Blog Σελίδα 14

Διαδικτυακή εκδήλωση για την παρουσίαση των δύο οδηγών για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση


Η Περιφέρεια Κρήτης και το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας & Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ) του Πολυτεχνείου Κρήτης συνδιοργανώνουν ανοικτή διαδικτυακή εκδήλωση παρουσίασης των δύο Οδηγών που ανέπτυξαν για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίαςστην Εκπαίδευση με θέμα: «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση-Παρουσίαση δύο Οδηγών για την ενίσχυση της διαδραστικότητας & συμμετοχικότητας». 

Η ψηφιακή εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024, 18:00 – 21:00 και στόχος της είναι να ενημερώσει για τις σύγχρονες πρακτικές μάθησης που βασίζονται στη χρήση προηγμένων ψηφιακών εργαλείων, συνδυαστικά με καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους, οι οποίες διευκολύνουν την εξατομικευμένη μάθηση, την άμεση πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.

Οι δύο Οδηγοί απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς/εκπαιδευτές που είτε αναλαμβάνουν προγράμματα εξ’ αποστάσεως τυπικής και μη τυπικής μάθησης είτε ενσωματώνουν τα ψηφιακά εργαλεία στα διά ζώσης μαθήματά τους.  

Πρόγραμμα:

18:00 – 18:15 Χαιρετισμός Περιφέρειας Κρήτης

18:15 – 18:30 Χαιρετισμός Πολυτεχνείου Κρήτης

18:30 – 19:00 Παρουσίαση Οδηγών, Δρ. Ε. Κρασαδάκη, Ε.Υ. έργου, επικεφαλής ΚΕΔΙΜΑ

19:00 – 21:00 Παρουσίαση ψηφιακών εργαλείων, Μ. Ζαχαριουδάκη και Α. Λαζίδης, συνεργάτες έργου

Σύνδεσμος Τηλεδιάσκεψης ΖΟΟΜ

https://tuc-gr.zoom.us/j/96537166919?pwd=NhijqPNrfB35b5vObrCAr2fGhFHuvv.1

Meeting ID: 965 3716 6919, Password: 864097

Σύνδεσμος Οδηγών https://www.tls.tuc.gr/el/nea/odigoi-axiopoiisis-ton-tpe-stin-ekpaideysi

H ημερίδα θα βιντεοσκοπηθεί. Το ψηφιακό υλικό ενδέχεται να προβληθεί στις ιστοσελίδες του Πολυτεχνείου Κρήτης και να δημοσιοποιηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Για την πολιτική του Ιδρύματος μπορείτε να δείτε στο https://www.tuc.gr/index.php?id=11121.

Παρουσίαση δίσκου «Άσπρουγας» του Αντώνη Λεοντίδη

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου, 22.00, Πειραματική σκηνή Π.Κ. Ηρακλείου, Κρήτη

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου, 21.00, Θέατρο Αντίβαρο, Ρέθυμνο, Κρήτη

Ο Αντώνης Λεοντίδης παρουσιάζει το νέο του δίσκο με τίτλο “Άσπρουγας” στην Κρήτη στις 28 Δεκεμβρίου (Ηράκλειο) & 29 Δεκεμβρίου (Ρέθυμνο). 

Έπειτα από την κυκλοφορία του πρώτου του προσωπικού άλμπουμ με τίτλο “Κρυφό” (2021) ο κρητικός λυράρης και συνθέτης επανέρχεται στη δισκογραφία με το νέο του άλμπουμ “Άσπρουγας”.

Στο άλμπουμ αυτό αντλεί έμπνευση από τις εικόνες του τόπου οι οποίες εκφράζονται μέσα από μοτίβα και τόνους που απηχούν έναν κόσμο ευρύτερο, την παγκόσμια αίσθηση του σύγχρονου ανθρώπου. Εξερευνά, ακόμη, πώς ένα όργανο όπως η λύρα, μπορεί να περπατήσει μέσα σε διάφορες νέες φράσεις και παραλλαγές, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την απλότητα και αμεσότητά της, επιτρέποντας έναν πιο ευρύ μουσικό διάλογο.

