Στην Ιεράπετρα θα φιλοξενηθεί η τελική φάση του πρωταθλήματος μπάσκετ U16 της ΕΚΑΣΚ, το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Απριλίου.
Το «παρών» θα δώσουν οι παίδες του Ρέθυμνο BC σε μια συναρπαστική διοργάνωση της ΕΚΑΣΚ υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης και την συνεργασία του Δήμου Ιεράπετρας.
Οι ομάδες θα διεκδικήσουν το τρόπαιο του πρωταθλήματος Κρήτης, μέσω του οποίου θα εκπροσωπήσουν το νησί στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα.
Οι ημιτελικοί αγώνες θα διεξαχθούν το Σάββατο 26 Απριλίου, με τα ζευγάρια: Α.Ο.Κ. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ – Α.Ο.ΚΥΔΩΝ (15.00) και Α.Ο.Κ. ΧΑΝΙΩΝ- ΡΕΘΥΜΝΟ BC (17.00).
Ο μικρός τελικός θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Απριλίου (11.00), ενώ στις 13.00 θα γίνει το τζάμπολ του μεγάλου τελικού της διοργάνωσης.
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο, μετά από σχετική Εισαγγελική παραγγελία, αστυνομική επιχείρηση που ξεκίνησε νωρίς σήμερα (22.04.2025) το πρωί, για την εκκένωση κτιρίου ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, το οποίο βρίσκεται στην οδό Θεοτοκοπούλου αρ. 18 στο Ηράκλειο και τελούσε υπό κατάληψη από 01.12.2023.
Από το κτίριο συνελήφθησαν έξι -6- ημεδαποί κατηγορούμενοι για διατάραξη οικιακής ειρήνης και παραβάσεις της Νομοθεσίας περί όπλων, ενώ προσήχθησαν ακόμα τρία -3- άτομα, οι οποίοι οδηγήθηκαν στην Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου, που διενεργεί την προανάκριση.
Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του κτιρίου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πλήθος ξύλινων κονταριών, μεγάλος αριθμός κρανών δικυκλιστή, πυροσβεστήρες, πληθώρα αντιασφυξιογόνων μασκών, δοχεία με εύφλεκτο υγρό και αυτοσχέδιες ασπίδες.
Για πολλούς Κρητικούς το όνομά του είναι το συνώνυμο της λύρας. Όχι άδικα, καθώς μαζί της αναδείχτηκε ως ένας απ’ τους σημαντικότερους συντελεστές της κρητικής μουσικής κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα και αναδείχτηκε σε θρύλο στη διάρκεια της ζωής του!
Άνοιξε νέους δρόμους στη μουσική της Κρήτης, γι’ αυτό, ενώ δεν δίδαξε λύρα σε σχολές, η τέχνη και το έργο του ώθησαν τον απλό κόσμο να τον αποκαλέσει πολύ εύστοχα και με τεράστια σημασία «Δάσκαλο της Κρητικής Μουσικής». Χωρίς να έχει μελωδική φωνή, ήξερε να τραγουδάει. Η λύρα του ιδανική για το μερακλή χορευτή, έδινε «φτερά» στα πόδια…
Στην Κρήτη σήμερα δεν μπορεί να γίνει γλέντι σε γάμο ή βάπτιση, σε εκδήλωση ή σε «παρέα», όπου τα όργανα στη μέση και γύρω οι τραγουδιστές-μαντιναδαλόγοι ή χορευτές, να μην παίζουν και να μην τραγουδούν συνθέσεις του. Η αγάπη των πολυάριθμων θαυμαστών του φτάνει πολλές φορές στα όρια του φανατισμού.
Μέχρι και σύλλογος φίλων του έχει ιδρυθεί! Ο Δάσκαλος, o Λυράρης, o Γέρος: ο Θανάσης Σκορδαλός.
Γεννήθηκε το Δεκέμβρη του 1920 στο Σπήλι του δήμου Λάμπης (πρώην επαρχίας Αγίου Βασιλείου) του νομού Ρεθύμνου. Πρωτόπιασε, όπως λέει, τη λύρα σε ηλικία 9 χρονών: Εννέα χρόνων ήμουνα σαν έπιασα τη λύρα, με πίστη την αγάπησα κι απόφαση το πήρα.
Σε συνέντευξή του είχε πει: «Σαν παιδί, συνάμα με τα εκκλησιαστικά, μου άρεσε πάρα πολύ η λύρα και το λαούτο. Εκείνα τα χρόνια δεν ήταν τόσο πολύ διαδεδομένο το λαούτο, όσο το μαντολίνο και το όργανο που έπαιζε ο Φουσταλιέρης στο Ρέθυμνο, η μαντόλα . Τουλάχιστον εκείνα τα χρόνια εγώ σαν παιδί είχα βοήθεια από το μαντολίνο πρώτα. Σαν παιδί λοιπόν, εκρατούσα δύο ξύλα. Το ένα το έβαζα στο αριστερό μου πόδι, σα λύρα, και το άλλο στο χέρι σα δοξάρι και τραγουδούσα! Ήταν ένα δείγμα ότι έπρεπε να πιάσω λύρα στα χέρια μου, όπως έλεγαν διάφοροι στο χωριό. Σε ηλικία 9 ετών, αγόρασα μια λύρα. 18 δραχμές. Και ευγνωμονούσα τον άνθρωπο που μου έδωσε τη λύρα. Του έκαμα πολλές ευχαριστίες. Άρχισα λοιπόν, χωρίς να μου δείξει κανένας, να παίζω κομμάτια απ’ αυτά που άκουγα σαν παιδί. Σιγά-σιγά, αναπτύχθηκε το ταλέντο.
Σε ηλικία 11 ετών ήρθε ο Αντρέας Ροδινός στο χωριό μου. Είχε συμπάθεια στο Σπήλι και γι’ αυτό ερχότανε εύκολα, κάθε φορά που τον φωνάζανε. Όταν τον πρωτοάκουσα, ενώ είχαμε κι άλλους οργανοπαίχτες στο χωριό μου, μού ‘κανε τρομερή εντύπωση. Όταν τον άκουγα, η ραχοκοκαλιά μου έσταζε νερό. Δημιουργούσα σκέψεις μέσα μου, αν μπορούσα μια μέρα των ημερών να κατορθώσω να παίξω κι εγώ λύρα στο μισό αυτού του ανθρώπου, που λεγόταν Ανδρέας Ροδινός.
Ένα βράδυ, του Αγίου Στυλιανού αξέχαστα, ξανάρθε ο Ροδινός στο χωριό. Τον είχε καλέσει στη γιορτή του ένας δικηγόρος, ο Στυλιανός Καλογρίδης. Οι Σπηλιανοί, χωρίς να ξέρω εγώ τίποτα, είπαν στον Αντρέα, όταν του ταιριάσει και είναι καλά, “Φώναξε στο Σκορδαλάκι, να παίξει λίγη λύρα, να μας πεις και τη γνώμη σου”. Πράγματι έγινε αυτό! Εγώ ήμουν στο τελευταίο σκαλί σε μία σκάλα και έβαλα το χέρι μου για να σηκώσω την μπουκαπόρτα που λέμε, να φύγω. Μ’ έπιασε τρεμούλα, αλλά ο Θεός ξέρει τι είχανε βάλει από πάνω και δεν άνοιγε η πόρτα! Έτσι, υποχρεωτικώς με το χειροκρότημα, ο Θεός ξέρει πώς, εκατέβηκα τη σκάλα. Πήγα κοντά στον Μπαξεβάνη που έπαιζε με τον Ροδινό. Σηκώθηκε ο Αντρέας επάνω, μου έδωσε τη λύρα και μου είπε: “Θανάση, θέλω να με ξεκουράσεις λίγο, γιατί κουράστηκα”.
