοδότη αυτό και το ποσό αποζημίωσης που έλαβε… Επίσης, δήλωσε ότι δεν γνώριζε τεχνικό ασφαλείας της εργοδότριας εταιρείας για τον στόλο των φορτηγών του εργοδότη και δεν προσκόμισε το βιβλίο σέρβις και κατάστασης του φονικού αυτού φορτηγού, προκειμένου να διαπιστώσουμε την εικόνα που είχε τα τελευταία χρόνια.

Σημειωτέον ότι ο Πραγματογνώμονας της οικογένειας Αφράτη κ. Κατσιδονιωτάκης φωτογράφησε την βάση από κάτω του καθίσματος του συνοδηγού και το σημείο που έμπαιναν οι βίδες είχε σκόνη και σκουριά από την πολυκαιρία που ήταν αστερέωτο και επίσης φωτογράφησε τις ζώνες ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν, γεγονότα που αποδεικνύουν ότι οι βλάβες αυτές ήταν από πολύ καιρό και ήταν αδύνατο να μην είχε διαπιστώσει ο οδηγός αυτός που το οδηγούσε καθημερινά.

Η αλήθεια έλαμψε στο Δικαστήριο και όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ο άτυχος Μανώλης Αφράτης, σκοτώθηκε εξαιτίας του φονικού αυτού φορτηγού κατά την ώρα της εργασίας του και ο εργοδότης του προσπαθεί να συσκοτίσει την αλήθεια αυτή, με ισχυρισμούς αντιεπιστημονικούς και ανήθικους, αφού προσπαθεί να ρίξει την ευθύνη στον άτυχο ΜανώληΑφράτη , στηριζόμενος σε σενάρια φαντασίας, που δυστυχώς στήριξε ως συνήγορός του και ο Πραγματογνώμονας της Τροχαίας, με επιχειρήματα που ωστόσο προσκρούουν στην επιστήμη και στην πραγματικότητα.

Ευτυχώς τα σενάρια αυτά αντέκρουσαν οι Πραγματογνώμονές μας κ.κ. Μαδιάς Παναγιώτης και Ιωάννης Κατσιδονιωτάκης, με απόλυτα τεκμηριώμενο και εμπεριστατωμένο επιστημονικά τρόπο και με χρήση της αφαιρετικής συλλογιστικής, απέκλεισαν βάσει των ευρημάτων τις αιτίες και τα σενάρια του κατηγορουμένου και του Πραγματογνώμονα της Τροχαίας και ανέλυσαν τα ευρήματα και κατέληξαν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι ο εργαζόμενος Μανώλης Αφράτης, σκοτώθηκε εξαιτίας του φονικού αυτού φορτηγού, που του έδωσε ο εργοδότης του να οδηγήσει για την εκτέλεση της εργασίας του και τους ευχαριστούμε για την στήριξη αυτή.

ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΑΦΡΑΤΗ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΠΑΡΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΑΥΤΗ.

ΡΕΘΥΜΝΟ, 3-7-2023
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΑΦΡΑΤΗΣ
ΧΡΥΣΗ ΑΦΡΑΤΗ
ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΦΡΑΤΗ
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΧΡ. ΠΟΥΛΙΟΥ-ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