Την παρουσίαση πλαισιώνουν μουσικά οι:

Sol Ligertwood – βιολοντσέλο

Στέφανος Φλωράς – ούτι

Juliette Weiss – κοντραμπάσο

Προπώληση στο more.com

https://www.more.com/music/parousiaseis-diskou-asprougas-a-leontidi/

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Εγκαίνια Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2024, 18.00 – 22.00
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

Εορταστική κρητική βραδιά στο UPANO

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου στο Upano

Τέσσερις καλλιτέχνες μοιράζονται το πάλκο για μία αξέχαστη βραδιά στο Ρέθυμνο.

Οι αγαπημένοι για τους λάτρεις της γνήσιας Κρητικής μουσικής, Κώστας Κακουδάκης Μιχάλης Πετσάκης Στέλιος Σταματογιαννάκης και Γιάννης Τσουρδαλάκης σμίγουν για να μας χαρίσουν μια ανεπανάληπτη εμπειρία γεμάτη από παλμό, ταλέντο και συναισθήματα αφού με την προσωπικότητα του ο κάθε καλλιτέχνης έχει σφραγίσει το Κρητικό γλέντι.

Μία γιορτή της μουσικής.

Μη χάσετε αυτήν την ξεχωριστή μουσική συναντηση!

Παρουσίαση του βιβλίου «Τώρα ΑλλάΖΩ» του Ερωτόκριτου Κυμιωνή

Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Ερωτόκριτου Κυμιωνή «Τώρα ΑλλάΖΩ» θα πραγματοποιηθεί στο ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου στις 5:55 μ.μ.

Τα έσοδα από τις πωλήσεις του βιβλίου θα διατεθούν στον οργανισμό «Μανώλη Μαζί Μπορούμε» για τη δημιουργία παραρτήματος στο Ρέθυμνο.

Ο συγγραφέας αναφέρει σχετικά:

«15 χρόνια μετά την αναχώρηση της ψυχης του γιου μου Μανώλη που σηματοδότησε και την έναρξη όλων αυτών των δράσεων αγαπης τόσα ευλογημενα χρόνια.

Υπεύθυνη του πρώτου παραρτήματος του οργανισμού μας η υπέροχη Μαρία Νικολακάκη.

Την παρουσίαση του βιβλίου θα διενεργήσει η πολύτιμη Εύα Ντελιδάκη.

Την αφήγηση του βιβλίου και τον κυρίως προλόγου του απ τον μοναδικό Στράτο Τζώρτζογλου. Τα τραγούδια απ την εξαιρετική φωνή της Αντιόπη Νικολουδάκη.

Στη μουσική οι εκπληκτικοί καλλιτέχνες στη λύρα ο Γιώργος Ριτζακης στο λαούτο Θανάσης Φιλιπποπουλος».

Η παρουσίαση τελείται υπό την αιγίδα του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνης, του Δήμου Ρεθύμνης και του Επιμελητήριου Ρεθύμνης.

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στην Ταβέρνα Πόπη

Ο Γρηγόρης Σαμόλης με το συγκρότημά του στην Ταβέρνα Πόπη (Αδελιανός Κάμπος, Ρέθυμνο).

Τηλ. Κρατήσεων 6973002263 & 2831072270.

Εκδήλωση – διάλεξη με θέμα «Περφόρμανς, η τέχνη του σήμερα»

Προσκεκλημένος του Πανεπιστημίου Κρήτης, έρχεται την Πέμπτη στο Ρέθυμνο ο Δημοσθένης Δαββέτας.

Ο συγγραφέας ζει στο Παρίσι όπου δραστηριοποιείται επί χρόνια ως θεωρητικός της αισθητικής, ενώ έχει διδάξει σε πλήθος εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού αλλά και στα μεγαλύτερα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Στο Ρέθυμνο θα δώσει μία μόνο διάλεξη την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024 στις 8.30 στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο Ξενία (Νικολάου Ψαρού 46).

Ως προσκεκλημένος του Τμήματος Φιλολογίας και ειδικά του Εργαστηρίου Θεάτρου Κινηματογράφου Μουσικής το θέμα της διάλεξής του αφορά σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μορφές της σύγχρονης τέχνης, την performance art και ο ακριβής της τίτλος είναι “Περφόρμανς, η τέχνη του σήμερα”.