Η σκέψη του βέβαια ήταν άλλη. Εν πάση περιπτώσει, έπιασα τη λύρα. Ο Μπαξεβάνης άρχισε τον πρώτο χανιώτικο συρτό, για να τον ακολουθήσω εγώ! Τον ακολούθησα παρά το τρακ που είχα. Ο Αντρέας δεν ήταν κοντά μου. Επήγε πίσω από την πόρτα για να μην τον βλέπω και παθαίνω μεγαλύτερο τρακ. Με άκουσε που έπαιξα κάμποσα γυρίσματα, δεν άντεξε, ήρθε, μου πιάνει το δεξί χέρι, με αγκαλιάζει, με φιλεί και λέει: “Σπηλιανοί, αυτός θα είναι ο διάδοχός μου!”
Σα να ήξερε ο καημένος ότι στα 23 του χρόνια θα φύγει. Τα χρόνια περνούσαν σιγά-σιγά. Οι Σπηλιανοί αντιλήφθηκαν το ταλέντο μου, με αγκάλιασαν και με βοήθησαν πάρα πολύ. Ο πατέρας μου ήταν πολύ μερακλής άνθρωπος. Ήταν καλός μαντιναδολόγος και καλός χορευτής και το είχε καμάρι. Με βοήθησε πολύ η ψαλτική. Οι ήχοι της εκκλησίας, που εγώ αγάπησα, έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην καλλιτεχνική μου καριέρα. Θα σας πω ένα περιστατικό με τον μουσικολόγο Περιστέρη.
Μου είπε κάποτε: «Ποιο ωδείο έχεις βγάλει, Σκορδαλέ;». «Του Σπηλίου» του είπα. «Ποιο είναι αυτό;» με ρώτησε. «Το χωριό μου». «Μα έχει το χωριό σου ωδείο;». «Δεν έχει ωδείο, αλλά έχει τη φύση». «Εδώ όμως κάτι συμβαίνει», μου λέει. «Μήπως έχεις κανένα συγγενή ψάλτη;». «Εγώ ο ίδιος ψάλλω», του λέω. «Αυτό είναι, το βρήκα!» μου λέει. «Έχεις, κ. Σκορδαλέ, στο παίξιμό σου, τοποθετήσεις της βυζαντινής μουσικής και μου κάνει μεγάλη εντύπωση, όταν μου λες ότι δεν έχεις ιδέα από μουσική». «Δεν έχω, κ. Περιστέρη», του λέω. «Ούτε κατά διάνοια δεν ξέρω τι θα πουν οι νότες κ.τ.λ.». Του φάνηκε περίεργο και μου λέει: «Τότε είναι ένα σωστό ταλέντο που σου έδωσε η φύση και ο Θεός πρώτα!».
Η ενασχόλησή του με την ψαλτική (τη βυζαντινή μουσική κατ’ επέκταση) συνετέλεσε στην ανάπτυξη της προσωπικής προσέγγισής του, όπως φάνηκε αργότερα, με την κρητική μουσική. Δώδεκα χρονών έπαιξε για πρώτη φορά σε γάμο στο Χαμαλεύρι Ρεθύμνου. Επτά χρόνια μετά, στα δεκαεννιά του χρόνια, έκανε την πρώτη εμφάνιση στους Κρήτες της Αθήνας παίζοντας στον αποκριάτικο χορό τους στο ιστορικό «Βυζάντιον» της Ομόνοιας.
Ο Στέλιος Φουσταλιέρης είχε πει: «Όταν παίζαμε με τον Μπαξεβάνη και τον Λαγό, το Σκορδαλάκι μας αφουγκράζονταν και φορούσε κοντά παντελόνια. Αργότερα παίξαμε μαζί, σε πολλούς γάμους. Είναι ταλαντούχος, διαθέτει μοναδική τεχνική που χειρίζεται την λύρα, παίζει δηλαδή με τον δικό του τρόπο, έτσι που δεν μπορεί κανείς άλλος να παίξει την λύρα του. Η μουσική του είναι πολύ ωραία, έχει γράψει δικά του συρτά και είναι αξεπέραστος».
Το 1946 κυκλοφορεί το «Συρτό Σπηλιανό Ρεθυμνιώτικο» (Μόνο εκείνος π’ αγαπά) με συνεργάτη του τον επίσης Σπηλιανό λαουτιέρη Γιάννη Μαρκογιαννάκη (Μαρκογιάννη). Ένα τραγούδι – σταθμό, στη μετέπειτα πορεία του Θανάση Σκορδαλού αλλά και της κρητικής μουσικής γενικότερα.
Μαζί ηχογραφούν μέχρι το 1954 μεγάλες επιτυχίες, όπως το «Πες μου το πως δε μ’ αγαπάς», «Πόσες καρδιές χαρίζονται», «Μάτια που εύκολα γελούν», «Άχι και ίντα σού ‘καμα», «Το Κρητικό ακρογιάλι», «Κόσμο δε θέλουν να θωρούν», «Μοιάζουν πολύ τση θάλασσας», «Είναι στιγμές που χαίρομαι», «Χίλιες καρδιές κι αν είχα εγώ», «Έχω παράξενη καρδιά», «Τα μάτια σου δε μοιάζουνε», «Τρέφετ’ ο πεύκος στα βουνά», «Τέτοια φωτιά που μ’ άναψες», «Πριν σε γνωρίσω σ’ έχασα», κ.ά. Μεγάλες στιγμές του Θανάση Σκορδαλού συνδέονται με το όνομα του Μαρκογιάννη, που τον συνόδευε συνεχώς στα πρώτα χρόνια της καριέρας του. Εκείνα τα χρόνια συνεργάστηκε και με το θρυλικό Γιάννη Μπερνιδάκη ή Μπαξεβάνη, με τον οποίο ηχογράφησε μεταξύ άλλων τέσσερις δίσκους 78 στροφών (1947-54) που περιείχαν τραγούδια που έμειναν κλασσικά. Ανάμεσά τους τα «Το ξεροστερνιανό νερό», «Βαρύς Πισκοπιανός», «Έλα σαν έχεις όρεξη», «Στων αμαθιώ σου τη φώθια». Ο Μπαξεβάνης σύμφωνα με μαρτυρίες έλεγε πολλές φορές για τον Σκορδαλό: “Πολλοί στην Κρήτη μάθανε τη λύρα, μα ο Σκορδαλός την παράμαθε”!
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα Ρεθύμνης», το Σάββατο 24 Μαρτίου 1951, διαβάζουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα σχετικά με την παρουσία τους στα μουσικά δρώμενα του Ρεθύμνου:
«Ένα μπράβο.
Αξίζει να γραφούν δύο ακόμη λόγια για το χορό της Λύρας. Ήταν, χωρίς αμφισβήτηση, ο επιτυχέστερος χορός των απόκρεω, απέδειξε δε πόσον εξακολουθεί να συγκινήται ο λαός μας με τους Κρητικούς χορούς και την λύρα.
Ο κ. Θανάσης Σκορδαλός έδειξε όλη την ωργανοτικότητά του, κατορθώσας να συγκεντρώσει τόσον κόσμο, να δημιουργήσει τόσο κέφι. Άξιοι χορευτές, όπως ο κ. Σταμάτης Παπαδάκις, ωραίες Σπηλιανές και Ρεθεμνιώτισσες προσέδωσαν γραφικότητα στη βραδυά της οποίας το μουσικό μέρος εκράτησε λαμπρότατα ο κ. Σκορδαλός στη λύρα, οι κ. Ι. Μπερνιδάκις και Μαρκογιαννάκις στο λαγούτο. Η ορχήστρα του κ. Νίκου Περπιράκι αρίστη, όπως πάντοτε.
Αξίζει επίσης να εξαρθή η ευγενής και φιλάνθρωπος χειρονομία του κ. Σκορδαλού υπέρ του Φιλοπτώχου Ταμείου εις ο εδώθησαν αι εισπράξεις εκ του λαχείου. Αξία ίσης εξάρσεως είναι και αι προσφοραί διά την επιτυχίαν του λαχείου και του σκοπού του, των κ. καταστηματαρχών της πόλεως».
