Με μεγάλη απογοήτευση έμαθαν χτες οι Κρητικοί και οι Κρητικιές από τα πλέον επίσημα χείλη του (Κρητικού) Υφυπουργού Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, όχι μόνο την πρόθεση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να ακυρώσει όλη τη διαδικασία ωρίμανσης και προετοιμασίας του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αλλά και τη φαεινή ιδέα να θεσπίσει διόδια στον νέο άξονα για όλους (κατοίκους και επισκέπτες) που θα τον χρησιμοποιούν!
Θυμίζουμε σε όλους (παρότι οι πολίτες του νησιού τόχουν ζήσει στο πετσί τους με μεγάλη ταλαιπωρία δεκαετιών αλλά και συχνά και με βαρύ φόρο αίματος), ότι από τη 10ετία του 1960 μέχρι και το 2015 είχαν εκπονηθεί πολλοί «σχεδιασμοί-κουτσουλιές» σε διάφορα μικρά τμήματα του άξονα, με ένα μόνο τμήμα από αυτά να είχε ωριμάσει μελετητικά μέχρι το 2015, παρά τις συχνές διαμαρτυρίες των κατοίκων του νησιού σε όλους τους νομούς και τις πολλές σχετικές ερωτο-απαντήσεις στη Βουλή όλα αυτά τα χρόνια.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μέσα από μια μεθοδική και επίμονη διαδικασία κατάφερε μέσα σε 2 χρόνια να πετύχει επαρκή ωριμότητα σε μετρήσεις, μοντέλα, μελέτες και χρηματοδοτικές λύσεις για όλο τον βόρειο οδικό άξονα του νησιού και να φτάσει λίγο πριν τους δημόσιους διαγωνισμούς για έναν σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ.
Πρόκειται άραγε απλά για αδαείς που με προχειρότητα ακυρώνουν έναν ολόκληρο σχεδιασμό που έβαινε σε άμεση υλοποίηση (όπως αποδεδειγμένα ξεμπλοκάραμε και υλοποιήσαμε αντίστοιχα οδικά έργα σε όλη την Ελλάδα που βάλτωναν επί δεκαετίες) , ή μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε άλλη μια απόδειξη της προσχώρησης της ΝΔ στο πάλαι ποτέ δόγμα μιας βαθειάς πολιτικής φιλίας με την «λαοφιλή» τάξη των εργολάβων, που συμπυκνώνεται στο γνωστό «σας αναθέτω, σας διευκολύνω, σας απαλλάσσω, χρεώνω τον κόσμο και εσείς με στηρίζετε ποικιλοτρόπως…».
Αν τελικά η κυβέρνηση και ο (Χανιώτης) Πρωθυπουργός της καταφύγουν σ’ αυτή την διαφαινόμενη εξέλιξη, θα βρουν απέναντί τους για άλλη μια φορά σύσσωμο τον Κρητικό λαό, που δεν μπορεί να ανεχτεί άλλες περιπέτειες και κοροϊδία!