Ο ομιλητής θα αναφερθεί σε κομβικές μορφές του είδους αυτού, όπως ο Γιόζεφ Μπόυς και η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που συνέβαλαν καθοριστικά στην διαμόρφωση της ταυτότητας του είδους και τις οποίες είχε την ευκαιρία να συναναστραφεί στα πρώτα χρόνια της παραμονής του στο εξωτερικό. Θα προβληθούν επίσης αποσπάσματα από σχετικές επιτελέσεις.

Ψυχοεκπαιδευτικά Προγράμματα στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου

Ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και ώρα 17:00, από την κυρία Μήνα Τσικριτσάκη (Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια) για τους μικρούς μας φίλους ηλικίας 6-9 ετών.

Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της Φαντασίας!

Εσείς τι θα κάνατε….

«Αν σας δίναν έν’ άλογο μαύρο και σας λέγαν τον δρόμο να βρείτε…»
«Αν σας δίναν κλωστές να κεντήσετε και σας λέγαν τον κόσμο να ντύσετε…»
«Αν σας δίναν τις πίκρες τους όλοι και σας λέγαν να χτίσετε μια πόλη…»

Η διαχείριση ενός γεγονότος, δηλαδή το «τι θα έκανα αν…», εξαρτάται τόσο από τη δυσκολία μίας κατάστασης όσο και από τον τρόπο που εμείς αντιδράμε σε αυτήν. Ένα γεγονός μπορεί να είναι δύσκολο, όπως μία ασθένεια ή μία απώλεια. Ωστόσο, η οπτική μέσα από την οποία βλέπουμε τη δυσκολία και ο τρόπος με τον οποίο την αξιοποιούμε μπορεί να μετατρέψει τη δυσκολία από βαθιά πληγή σε εργαλείο επιβίωσης!

Μέσα από υποθετικές ερωτήσεις που παρουσιάζονται στο βιβλίο «Αν», τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τη φαντασία τους δίνοντας τις δικές τους απαντήσεις στο «Τι θα έκαναν αν;» και να ψάξουν την ομορφιά μέσα στην πίκρα. Παράλληλα η παιδική ποίηση λειτουργεί ως αναλγητικό στην ψυχή μικρών και μεγάλων, καθώς η τέχνη μας συνδέει σε ένα ευρύτερο όλον.

Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 28310-29215 ή 28310-21246

Από τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου

Συρία: Στα χέρια των ανταρτών η εξουσία – Εγκατέλειψε τη Δαμασκό ο Άσαντ

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στη Συρία, με τους αντάρτες λίγες ώρες μετά την κατάληψη της πόλης Χομς, να εισβάλουν και στη Δαμασκό και τον Μπασάρ αλ Άσαντ να εγκαταλείπει την πρωτεύουσα.

Οι δυνάμεις των ανταρτών συνεχίζουν με ταχύτατους ρυθμούς την προέλασή τους στη Συρία και λίγες ώρες αφότου κατέλαβαν τη στρατηγικής σημασίας πόλη Χομς, εισήλθαν στην πρωτεύουσα, τη Δαμασκό, κηρύσσοντάς τη «ελεύθερη» από το καθεστώς Μπασάρ αλ Άσαντ.

«Μετά από 50 χρόνια καταπίεσης υπό την κυριαρχία του Μπάαθ, και 13 χρόνια εγκλημάτων και τυραννίας και (αναγκαστικού) εκτοπισμού… ανακοινώνουμε σήμερα, 12-8-2024, το τέλος αυτής της σκοτεινής περιόδου και την έναρξη μιας νέας εποχής για τη Συρία».

Είχε προηγηθεί η περικύκλωση της Δαμασκού από βορρά, νότο και ανατολή, και ήταν θέμα χρόνου η πρωτεύουσα να πέσει στα χέρια των ανταρτών.

Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters μεταδίδει πως η ηγεσία των συριακών ενόπλων δυνάμεων ενημέρωσε για την ανατροπή του καθεστώτος, επικαλούμενο αξιωματικό που έλαβε σχετικό μήνυμα.

Εγκατέλειψε «προς άγνωστο προορισμό» ο Άσαντ

Ο Άσαντ, από την πλευρά του, μετά τις χθεσινές φήμες ότι είχε εγκαταλείψει τη Δαμασκό, φαίνεται να επιβεβαιώνεται πλέον -σύμφωνα με το Reuters- ότι έχει τραπεί σε φυγή.

Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων, επικαλούμενο δύο ανώτερους Σύρους αξιωματικούς, επιβιβάστηκε σε αεροπλάνο και έφυγε από τη Δαμασκό προς άγνωστο προορισμό.

Σύστημα παρακολούθησης της εναέριας κυκλοφορίας εντόπισε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο που αναχώρησε από το αεροδρόμιο της Δαμασκού, το οποίο πιθανώς να μετέφερε τον Άσαντ.

Ο πρωθυπουργός θα διατηρήσει τον έλεγχο των δημόσιων ιδρυμάτων προς το παρόν

Αυτή τη στιγμή στη Δαμασκό επικρατούν συναισθήματα χαράς για κάποιους που θεωρούν πως απαλλάχτηκαν οριστικά από το καθεστώς Άσαντ, ωστόσο αυτό που κυριαρχεί είναι η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα.

Ο ηγέτης της ισλαμιστικής μαχητικής οργάνωσης Hayat Tahrir al-Sham (HTS) ανακοίνωσε στο Telegram ότι απαγορεύεται στις στρατιωτικές δυνάμεις στην πόλη να πλησιάζουν «δημόσιους θεσμούς» στη Δαμασκό.

Ο Abu Mohammed al-Jolani προσθέτει ότι αυτοί οι θεσμοί «θα παραμείνουν υπό την επίβλεψη του πρώην πρωθυπουργού έως ότου παραδοθούν επίσημα».

«Προς όλες τις στρατιωτικές δυνάμεις στην πόλη της Δαμασκού, απαγορεύεται πλήρως να πλησιάσετε τους δημόσιους θεσμούς, οι οποίοι θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του πρώην πρωθυπουργού μέχρι την επίσημη μεταβίβαση της εξουσίας. Απαγορεύονται επίσης οι πυροβολισμοί στον αέρα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η οργάνωση, στη συνέχεια, μετέδωσε το πρώτο της μήνυμα στη συριακή τηλεόραση, αφού πήρε τον έλεγχο των κεντρικών γραφείων του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης στη Δαμασκό.

Σε αυτό γίνεται λόγος για ανατροπή του Άσαντ και απελευθέρωση όλων των κρατουμένων, ενώ ταυτόχρονα οι αντάρτες καλούν όλους τους μαχητές της αντιπολίτευσης και τους πολίτες να διατηρήσουν τους κρατικούς θεσμούς του «ελεύθερου συριακού κράτους».

Νωρίτερα, στρατιώτες και μέλη των δυνάμεων ασφαλείας εγκατέλειψαν το αεροδρόμιο της συριακής πρωτεύουσας, όπως έγινε γνωστό από το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ο Ράμι Αμπντελ Ραχμάν, διευθυντής της μη κυβερνητικής οργάνωσης που εδρεύει στο Λονδίνο αλλά διατηρεί ευρύ δίκτυο πηγών στη Συρία, ανέφερε ότι οι κυβερνητικές δυνάμεις έλαβαν εντολή να αποσυρθούν από το διεθνές αεροδρόμιο της Δαμασκού.

Έφυγε από τη ζωή το «φάντομ» του ελληνικού ποδοσφαίρου Νίκος Σαργκάνης

Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αφού ο Νίκος Σαργκάνης, ένας από τους κορυφαίους τερματοφύλακες που έχει αναδείξει, δεν είναι πλέον εν ζωή.

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 70 ετών άφησε τα ξημερώματα της Κυριακής (08/12) ο γνωστός παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Νίκος Σαργκάνης. Ο θρυλικός «φάντομ» νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο των Αθηνών, όπως έγινε γνωστό χθες και τελικά δεν τα κατάφερε.

Η απώλειά του για το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι τεράστια, αφού πρόκειται για ίσως τον ικανότερο τερματοφύλακα που έχει βγάλει ποτέ, έναν παίκτη που διέπρεψε τόσο με την φανέλα του Ολυμπιακού όσο με κείνη του Παναθηναϊκού, αλλά με κείνη της Εθνικής Ελλάδος, της εστίας της οποίας υπήρξε προστάτης της για αρκετά χρόνια.