Ο Θανάσης Σκορδαλός αποδέχεται τα ακούσματα και την τεχνική όλων των λυράρηδων της εποχής, τα βιώνει και δημιουργεί τη βάση για το δικό του ξεκίνημα. Σίγουρα επηρεάστηκε από τους προγενέστερούς του Σπηλιανούς λυράρηδες Γιώργη Μαρκογιαννάκη ή Μαρκογιώργη (πατέρα των Μαρκογιάννηδων), Στεφανή Βασιλάκη, Στρατιδάκη, Καπετανάκη, αλλά και τους Ανδρέα Ροδινό, Χαρίλαο Πιπεράκη, Αντώνη Παπαδάκη ή Καρεκλά, Μανώλη Λαγό, το θρυλικό Μιχάλη Παπαδάκη ή Πλακιανό κ. ά. Πήρε τις μελωδίες όπως τις άκουσε, τις τελειοποίησε, έδωσε τον δικό του χαρακτήρα και το ύφος του και άνοιξε ένα νέο δρόμο στην τεχνική της λύρας: αυτό που λέγεται «σχολή του Θανάση Σκορδαλού» στην κρητική μουσική.
Όταν ο Θανάσης Σκορδαλός ήταν 27 χρονών (1947), τον άκουσε για πρώτη φορά ο τότε πρόεδρος του Κόμματος των Φιλελευθέρων Σοφοκλής Βενιζέλος και ενθουσιάστηκε τόσο που τον διόρισε υπάλληλο στην Υπηρεσία Ασφαλείας της Τράπεζας Ελλάδος, από την οποία συνταξιοδοτήθηκε αργότερα. Απεκατεστημένος πλέον επαγγελματικά αφιερώθηκε στην αγαπημένη του λύρα, πραγματοποιώντας εμφανίσεις στους απανταχού Κρήτες της διασποράς σε Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, Αφρική.
Μέσα στη δεκαετία του 1950 συνεργάστηκε και με το μεγάλο τραγουδιστή Νίκο Μανιαδάκη ή Μανιά, με τον οποίο είχαν και αρκετά γόνιμη δισκογραφική συνεργασία («Πότε θα κάνει ξαστεριά», «Περνάς και δε με χαιρετάς», «Στερουσιανή μου πέρδικα» κ.ά.).
Αξίζει να αναφέρουμε και τη συμβολή της κόρης του Μαίρης, που σε πολλά τραγούδια του πατέρα της συμμετέχει με τη θαυμάσια φωνή της: «Τα περασάρικα πουλιά», «Κλάψε με μάνα κλάψε με», «Θέλω να ξαναγαπήσω», «Θάλασσα μπλάβη κι αλμυρή», «Τση νύχτας το περπάτημα» κ.ά. Ο Θανάσης Σκορδαλός συνεργάστηκε και με καλλιτέχνες που μεσουρανούσαν την δεκαετία του 1960, όπως με την Καίτη Γκρέι (“Μια Ψαροπούλα”) και τον μεγάλο μπουζουξή Γιάννη Παπαϊωάννου (“Φιλεντέμ”).
Στα περίπου 65 χρόνια καλλιτεχνικής πορείας του συνεργάστηκε επίσης και με τους λαγουτιέρηδες Βαγγέλη Μαρκογιαννάκη, Δημήτρη Φουκάκη, Μανούσο Πανταγιά, Σταμάτη Μαυροδημητράκη («Επίστεψα στα λόγια σου»), Μάρκο Νενεδάκη («Ένας ψαράς γερο-ψαράς», «Με μαχαιριές πληρώνονται», «Αμαριώτικα πεντοζάλια», «Χανιώτικος συρτός», «Μυλοποταμίτικες κοντυλιές»), Πέτρο Καρμπαδάκη, Αντώνη Αποστολάκη, Μιχάλη Φραγκιαδάκη («Εκάηκα μέσ’ στη φωτιά”), Δημήτρη Βερύκοκο («Μάγισσας τέχνη έμαθες», «Πολλές πληγές μου άνοιξες», «Μα τέλος πάντων πες μου το», «Δώσε μου πίσω την καρδιά», «Να σ’ αποφύγω προσπαθώ», «Το μπαλκονάκι»), Γιώργο Μετζάκη, Πέτρο Καρμπαδάκη, Μανούσο Παπατσαρά, Δημήτρη Σκουλά, Μανώλη Κακλή και πολλούς άλλους.
Εκτός από τις κόρες του Μαίρη και Λίτσα, στο τραγούδι τον συνόδεψαν οι Γιώργης και Μαρία Σμπώκου, Βύρων Ιερωνυμίδης κ.ά.
Ο συνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος είπε για τον Σκορδαλό: «Ήμουνα 11 χρονώ το 1952, όταν πρωτοάκουσα το Θανάση Σκορδαλό, και νόμιζα ότι ένας αρχάγγελος κατέβηκε στην Κρήτη και τραγουδούσε με τη λύρα του για να χορέψουν οι έφηβοι και τα ωραία κορίτσια της Μεγαλονήσου».
Στην πολύχρονη καριέρα του πραγματοποίησε δεκάδες εμφανίσεις στους απανταχού Κρήτες της διασποράς, Αμερική, Αυστραλία, Γερμανία, Καναδά και Αφρική.
«Έχω γυρίσει το μισό κόσμο», έλεγε ο ίδιος χαρακτηριστικά. Ακόμα και εκεί ο Σκορδαλος δεν έχασε την ευκαιρία να ηχογραφήσει μαζί με τον Μαρκογιάννη. Στο διάστημα 1958-66 παρουσιάζουν για τους Κρήτες της Αμερικής και της Γερμανίας ακόμα περισσότερες επιτυχίες όπως τα: «Ρωτούσι με ποιαν αγαπώ», «Έχω έναν πόνο στην καρδιά», «Ήρθε καιρός να σου το πω», «Όρτσες», «Όση χαρά ‘χουν τα πουλιά», «Ο ήλιος βγαίνει στα ψηλά», «Ποιος ουρανός, ποια θάλασσα», «Και ο Θεός που σ’ έπλασε», «Εις τον Κουμπέ στα δυο στενά», «Ήθελα νά ’μουνά νερό» κ.ά.
Ηχογράφησε αγαπημένες μελωδίες με σόλο μπουζούκι («Πέτρα θα κάμω την καρδιά», «Συ μ’ έμαθες πως αγαπούν», κ.ά.) παιγμένο είτε από τον ίδιο ή από τον Βαγγέλη Μαρκογιαννάκη, ενώ δισκογραφικά συνεργάστηκε με το μεγάλο μουσικό και συνθέτη της λαικής μας μουσικής Γιάννη Παπαιωάννου («Φιλεντέμ») και την τραγουδίστρια Καίτη Γκρέυ («Μια ψαροπούλα, τη λένε Παναγιά», HMV 5593, 1959).
Ο Θανάσης Σκορδαλός απέκτησε από τον πρώτο του γάμο με την Ρεθεμνιώτισσα Χρυσούλα Παπαδάκη 4 παιδιά, δυο γιους, τον Γιάννη και τον Δημήτρη και δυο κόρες, τη Λίτσα και τη Μαίρη.
Ο Ross Daly μεταξύ άλλων είχε πει για το Σκορδαλό:
«Τον Σκορδαλό τον τιμούσαν ιδιαίτερα οι καλοί χορευτές εξαιτίας της ακριβούς ρυθμικής φρασεολογίας του, που έδενε απόλυτα με τους αυτοσχεδιασμούς τους, καθώς και για τη μοναδική ικανότητά του πάντα να διαλέγει την κατάλληλη μελωδία για τον κάθε χορευτή. Σχεδόν όλοι οι καλύτεροι χορευτές της Κρήτης συμφωνούν στο ότι για το χορό δεν υπήρξε κανένας σαν τον Θανάση Σκορδαλό. Αυτή η πτυχή της κρητικής μουσικής είναι εξαιρετικά σημαντική. Ο λυράρης δεν είναι συναυλιακός καλλιτέχνης, αντίθετα είναι ο «τελετάρχης» μιας γιορτής, που ταυτόχρονα ορίζεται από μια αυστηρή τάξη και ένα πνεύμα έκστασης.
