Δήλωση του Γραμματέα και ευρωβουλευτή του ΚΟΣΜΟΥ, Πέτρου Κόκκαλη, μετά το πέρας της συνεδρίασης της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου:
“Μία λειτουργούσα Δημοκρατία δεν θα χρειαζόταν το Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών 2023. Δεν θα χρειαζόταν τις ομιλίες της κυρίας Μαρίας Καρυστιανού εκτός των εθνικών συνόρων, στις Βρυξέλλες, να αναζητεί το δίκιο των 57 νεκρών, τη χαμένη τιμή της πατρίδας και την αξιοπρέπεια ενός λαού.
Σε μία λειτουργούσα Δημοκρατία, δεν θα είχε συμβεί το ατύχημα – θα λειτουργούσε το κράτος και θα ασκούσε εποπτικό έλεγχο ακόμα και σε καιρούς άγαρμπης και τελικά λανθασμένης ιδιωτικοποίησης των μεταφορών. Κι αν είχε συμβεί το ατύχημα, δεν θα υπήρχε η υπόνοια παράνομων υλικών και βαγονιών ‘φάντασμα’ για χρήση λαθρεμπόρων. Ακόμα κι αν είχε συμβεί το ατύχημα και είχαν παρεισφρήσει αυτά τα υλικά σε αμαξοστοιχία, σε μία λειτουργούσα Δημοκρατία κανείς δεν θα είχε μπαζώσει τα στοιχεία.
Σε μία λειτουργούσα Δημοκρατία, με τις εγγυήσεις του Κράτους Δικαίου στη θέση τους, ο υπουργός Μεταφορών δεν θα είχε προστατευθεί στην Εξεταστική της Βουλής, αλλά θα είχε καταθέσει την αλήθεια του, λίγο πριν αναλάβει η Δικαιοσύνη το δικό της έργο.
Σε μία λειτουργούσα Δημοκρατία, δεν θα μαθαίναμε τις επικοινωνίες κυβέρνησης-Κομισιόν από τύχη, ούτε θα παρέμεναν αυτές κρυφές μετά την αποκάλυψη της ύπαρξης τους.
Σε μία λειτουργούσα Δημοκρατία, δεν θα είχαμε δύο Ελληνικές αναφορές στην Επιτροπή Αναφορών του Κοινοβουλίου σε μία συνεδρίαση, η δεύτερη ήσσονος σημασίας μπροστά στην πρώτη, αλλά εξίσου ενδεικτική μίας αυταρχικής αντίληψης της εξουσίας, μίας κεντρικά ελεγχόμενης διακυβέρνησης που μάχεται καθημερινά για να καταλύσει κάθε δικλείδα ελέγχου της από τα Μέσα, τη Δικαιοσύνη και τελικά το ίδιο το Κοινοβούλιο.”
Ακολουθούν οι δύο παρεμβάσεις του Γραμματέα και ευρωβουλευτή του ΚΟΣΜΟΥ, Πέτρου Κόκκαλη, στην Επιτροπή PETI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με αφορμή την αναφορά του “Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών 2023”, αλλά και εκείνη για την δίχως καμία διαβούλευση παρέμβαση στην πλατεία Εξαρχείων και την απόδοση της στην Αττικό Μετρό για να μετατραπεί σε σταθμό.