ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΝΙΚΗ ΛΥΜΠΕΡΗ

Πες αντίο στο πιο Hippie αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ!

Δεν υπάρχει πιο απλοϊκό στο σχεδιασμό του αυτοκίνητο που να κατέκτησε την ιστορία όσο αυτό. Μπορεί λίγοι από εσάς να το ξέρετε με το όνομά του, Kombi ή Type 2, αλλά οι περισσότεροι το έχετε δει τρακαρισμένο, φθαρμένο, γεμάτο με ένα σωρό παράξενα πράγματα και παράξενους αλλά χαρούμενους ανθρώπους για κάποιο λόγο.

Ναι, μιλάμε για το ιστορικό κλουβάκι της VW, η παραγωγή του οποίου σταματά αυτές τις μέρες και στην τελευταία χώρα που παράγονταν ακόμα: τη Βραζιλία.

volkswagen

H παραγωγή του 2ου ιστορικού μοντέλου της Volkswagen (το πρώτο ήταν το περίφημο σκαθάρι), ξεκίνησε το 1950 και η ίδια η Volkswagen το παρήγαγε και το διέθετε στην αγορά μέχρι το 1979. Η εταιρεία ήδη από το 1957 είχε συμφωνήσει με ένα εργοστάσιο στην Βραζιλία να κατασκευάζει τα Kombi, πράγμα που έκανε μέχρι και σήμερα. Το εργοστάσιο είχε πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο Kombi και το συμπαθέστατο κλουβάκι είναι το επιβατικό αυτοκίνητο με την παλαιότερη συνεχή παραγωγή στον κόσμο.

Η ιδιαιτερότητά του είναι το γεγονός ότι η θέση του οδηγού είναι εντελώς μπροστά. Άρα, ο οδηγός βρίσκεται μπροστά από τον πρόσθιο άξονα του οχήματος. Αυτό το χαρακτηριστικό του όμως είναι που το οδηγεί και στον αφανισμό, εφόσον η Βραζιλία, είναι μία από τις τελευταίες χώρες που υιοθέτησε ως μέτρο ασφαλείας η θέση του οδηγού να βρίσκεται πίσω από τον μπροστινό άξονα.

Τα τελευταία μοντέλα που παράγονταν στη Βραζιλία, διέθεταν μηχανή 1,2 λίτρων που για καύσιμο χρησιμοποιεί αλκοόλη από ζαχαροκάλαμο και η μηχανή αυτή μπορεί και αποδίδει 80 ίππους. Δεν το λες και κακό!

Το εργοστάσιο παραγωγής των Kombi, κυκλοφορεί μία τελευταία ειδική έκδοση του θρυλικού Lovemobile, με μοναδικό μπλε χρώμα, λευκές ζάντες και ιδιαίτερες σχάρες που βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία του άρθρου. Η ειδική έκδοση του Kombi θα κυκλοφορήσει σε 600 τεμάχια και η τιμή τους είναι 36 χιλιάδες δολάρια. Μεταξύ μας όμως; Εμείς προτιμάμε αυτό και μία βόλτα στα Μάταλα:

 

Νίκη Λυμπέρη