Αυτή η λεπτή ισορροπία θυμίζει τα όσα περιγράφονται στα αρχαία κείμενα σχετικά με διονυσιακές γιορτές. Πολλοί λυράρηδες σήμερα μπορούν να δημιουργήσουν ένα ξέφρενο κέφι αλλά μάλλον κανείς τους δεν μπορεί να πετύχει την τέλεια ισορροπία πειθαρχίας και έκστασης που χαρακτήριζε το γλέντι του Σκορδαλού. Αυτή η ισορροπία είναι ενδεχομένως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της Κρητικής μουσικής».
«Η λύρα είναι σαν τη γυναίκα. Κι αν δεν την αγαπάς, αν δεν την προσέχεις, θα τη χάσεις». M’ αυτά τα λόγια περιέγραφε τη σχέση λατρείας και πάθους που τον συνέδεε με τη λύρα του. Το Σεπτέμβριο του 1992 παντρεύτηκε για δεύτερη φορά, την αγαπημένη του Καίτη στο ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου στη Λαγούτα Ηρακλείου.
Ο Θανάσης Σκορδαλός, που υπηρέτησε για πάνω από 65 χρόνια την Κρητική μουσική, έφυγε από τη ζωή στις 22 Απριλίου 1998, σε ηλικία 78 ετών. Χαρακτηριστική είναι η παρακάτω μαντινάδα του Χ. Παπαδάκη με αφορμή το θάνατό του.
Στο θάνατό σου βρόντηξε και σείστηκε η Κρήτη, δάκρυα τα χιόνια γίνανε του γέρο Ψηλορείτη!
Ευτυχώς ο δάσκαλος πρόλαβε πριν φύγει να ζήσει τις τιμές και την αναγνώριση που του άξιζαν. Πρόλαβε να δει τις εξελίξεις και να εκφράσει τους φόβους του:“…και θα γεννηθούν μια μέρα παιδιά που θα ρωτάνε τους πατεράδες τους: τι έχετε να μας υποδείξετε από το παρελθόν; Και αυτοί δε θα ξέρουν τι να πουν…”.
πηγές:
Θανάσης Σκορδαλός, 1920-1998, Κασετίνα με βιβλίο και cd, Αεράκης ΚΜΕ, Σ.Α. 623
Γιώργου Δασκαλομαρκάκη, Θανάσης Σκορδαλός: Ο τελευταίος δάσκαλος της Κρητικής μουσικής, Περιοδικό Κρήτη – ΜΑΡΤΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1992, τ. 19
Εργαστήριο με θέμα ο δημόσιος χώρος που χάνεται ξεκινά σήμερα 22 Απριλίου και θα διαρκέσει έως 27.04.2025, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου στα Χανιά.
Υλοποιείται με τη συνεργασία των Σχολών Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ (University of Cambridge) και τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.
Διοργανωτές είναι οι: Καρολίνα Βασιλικού, Σπύρος Κακάβας, Μαρία Μανδαλάκη, που ανακοίνωσαν τη διεξαγωγή εργαστηρίου κατασκευών στο δημόσιο χώρο για φοιτητές αρχιτεκτονικής για τη δημιουργία διαδραστικών εγκαταστάσεων, με τη συνδιοργάνωση των Αρχιτεκτονικών Σχολών Κρήτης και Cambridge και την υποστήριξη του Δήμου Χανίων και του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου.
«Δημιουργούμε εφήμερες κατασκευές σε δίκτυο διαδρομών που αφηγούνται ιστορίες και προσκαλούν σε αλληλεπίδραση για την ανάκτηση του ελεύθερου δημόσιου χώρου που χάνεται», αναφέρουν οι διοργανωτές.
Σε ένα κοινωνικό τοπίο διαρκώς μεταβαλλόμενο και συχνά αποσταθεροποιημένο, το Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Ηρακλείου – ΨΥΧ.Η. δημιουργεί έναν ανοιχτό χώρο επιστημονικής ανταλλαγής, εκπαίδευσης και θεραπευτικής σκέψης, συμβάλλοντας ενεργά στον επιστημονικό και κοινωνικό διάλογο γύρω από την ψυχική υγεία.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Ηρακλείου και Κέντρο Εκπαίδευσης Ψυχοδράματος Κρήτης – ΨΥΧ.Η. φιλοξενεί στο Ηράκλειο δύο εξαιρετικά σημαντικές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή διακεκριμένων ψυχοθεραπευτών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ελβετία. Οι εκδηλώσεις αυτές φιλοδοξούν να ενδυναμώσουν τόσο τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας όσο και την ευρύτερη κοινότητα, προσφέροντας γέφυρες κατανόησης και πρακτικής υποστήριξης.
Διάλεξη | 24 Μαΐου 2025 | Ηράκλειο
Δύο από τους πλέον καταξιωμένους ψυχοθεραπευτές διεθνώς, η ψυχαναλύτρια και συγγραφέας Dr. Nancy McWilliams και ο ψυχίατρος Dr. Michael Garrett, συναντώνται στο Ηράκλειο σε μια διάλεξη υψηλού επιστημονικού ενδιαφέροντος με θέμα:
«Ζώντας υπό συνεχή απειλή: Παρανοϊκές και μαζοχιστικές εκδηλώσεις σε όλο το φάσμα της κοινωνικής και ατομικής ψυχοπαθολογίας».
Σε μια εποχή όπου η αίσθηση απειλής διαπερνά κάθε πτυχή της ανθρώπινης εμπειρίας – από τις διαπροσωπικές σχέσεις έως τις παγκόσμιες κρίσεις – οι δύο ομιλητές αναδεικνύουν τις ψυχοδυναμικές και κοινωνικές συνιστώσες της παράνοιας, της ανασφάλειας και της αυτοκαταστροφικότητας.
Θεματικές της διάλεξης περιλαμβάνουν:
Τις ψυχοδυναμικές ρίζες της αίσθησης απειλής
Τη διαχείριση του παρανοϊκού ιδεασμού μέσα και έξω από τη θεραπευτική σχέση
Καινοτόμες προσεγγίσεις αντιμετώπισης ατομικών και συλλογικών τραυμάτων
Εκπαίδευση | 13-15 Ιουνίου 2025 | Ηράκλειο
Ο πιστοποιημένος ψυχοθεραπευτής και διεθνής εκπαιδευτής ψυχοδράματος Norbert Apter(Harvard M.Ed.), από την Ελβετία, επισκέπτεται την Κρήτη για μια τριήμερη βιωματική εκπαίδευση με τίτλο:
«Από τη σύγκρουση στη σύνδεση: Εργαλεία επίλυσης και επανόρθωσης μέσω ψυχοδραματικών τεχνικών».
Η εκπαίδευση εστιάζει στις ανθρώπινες σχέσεις σε όλα τα επίπεδα — ατομικό, οικογενειακό, επαγγελματικό και κοινωνικό — και προσφέρει πρακτικά εργαλεία για την αναγνώριση, διαχείριση και επανόρθωση των συγκρούσεων.
Θεματικές ενότητες:
Αναγνώριση της δυναμικής της σύγκρουσης
Ψυχοδραματικά εργαλεία σε συνθήκες υψηλής έντασης
Επανορθωτικές διαδικασίες μέσω βιωματικής πρακτικής
Στρατηγικές και τεχνικές εφαρμογής σε διαφορετικά πλαίσια
Λίγα λόγια για το ΨΥΧ.Η.
Το Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Ηρακλείου – ΨΥΧ.Η. είναι φορέας ιδιωτικής πρωτοβουλίας που βρίσκεται στο Ηράκλειο της Κρήτης και παρέχει υπηρεσίες ψυχικής υγείας και εκπαίδευσης. Επιπλέον, είναι Κέντρο Εκπαίδευσης Ψυχοδράματος- μέλος της FEPTO (Federation of European Psychodrama Training Organisations) και λειτουργεί ως επίσημος φορέας εκπαίδευσης και πιστοποίησης ψυχοδραματιστών.
Στελεχώνεται από ομάδα ψυχολόγων, ψυχοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας.