Ο Νίκος Σαργκάνης αγωνίστηκε 58 φορές με την Εθνική μας ομάδα. Ξεκίνησε την καριέρα του από τον Ηλυσιακό και αργότερα αγωνίστηκε στην Καστοριά, τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και τον Αθηναϊκό, παίζοντας συνολικά για 15 χρόνια (1977-1992).

Κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα Ελλάδος, τρία με τον Ολυμπιακό (1981-83) και δύο με τον Παναθηναϊκό (1986, 1990) και πέντε Κύπελλα Ελλάδος, ένα με την Καστοριά (1980), ένα με τον Ολυμπιακό (1981) και τρία με τον Παναθηναϊκό (1986, 1988, 1989).

Ο Μανώλης Πλατάκης και ο Νίκος Μαθιουδάκης ζωντανά στο Liakoni

Ο Μανώλης Πλατάκης και ο Νίκος Μαθιουδάκης ζωντανά στο Liakoni, το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου.

Έναρξη 21:30.

Τηλ. για κρατήσεις 6980032740.

11ος Παγκρήτιος Διαγωνισμός Τυποποιημένου Ελαιολάδου από την Περιφέρεια Κρήτης και την Αγροδιατροφική Σύμπραξη

Η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία με τους:

  • ΕΛΓΟ Δήμητρα, Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων
  • Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων
  • Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ)
  • Σύνδεσμο Τυποποιητών Κρήτης (ΣΥΤΕΚ)
  • Δίκτυο Κρητικού Ελαιολάδου
  • Σύνδεσμο Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης (ΣΕΔΗΚ)
  • Οργανοληπτικό Εργαστήριο Κρήτης ΑΣΡ

διοργανώνουν τον 11ο  Παγκρήτιο  Διαγωνισμό Τυποποιημένου Ελαιολάδου στις 21-22-23 Μαρτίου 2025.

Στόχοι του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη των ιδιαίτερων ποιοτικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του εξαιρετικού παρθένου  ελαιόλαδου “Κρήτη/Kriti”, η ενδυνάμωση της εικόνας του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και η βελτίωση της τεχνογνωσίας σε όλα τα στάδια παραγωγής και τυποποίησής του. Επικεφαλής της ομάδας δοκιμαστών θα είναι η καταξιωμένη εμπειρογνώμονας της Ε.Ε. και του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας, χημικός και θεμελιώτρια της οργανοληπτικής αξιολόγησης στην Ελλάδα, Χριστοπούλου Έφη.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις τυποποίησης και εμπορίας εξαιρετικού παρθένου  ελαιόλαδου κάθε μορφής, συνεταιριστικές οργανώσεις, παραγωγοί ή ομάδες παραγωγών, που διαθέτουν στην αγορά εξαιρετικό παρθένο  ελαιόλαδο με brand & LOT number, ελαιοκομικής περιόδου 2024-2025  σε ποσότητα τουλάχιστον 1.000 κιλών, σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Τυποποιημένο ελαιόλαδο συμβατικής καλλιέργειας
  • Τυποποιημένο ελαιόλαδο βιολογικής καλλιέργειας (με προσκόμιση ανάλογου πιστοποιητικού)
  • Τυποποιημένο ελαιόλαδο με πιστοποίηση ΠΟΠ ή ΠΓΕ (με προσκόμιση ανάλογου πιστοποιητικού από τον Agrocert)
  • Νέα κατηγορία «Καινοτομία»

Οι αιτήσεις για την συμμετοχή θα ανοίξουν σύντομα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης στα τηλ 2813 410234, ή στο e-mail iro@agrocrete.com 

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Εγκαίνια Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2024, 18.00 – 22.00
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

«HUMAN REFERENCES»: Έκθεση ζωγραφικής του Αντώνη Τιτάκη στην Art Gallery Μορφές

Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα

Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.

Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…

Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.

Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.

Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος

Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.

Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.

Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.

Art Gallery Morfes | Γοβατζιδάκη 18, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο
Τ. +30 2831050271, e-mail: iliasmorfes@gmail.com

Ώρες λειτουργίας καταστημάτων.

Rethymno
light rain
10.5 ° C
10.5 °
10.5 °
77 %
2.1kmh
77 %
Τε
13 °
Πε
13 °
Πα
12 °
Σα
13 °
Κυ
12 °

Επερχόμενες Εκδηλώσεις