ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗ

Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης: «Εδώ και τώρα να λυθούν όλα τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης»

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση δοκιμάζει την υπομονή μας! Οι εξαγγελίες περί έτοιμου σχολικού δικτύου και ομαλής έκβασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μας κάνουν να αγανακτούμε ακόμα πιο πολύ μετά από όσα συνέβησαν χτες με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και πριν 2 εβδομάδες με τη Δευτεροβάθμια. Όλοι εμείς οι γονείς έχουμε γίνει δέκτες των πολλαπλών και σοβαρών προβλημάτων που συνεχώς οξύνονται από τον προηγούμενο Μάρτη με την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού. Μολονότι ζητάμε εδώ και 7 μήνες από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας των παιδιών μας, αλλά και για τη διασφάλιση της μόρφωσής τους, οι ενέργειες που έγιναν ήταν μηδαμινές.

Το κλείσιμο των σχολείων είναι αποτέλεσμα αυτής της επιλογής που έκανε η κυβέρνηση, για μια ακόμα φορά, να μη δώσει για την παιδεία ούτε ένα ευρώ, ώστε να βρεθούν περισσότεροι χώροι για την αραίωση των τμημάτων , να προσληφθούν οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για τη δημιουργία τμημάτων μέχρι 15 μαθητών, να προσληφθούν εργαζόμενοι για την καθαριότητα των σχολείων, τόσοι ώστε να επιτυγχάνεται η αναγκαία απολύμανση των χώρων και των υλικών, να γίνονται τα μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να ελεγχθεί η διάδοση του ιού.

Με το κλείσιμο των σχολείων για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μας πετάει το μπαλάκι της ευθύνης να βρούμε λύσεις για το ποιος θα είναι με τα παιδιά μας στο σπίτι, για να τους παρέχουμε εμείς τα μέσα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ίδια στιγμή που ως εργαζόμενοι αντιμετωπίζουμε επιπλέον δυσκολίες είτε με τις άδειες, είτε με τις οικονομικές δυσκολίες να αγοράσουμε τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Τα προβλήματα γιγαντώνονται όταν τα παιδιά στην οικογένεια είναι 2 ή 3 ή παραπάνω και υπάρχει ένας υπολογιστής, ενώ παράλληλα απαιτείται η ύπαρξη δυνατού ίντερνετ στα σπίτια, με οικονομική επιβάρυνση των γονέων με καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά προς τις εταιρείες τηλεπικοινωνίας, τη στιγμή που και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία ενημέρωσε για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ, τόσο στις σχολικές μονάδες  όσο και σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.

Η παραπάνω κατάσταση οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει και ανοίγει δρόμους παρέμβασης στα σχολεία από ιδιωτικές εταιρίες, μέσω χορηγιών ή άλλων τρόπων.

Η πραγματικότητα μας επαληθεύει, καθώς η πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία έδειξε ότι ένα μικρό ποσοστό μαθητών κατάφερε να παρακολουθήσει κάποια από τα μαθήματα, όχι μόνο γιατί το σύστημα «κόλλησε», αλλά και λόγω έλλειψης των απαραίτητων μέσων. Υπήρξαν σχολεία τις προηγούμενες μέρες που είχαν καταγράψει τις ελλείψεις σε υπολογιστές και δεν υποστηρίχθηκαν από το Υπουργείο με δωρεάν τάμπλετ ή λαπ τοπ, βάζοντας αρκετούς συλλόγους στη λογική της χορηγίας για μια ακόμα φορά, καλύπτοντας μεμονωμένα την ευθύνη που έχει το κράτος για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ιδιαίτερα στην Κρήτη τα προβλήματα είναι τραγικά σε μια σειρά από περιοχές που επλήγησαν από τις έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες, όπως το  Οροπεδίου Λασιθίου, η ευρύτερη περιοχή του Καστελιού Μινώα Πεδιάδος, το βόρειο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Χερσονήσου,  και πολλές περιοχές του Ρεθύμνου, όπου οι οικογένειες ακόμα προσπαθούν να βγάλουν τη λάσπη από τα σπίτια τους. Σε αυτές τις περιοχές δεν υπάρχει δίκτυο, δεν υπάρχουν υπολογιστές, δεν μπορούμε να μιλάμε για υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τέλος, για τα σχολεία ειδικής αγωγής που παραμένουν ανοιχτά χωρίς τις αντίστοιχες υγειονομικές προϋποθέσεις,δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας για μείωση των μαθητών ανά τμήμα,  πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

·         Να ενισχυθούν όλοι οι μαθητές με τεχνολογικό εξοπλισμό   με ευθύνη  του κράτους  χωρίς  όρους.

·         Να αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και όλες οι τεχνολογικές υποδομές που απαιτούνται.

·         Να υπάρξει κρατική στήριξη στο παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών για αξιοποίηση όλων των δυνατών πρόσφορων μέσων για τη συνέχιση της μορφωτικής διαδικασίας.

·         Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία και επιπλέον θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.

·         Να γίνει από τώρα πρόβλεψη για επιπλέον ενισχυτική διδασκαλία με το άνοιγμα των σχολείων.

·         Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση  ή δεν μπορούν να λάβουν μέρος για τεχνικούς λόγους, με ειδική μέριμνα για τις πληγείσες περιοχές.

·         Να χορηγηθούν σε όλους τους εργαζόμενους γονείς υποχρεωτικά ειδικές άδειες με αποδοχές, που να μην αφαιρούνται από την κανονική άδειά τους.

·         Ειδικότερα για τα ειδικά σχολεία που παραμένουν ανοιχτά να υλοποιηθούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Η κυβέρνηση έχει ευθύνη να ανοίξει τα σχολεία το συντομότερο, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας:

·         Ολιγομελή τμήματα, έως 15 μαθητές ανά τμήμα.

·         Κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.

·         Συνεχείς απολυμάνσεις στα σχολικά κτίρια.

·         Επαρκές  μόνιμο προσωπικό καθαριότητας.

·         Μαζικά επαναλαμβανόμενα τέστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ηράκλειο, 19/11/2020