Πληροφορίες & Εγγραφές
Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Ηρακλείου: Email: psychy.h@gmail.com. Τηλέφωνο: 2813 018523 & 6981 682454 Διεύθυνση: Αυλώνος 8, Τ.Κ. 71305, Ηράκλειο Ιστοσελίδα: www.psychee.gr.
Διενεργήθηκαν (14.280) έλεγχοι σε οχήματα και βεβαιώθηκαν (4.524) παραβάσεις
Στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και δράσεων, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο του εορτασμού του Πάσχα και λόγω της αυξημένης μετακίνησης οχημάτων και πολιτών, ελήφθησαν αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας στο σύνολο του οδικού δικτύου του Νησιού κατά το χρονικό διάστημα από 11 έως 21.04.2025 κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν εντατικοί τροχονομικοί έλεγχοι.
Συγκεκριμένα, συγκροτήθηκαν συνεργεία ελέγχων και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένοι τροχονομικοί έλεγχοι σε οχήματα, σε εναλλασσόμενα σημεία του οδικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της Κρήτης, όπου ελέγχθηκαν συνολικά (14.280) οχήματα και βεβαιώθηκαν (4.524) παραβάσεις, ως ακολούθως :
Υπερβολική Ταχύτητα
611
Μη χρήση προστατευτικού κράνους
124
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
138
Στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης
152
Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος
125
Χρήση κινητού τηλεφώνου
89
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
131
Αντικανονικό προσπέρασμα
88
Αντικανονικοί ελιγμοί
145
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
54
Παραβάσεις ΚΤΕΟ
57
Λοιπές παραβάσεις
2.810
Υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτυού και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Οδηγώ με Ασφάλεια σημαίνει:
Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κ.Ο.Κ.
Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Σέβομαι τα όρια ταχύτητας.
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας.
Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
Πριν ξεκινήσω για ταξίδι ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω.
Για περισσότερες χρήσιμες συμβουλές στον τομέα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων και οδικής ασφάλειας, οι πολίτες μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο της Ελληνικής Αστυνομίας http://www.hellenicpolice.gr.
Η οδική ασφάλεια, μας αφορά όλους.
H ευαισθητοποίηση, η αλλαγή νοοτροπίας, η αλλαγή της κουλτούρας και της παιδείας μας, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, για να μπει επιτέλους ένα «stop» στα τροχαία ατυχήματα.
Ας είναι αυτό το μήνυμα και ο τρόπος σκέψης μας, για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.
Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι από 24-4-2025 μέχρι 10-5-2025.
Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί απόσπασμα από την αρχική που είχε εκτεθεί στο δημοτικό κήπο το καλοκαίρι του 2023
Ο επιμελητής της έκθεσης Γιώργος Καραταράκης- Ιστορικός Τέχνης στο σημείωμα του για την έκθεση αναφέρει:
«Οι θεωρητικές δημοσιεύσεις για τη σχέση Φεμινισμού και Τέχνης, που διατυπώθηκαν στη δεκαετία του 1970, άνοιξαν νέους δρόμους,σαγηνεύοντας τον κόσμο της τέχνης με τα θέματα που αφορούν τη γυναίκα, όπως η ζωή και η σεξουαλικότητα της. Αμέτρητοι καλλιτέχνες σε όλη την ιστορία της περιόδου -που ενδεχομένως βιαστικά έχουμε ονομάσει Μεταμοντερνισμός, δημιούργησαν έργα που στόχευαν στην εξερεύνηση της πολυπλοκότητας και των αποχρώσεων της γυναικείας πραγματικότητας.
Η γοητεία αυτή είναι εμφανής στις πολλές εκθέσεις καλλιτεχνικής φωτογραφίας που έχουν πραγματοποιηθεί με την κάθε μία να προσφέρει μια μοναδική οπτική για το θέμα. Οι φωτογραφίες της Francesca Woodman, για παράδειγμα, στη δεκαετία του 1970, αποτύπωσαν την αθωότητά της νεαρής ηλικίας, τονίζοντας παράλληλα τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες για να συμμορφωθούν με τους κοινωνικούς κανόνες και τις προσδοκίες. Η Cindy Sherman από την άλλη προκάλεσε τους θεατές να αντιμετωπίσουν τις δικές τους προκαταλήψεις για την ομορφιά, τη γήρανση, τη σεξουαλικότητα και τη θηλυκότητα.
Στον απόηχο τους και με σαφείς επιρροές από τις παραπάνω, η έκθεση με τίτλο: «Γυναίκα» προσφέρει ένα δυνατό σχόλιο για την περιπλοκότητα της σύγχρονης γυναικείας ζωής. Οι καλλιτέχνες εξερευνούν τους τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες συχνά περιορίζονται σε στερεότυπα ή αντικειμενοποιούνται.
Πραγματεύονται ζητήματα, σεξουαλικότητας και υπαρξισμού, στη δημόσια και ιδιωτική σφαίρα. Περισσότερο από οτιδήποτε, ωστόσο, οι ακόλουθες φωτογραφίες γιορτάζουν τη δύναμη, την ανθεκτικότητα και τη διαφορετικότητα των γυναικών, δείχνοντας τους πολλούς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους περιηγούνται στον κόσμο και αφήνουν το στίγμα τους στην ιστορία».
Εξόρμηση γνωριμίας με τη φύση και τον πολιτισμό των χωριών Βολιώνες, Παντάνασσα και Πατσός διοργανώνουν οι ιστορικοί ερευνητές Κώστας Ράλλης και Χάρης Στρατιδάκης και ο πολιτιστικός εμψυχωτής Κώστας Σαββάκης.
Τα τρία αυτά αμαριώτικα χωριά είναι οικοδομημένα σ’ ένα φυσικό περιβάλλον που παραμένει μέχρι τις μέρες μας στο μεγαλύτερο του μέρος φυσικό, πιθανόν το λιγότερο αλλοιωμένο από κάθε άλλο στην Κρήτη. Μάλιστα την εποχή αυτή η φύση βρίσκεται στο ανοιξιάτικό της ξύπνημα και τα ζωντανά της σε αναπαραγωγική περίοδο, ενώ τείνει προς την ολοκλήρωσή της η εαρινή μετανάστευση των πουλιών.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν και να πληροφορηθούν για το μεγαλύτερο παλιότερα θρησκευτικό προσκύνημα του Αμαρίου, τον σπηλαιώδη ναό του Αγίου Αντωνίου στο Βένι και το μοναστηριακό συγκρότημα στο οποίο εντασσόταν. Η άνοδος σ’ αυτό θα γίνει με μεγάλο όχημα, το οποίο υπόσχεται μεν την άφιξη εκεί αλλά και μια σχετική ταλαιπωρία. Στη συνέχεια, κατεβαίνοντας στις Βολιώνες θα επισκεφθούν τον ναό του Μιχαήλ Αρχάγγελου, το χαρκιδιό του χωριού, ανενεργό σήμερα, το παλιό τζαμί- σήμερα κατοικία, τη συλλογή απολιθωμάτων του αείμνηστου Δημήτρη Ιερωνυμάκη και το διδακτήριο του κλειστού από χρόνια Δημοτικού Σχολείου, σήμερα πολιτιστικό κέντρο του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου.
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Παντάνασσα, στον ναό του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου-Αγίας Τριάδας, το ένα κλίτος του οποίου οικοδομήθηκε το 1645, σύμφωνα με την εγχάρακτη επιγραφή, και το άλλο νωρίτερα, αφού το αρκοσόλιο στο εσωτερικό χρονολογείται στο έτος 1594. Στο χωριό αυτό εάν ο χρόνος το επιτρέψει θα γίνει επίσκεψη σε οικία του χωριού, με υφαντά και άλλα χειροτεχνήματα, της νοικοκυράς του, ενώ από τον λόφο του Αγίου Πνεύματος οι εκδρομείς θα απολαύσουν πανοραμικά τη θέα του ανοιξιάτικου Αμαρίου.
Θ’ ακολουθήσει επίσκεψη στο προσκύνημα του σπηλαιώδους ναού του Αγίου Αντωνίου Πατσού στο ομώνυμο φαράγγι, το οποίο υπήρξε ιερός χώρος και κατά την αρχαιότητα, αφιερωμένος στον Ερμή Κραναίο. Μέσα στο χωριό θα δούμε το παλιό τζαμί, σήμερα κατοικία, και τα υπολείμματα του -πιθανώς επισκοπικού- ναού της Γέννησης της Θεοτόκου του 14ου αιώνα, ένα οικοδόμημα μεγαλοπρεπές, σταυροειδές, εγγεγραμμένο σε τρούλο, με ορθογωνική αψίδα ιερού. Ο ναός αυτός συνδεόταν με την οικογένεια των Καλλέργηδων, ενώ εντυπωσιακός ήταν και ο ζωγραφικός του διάκοσμος, μέρος του οποίου διασώθηκε και εκτίθεται στην Έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου στο Ρέθυμνο.
Στην Πατσό οι επισκέπτες θα δουν από κοντά μια αρχαία ελιά, ενώ στην προβολή που θα πραγματοποιηθεί στο Σχολείο θα δουν πολλά ακόμη αξιοθέατα, τα οποία δεν θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν εκ του φυσικού. Εκεί θα ενημερωθούν από τον Κώστα Ράλλη για την ιδιαιτερότητα της κατοίκησης των τριών χωριών από αυξημένο μουσουλμανικό πληθυσμό και για την εποίκισή τους στη συνέχεια, από τον Χάρη Στρατιδάκη για την εκπαιδευτική και φυσική τους ιστορία, και από τον Ιωάννη Κ. Σαββάκη για την αντιστασιακή ιστορία κατά την Γερμανοκατοχή, με εστίαση στην απαγωγή του στρατηγού Κράιπε και την καταφυγή του για δύο βράδια σε βραχοσκεπή στην περιοχή Χάρακας. Η επιστροφή των εκδρομέων θα γίνει μέσω του ολάνθιστου με τουλίπες και ορχιδέες Γηους Κάμπου, μετά από σύντομη εκεί στάση.
Η εξόρμηση θα λάβει χώρα την προσεχή Κυριακή 27 Απριλίου, με την υποστήριξη των Πολιτιστικών Συλλόγων Βολιώνων, Παντάνασσας και Πατσού και των προέδρων τους Ασημένιας Ιερωνυμάκη, Μαρίας Καναβά και Μαρίας Κιτράκη. Η αναχώρηση θα γίνει στις 8.30 π.μ. με ιδιωτικά αυτοκίνητα από την πλατεία Συνατσάκη στο Ρέθυμνο (λαϊκή Δευτέρας). Για τους Αμαριώτες που θα λάβουν μέρος, το σημείο συνάντησης είναι οι Βολιώνες, λίγο μετά τις 9.00 π.μ. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φροντίσουν για τη διατροφή τους, καθώς και για κατάλληλη ένδυση και υπόδηση. Οι οργανωτές θα επιδιώξουν να εξυπηρετηθούν με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα όσο το δυνατόν περισσότεροι από εκείνους που δεν διαθέτουν δικά τους. Η επιτυχία της εξόρμησης θα τους παρωθήσει και σε άλλες παρόμοιες στο Αμάρι, εφόσον βέβαια οι εκεί τοπικοί φορείς δείξουν ενδιαφέρον και προσφέρουν συμπαράσταση.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας η εξόρμηση θ’ αναβληθεί σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί από τα μέσα ενημέρωσης.
Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στα τηλέφωνα 6946106485 (Κ. Ράλλης), 6945318718 (Κ. Σαββάκης) και 6974026196 (Χ. Στρατιδάκης).
Το 41ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών θα πραγματοποιηθεί ,μετά από 20 χρόνια ,στα Χανιά από 23 έως 27 Απριλίου.
Τις εργασίες του συνεδρίου και τις παράλληλες εκδηλώσεις θα παρακολουθήσουν 310 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών από ολη την Ελλάδα, την Αυστρία, τη Γερμανία και την Πολωνία.
Η εναρκτηρια εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 24 Απριλίου στις 18.30 στο συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου Creta Paradise Caldera κατά τη διάρκεια της οποίας ο Δρ Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ,συγγραφέας και Ταξίαρχος ε.α Γιώργος Παπακωνσταντής θα αναπτύξει το θέμα «Η Αστυνομία στη Νεα Εποχή –Προεκτάσεις και Προκλήσεις».
Η διοργάνωση περιλαμβάνει περιηγήσεις σε σημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος και παρουσίαση της κρητικής γαστρονομίας και παράδοσης καθώς και θεματικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Μεταξύ των συμμετεχόντων είναι ο Παγκόσμιο Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών κ Martin Hoffmann και ο Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος κ Βλάσσιος Βαλατσός.
Τέλος, η διοργάνωση εντάσσεται στους επετειακούς εορτασμούς της συμπλήρωσης 60 χρόνων παρουσίας του Ελληνικού Τμήματος στην Παγκόσμια αυτή Ενωση που αριθμεί 68 χώρες του κόσμο και 372.000 μέλη στοχεύοντες στην ανάπτυξη του εθελοντισμού της κοινωνικής προσφοράς της φιλίας και της συνεργασίας καθώς και την προαγωγή του πολιτισμού ,του αθλητισμού και της προστασίας του περιβαλλοντος .
Η Διεθνής Ένωση Αστυνομικών είναι μία Παγκόσμια Οργάνωση Αστυνομικών που λειτουργεί από το 1950 σε εθελοντική βάση με μέλη αστυνομικούς (εν ενεργεία και αποστράτους) που εκτός από τη φιλία και συνεργασία μεταξύ των μελών της προάγει και την κοινωνική προσφορά , αλληλεγγύη και εθελοντισμό με δράσεις για το ευρύτερο σύνολο (ενημερωτικές δράσεις- εθελοντικές αιμοδοσίες- ενισχύσεις κοινωνιών που δοκιμάζονται –σεισμοί πλημμύρες-πυρκαγιές κ.α) – https://www.ipa-international.org.
Σε τοπικό επίπεδο, η Τοπική Διοίκηση Χανίων μέσα στα 39 χρόνια που συμπληρώνει εκτός από τα προαναφερόμενα, επιχειρεί την εξωστρέφεια της Αστυνομίας μέσα από τις διαδράσεις με φορείς και συλλόγους.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
H αξιοποίηση της δυνατότητας προβολής μηνυμάτων με κοινωνικό πρόσημο κατά τη διάρκεια των Καρναβαλικών Εκδηλώσεων του Δήμου Χανίων όπου η Ενωση μας συμμετείχε με την Ομάδα IPAtes εν δράσει το 2023 με το μηνυμα «Με πόσους τροπους να στο πω. Όταν πιεις μην οδηγήσεις» και το 2024 με το μήνυμα «Στον αθλητισμό δειξε πολιτισμό»
Η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τον αυτισμό, τα οικιακά ατυχήματα και τις πυρκαγιές σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς και συλλόγους.
Επιπλέον στις Στέρνες Ακρωτηρίου λειτουργεί Ξενώνας (I.P.A. HOUSE) για τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών στον οποίο φιλοξενούνται καθ’ ολη τη διάρκεια του έτους αστυνομικοί με τις οικογένειες τους από όλα τον κόσμο συντελώντας με αυτό τον τρόπο στην προβολή των Χανίων καθώς ο ξενώνας περιλαμβάνεται στην Ετήσια Παγκόσμια Έκδοση της Ενωσης.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Η σημερινή αναστάσιμη μέρα, συμπίπτει με τη μαύρη μέρα του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου 1967 και την επτάχρονη στρατιωτική χούντα που ακολούθησε, αποτελώντας μια από τις σκληρότερες και αντιδημοκρατικές περιόδους της Ελλάδας, καταστέλλοντας όλα τα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού μας και οδηγώντας στην τραγωδία της Κύπρου.
58 χρόνια έχουν περάσει μέχρι σήμερα και δεν παύουμε να θυμόμαστε τους αγώνες των αντιστασιακών Ελλήνων, που με αυτοθυσία πάλεψαν για να αποκατασταθεί η Δημοκρατία, αφήνοντας ανεξίτηλα τα σημάδια τους στην νεότερη ιστορία του τόπου.
Οι φυλακίσεις, οι εξορίες, τα απάνθρωπα βασανιστήρια και οι δολοφονίες όσων «δεν συνεμορφώθησαν προς τα υποδείξεις», δεν πτόησαν το φρόνημα των Ελλήνων δημοκρατών, που έγιναν παράδειγμα ανυπότακτου αγώνα, για την ελευθερία, τη δημοκρατία, την αξιοπρέπεια.
Ο αγώνας σήμερα συνεχίζεται! Με αποστολή να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού τα δημοκρατικά ατομικά και συλλογικά δικαιώματα στη χώρα μας, ενισχύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Χρέος της δικής μας γενιάς, η ανόρθωση του Κράτους Δικαίου που έχει γονατίσει στη χώρα μας, η όρθωση ανθρώπινης ασπίδας στήριξης της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης.
Καθήκον μας να σταθούμε απέναντι από τους νεοφασίστες, που έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε όλη την Ευρώπη, συνεπικουρία και ντόπιων προθύμων.
Να μην ξεχάσουμε την ιστορία μας, να πορευτούμε ειρηνικά και προοδευτικά, χωρίς αποκλεισμούς, για μια πιο δίκαιη, αλληλέγγυα και δημοκρατική κοινωνία. ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης η μεγάλη επιχείρηση διάσωσης Ολλανδού τουρίστα στο φαράγγι της Σαμαριάς, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά έπειτα από πτώση 25 μέτρων.
Ο νεαρός, που είχε πάει μόνος του για πεζοπορία, εντοπίστηκε από Έλληνες περιπατητές που ειδοποίησαν άμεσα τις αρχές μέσω του 112. Μέλη της ομάδας του πρόσφεραν τις πρώτες βοήθειες, σταματώντας την αιμορραγία και βοηθώντας τον να ανακτήσει τις αισθήσεις του.
Η επιχείρηση διάσωσης οργανώθηκε άμεσα με 18 πυροσβέστες και εξειδικευμένα πεζοπόρα τμήματα της Πυροσβεστικής, ενώ ελικόπτερο από την Αθήνα που κινητοποιήθηκε δεν κατάφερε να προσεγγίσει το σημείο. Η μεταφορά του τραυματία έγινε από επίγεια σωστικά συνεργεία, οι οποίοι μετέφεραν τον άνδρα σε φορείο για πάνω από πέντε ώρες σε δύσβατο και ανηφορικό μονοπάτι.
Ο τραυματίας παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Ξυλόσκαλο στη 1:30 τη νύχτα και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χανίων. Φέρει τραύματα στο κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια, αλλά η ζωή του δε διατρέχει κίνδυνο.
Ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης έρχονται στο Ρέθυμνο για μία αξέχαστη συναυλία!
Γνωρίστηκαν το 1997 κατά την ηχογράφηση του διαχρονικού πλέον τραγουδιού «Πόσο πολύ σ’ αγάπησα» το οποίο ερμηνεύει ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης παίζει εξαίσια κλασική κιθάρα.
Οι «2» τους πια, επί σκηνής και μετά από μια σειρά πολύ επιτυχημένων εμφανίσεων σε όλη την Ελλάδα, συναντιούνται και στο Ρέθυμνο. Μέσα από τις ανατρεπτικές επιλογές ρεπερτορίου, τους αυτοσχεδιασμούς αλλά και τη θερμή συμμετοχή του κόσμου, έχουν δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που είναι γεμάτο από στιγμές συγκινητικές, νοσταλγικές αλλά παράλληλα χαρούμενες και εκστατικές.
Οι μοναδικές ερμηνείες του Χρήστου Θηβαίου σε δικά του τραγούδια από την εποχή των Συνήθων Υπόπτων αλλά και τραγούδια των Θάνου Μικρούτσικου, Βασίλη Δημητρίου και πολλών άλλων μεγάλων συνθετών, συναντιούνται με τις υπέροχες συνθέσεις και τη μοναδική δεξιοτεχνία του Παναγιώτη Μάργαρη σε solo κομμάτια.
Το “2” είναι μια μουσική παράσταση 2 μουσικών που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια παράσταση- παιχνίδι για τους «2» αιώνιους, μουσικούς και κοινό.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης στο Φαράγγι της Σαμαριάς στα Χανιά, για τη μεταφορά νεαρού Ολλανδού περιπατητή, ο οποίος κατακρημνίστηκε από ύψος 25 μέτρων, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά.
Ο νεαρός κινούνταν μόνος του εντός του Δρυμού, όταν εντοπίστηκε από ομάδα Ελλήνων περιπατητών. Οι ίδιοι ειδοποίησαν άμεσα το 112 και προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες, σταματώντας την αιμορραγία και βοηθώντας τον να ανακτήσει τις αισθήσεις του.
Στο σημείο έχουν σπεύσει διασώστες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της ΕΜΟΔΕ και της 3ης ΕΜΑΚ, ενώ έχει κινητοποιηθεί και ελικόπτερο από την Ελευσίνα για την αεροδιακομιδή του τραυματία στο Νοσοκομείο Αγ. Γεώργιος στα Χανιά.
Το ελικόπτερο αναμένεται να φτάσει γύρω στις 7:00 το απόγευμα.
Η The Art ανακοινώνει με ενθουσιασμό την 6η συνεχόμενη διοργάνωση του διεθνούς φωτογραφικού διαγωνισμού The Art of Social Media 2025. Ένας καταξιωμένος διαγωνισμός που εξερευνά τη φωτογραφική αποτύπωση του σύγχρονου κόσμου μέσα από δέκα θεματικές κατηγορίες.
Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν; Φωτογράφοι από όλο τον κόσμο – επαγγελματίες και ερασιτέχνες – καλούνται να υποβάλουν τις εικόνες τους, έχοντας τη δυνατότητα να διαγωνιστούν σε έως και πέντε διαφορετικές κατηγορίες.
Δηλώσεις Συμμετοχής: Η περίοδος υποβολής συμμετοχών ανοίγει την 1η Μαρτίου 2025 και ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2025.
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Ηράκλειο, την Αθήνα και την Κύπρο! Επιπλέον, φέτος θα ταξιδέψει και σε μια νέα διεθνή πόλη, η οποία θα αποκαλυφθεί επίσημα κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στο Ηράκλειο.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες ανακοινώσεις και ετοιμαστείτε να γίνετε μέρος μιας συναρπαστικής φωτογραφικής έκθεσης.
Είναι απογοητευτικό, μίζερο και αντί ιδεολογικό αυτό που συμβαίνει στις μέρες μας στο Ρέθυμνο και όχι μόνο, όσον αφορά τα ενοίκια.
Η πρώτη απογοήτευση έρχεται όταν είσαι στην αναζήτηση. Για να βρεις κάτι κοντά στις προσδοκίες σου, γιατί η σκέψη του να βρεις ακριβώς αυτό που ψάχνεις είναι σχεδόν πάντα ουτοπική, περνάς δια πυρός και σιδήρου. Τα περισσότερα διαμερίσματα ή σπίτια που θα δεις, τα οποία είναι κοντά στις οικονομικές δυνατότητες σου θα είναι είτε άθλια είτε υπερεκτιμημένα και αυτά που είναι κοντά στις προσδοκίες σου θα είναι είτε πανάκριβα είτε σε πολύ μεγάλη απόσταση από την δουλειά και τις υποχρεώσεις σου.
Η δεύτερη απογοήτευση και αγανάκτηση έρχεται όταν σε ανακρίνουν, “έχετε κατοικίδια;” “έχετε μικρά παιδιά;”, “έχετε μόνιμη δουλειά;” ή “το δίνουμε μόνο σε φοιτητές”, για να έχουν σχεδόν σίγουρη την τετραετή μίσθωση ή “το δίνουμε μόνο σε φοιτητές ή καθηγητές – δασκάλους, με την προϋπόθεση ότι τρεις μήνες το καλοκαίρι θα φεύγουν επειδή το λειτουργούμε ως ΑΙRBNB”. ΕΛΕΟΣ!
Η τρίτη απογοήτευση έρχεται όταν θέλεις να δώσεις προκαταβολή για να κλείσεις αυτό που είδες και σου αρέσει ή είναι απλά ανεκτό και σου λένε “α δε γίνεται γιατί περιμένουν να το δουν κι άλλοι και θα αποφασίσουμε μετά” ή αν πρόκειται για μεσίτη, που την δουλειά τους κάνουν οι άνθρωποι, σου λέει “οι ιδιοκτήτες θέλουν να δουν κι άλλους υποψηφίους ενοικιαστές και μετά θα αποφασίσουν” και τις περισσότερες φορές βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις το ενοικιάζουν σε κάποιο φίλο ή γνωστό τους ή γνωστό του γνωστού τους!
Η τέταρτη φάση της απογοήτευσης σε βρίσκει όταν είσαι σχεδόν έτοιμος να προχωρήσεις για ενοικίαση, όταν σου λένε “απόδειξη δεν δίνουμε” ή “δε μπορούμε να δηλώσουμε όλο το ποσό του ενοικίου στο μισθωτήριο”, είτε γιατί είναι παράνομο το κτίριο, είτε επειδή θα θέλουν να γλιτώσουν φόρους και αν εσύ δικαιούσαι επίδομα ενοικίου ή θέλεις να δηλώσεις τα ενοίκια ως έξοδα κάνεις τα στραβά μάτια γιατί ξέρεις ότι δεν θα βρεις κάτι καλύτερο ή θα πρέπει να ψάχνεις για πολύ καιρό ακόμα για να το βρεις.
Όταν πλέον έχεις πλέον προχωρήσει στην ενοικίαση αφού έχεις βρει κάτι ανεκτό ή κάτι για να νοικιάσεις αναγκαστικά επειδή δεν βρίσκεις κάτι καλύτερο, ανέχεσαι διάφορα, όπως ότι επειδή πριν ήταν γραφείο δεν έχει μεγάλη κουζίνα, η τουαλέτα είναι εξωτερική, μέσα από το διαμέρισμα περνάει η καμινάδα του εστιατορίου που βρίσκεται στο ισόγειο, το ελενίτ που σκεπάζει το λυόμενο είναι από απαγορευμένο εδώ και πολλά χρόνια καρκινογόνο αμίαντο, ο ηλεκτρικός πίνακας να είναι παλιός και εκτεθειμένος κάτω από σωληνώσεις, από τις οποίες ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκληθεί διαρροή και βραχυκύκλωμα που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά και άλλα πολλά.
Μετά από την ενοικίαση βεβαίως έρχονται διάφορα ευτράπελα. Οι ιδιοκτήτες, αφού έχετε συμφωνήσει για το ποσό του ενοικίου και αφού δηλώνουν το ενοίκιο ή ένα μέρος αυτού, μπορεί να καθυστερήσουν απογοητευτικά να πουν στον λογιστή τους να ετοιμάσει το μισθωτήριο κι εσύ μπορεί να χάνεις επιδόματα ή απαλλαγές φόρου. Μπορεί να σπάσει κάποια σωλήνα ή σπιράλ από κακή συντήρηση και αν λείπεις εκείνη την ώρα, επιστρέφεις στο σπίτι, ανοίγεις την πόρτα και βλέπεις όλα τα δωμάτια πλημμυρισμένα, με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί μεγάλη ή και ανεπανόρθωτη ζημιά διάφορα προσωπικά σου αντικείμενα, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα και παπούτσια κλπ. και όταν ζητάς από τους ιδιοκτήτες να σε αποζημιώσουν για τις ζημιές που προκλήθηκαν από δική τους ευθύνη αρνούνται ή αδιαφορούν. Μετά από αυτό αν τους ενημερώσεις ότι δεν θα τους πληρώνεις ενοίκιο ή θα τους πληρώνεις μειωμένο ενοίκιο μέχρι να καλυφθούν όλες οι ζημιές οι οποίες προκλήθηκαν από την διαρροή προσπαθούν να κάνουν τα πάντα για να σε διώξουν γιατί εσύ βγήκες έξυπνος και δίκαιος κι εκείνοι ψάχνουν για κορόιδα! Μπορεί να ξυπνήσεις ένα πρωί υπό τον εκκωφαντικό ήχο τρυπανιών ή δρεπάνων, να βγεις στην αυλή σου και να αντικρούσεις παντού σκαλωσιές χωρίς να έχεις καμία ενημέρωση και ενώ γνωρίζουν ότι αναρρώνεις από χτύπημα στο κεφάλι από ένα πολύ πρόσφατο εργατικό ατύχημα και φανταστείτε αυτό να συμβαίνει μέσα στο κατακαλόκαιρο και να μην μπορείς να βγεις στην αυλή ή στο μπάνιο σου για να δροσιστείς, μα μην μπορείς να ανοίξεις την πόρτα σου και τα παράθυρα για να μπει καθαρός αέρας και να δροσιστεί το διαμέρισμα και να είσαι αναγκασμένος να έχεις συνεχώς ανοιχτό το κλιματιστικό για να δροσιστείς με αποτέλεσμα να έρχονται υπέρογκοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος και οι άμεσα υπεύθυνοι να μη ζητήσουν ούτε μία συγνώμη για την μη ενημέρωση, την ασέβεια και την όλη ταλαιπωρία.
Μετά έρχεται το άλλο, η ασέβεια και η μη τήρηση του ωραρίου κοινής ησυχίας και ιδιαιτέρως αν υπάρχουν άλλοι όροφοι πάνω από εσένα ή αν υπάρχουν μεσοτοιχίες με κακή ηχομόνωση ή αν το διαμέρισμα βρίσκεται σε κάποια οικογενειακή πολυκατοικία, όπου ισχύει το “δική μας είναι η πολυκατοικία και ότι θέλουμε κάνουμε και ποιος είσαι εσύ που θα μας αλλάξεις συνήθειες”! Όταν λοιπόν φτάσεις στο σημείο να κάνεις μία ευγενική παρατήρηση για τον συνεχόμενο θόρυβο, συνήθως αυτό δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα ή το πολύ να κάνουν ησυχία εκείνη την ημέρα ή και την επόμενη. Μετά από αυτό αναγκάζεσαι να ζητήσεις την βοήθεια της αστυνομίας για να τους κάνει μία σύσταση και πάλι συνήθως αυτό έχει τα ίδια και χειρότερα αποτελέσματα, επειδή μετά, στις περισσότερες περιπτώσεις, όχι μόνο δεν σέβονται τις ώρες κοινής ησυχίας, αλλά κάνουν χειρότερο θόρυβο και τις ώρες κοινής ησυχίας, αλλά και καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας από τα ξημερώματα μέχρι και μετά τα μεσάνυχτα, από αντίδραση.
Όλα αυτά και άλλα πολλά είναι αληθινά περιστατικά και φυσικά όλα τα παραπάνω δεν απευθύνονται, ούτε χαρακτηρίζουν όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων προς μίσθωση, γιατί φυσικά υπάρχουν πολλοί σωστοί και τίμιοι, αλλά δυστυχώς όλα αυτά που αναφέρονται παραπάνω αφορούν την πλειοψηφία των ιδιοκτητών και όχι μόνο στο Ρέθυμνο, αλλά σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Αν λοιπόν είστε υποψήφιοι ενοικιαστές σας εύχομαι καλή τύχη στην εύρεση κατοικίας και αφού βρείτε να μην σας συμβεί τίποτα από όλα αυτά τα τραγικά γεγονότα που αναφέρω παραπάνω και γενικά τίποτα ευτράπελο.
Χρησιμοποιώντας το Rethemnos.gr συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων. Παρακαλώ επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα μας Πολιτική Cookies – Προστασία δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες.