Εκ νέου στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού μπήκε η αγορά καυσίμων και επικαιροποιείται παλαιότερη έρευνά της σχετικά με το πόσα υλοποιήθηκαν και πόσα απομένει να γίνουν προκειμένου να αλλάξει η εικόνα της.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η αγορά καυσίμων έχει αποκτήσει έντονα χαρακτηριστικά κλειστής αγοράς, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι παρεμβάσεις που έχουν προταθεί από το 2008.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δ. Κυριτσάκης, αναφέρθηκε σε ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha στις καταγγελίες που έχει λάβει η επιτροπή από βενζινοπώλες, οι οποίοι αναφέρουν πως το λαθρεμπόριο καυσίμων ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για την εκτίναξη της τιμής της βενζίνης.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, αν το λαθρεμπόριο είχε καταπολεμηθεί, η τιμή της βενζίνης θα ήταν από 30 έως 50 λεπτά χαμηλότερη.
Σημειώνεται ότι η έρευνα της επιτροπής διεξάγεται στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης διαδικασίας και αφορά στην επικαιροποίηση έρευνας που είχε κάνει το 2008 για την αγορά πετρελαιοειδών.
Η επιτάχυνση της εγκατάστασης του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να παταχθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων εξακολουθεί να αποτελεί για την επιτροπή δράση πρώτης προτεραιότητας καθώς η αύξηση της φορολογίας προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο για να δράσουν τα κυκλώματα στο λαθρεμπόριο καυσίμων στερώντας πολύτιμα έσοδα από τα κρατικά ταμεία.
Το θέμα της ακρίβειας στην αγορά καυσίμων τέθηκε και από τους αξιωματούχους της τρόικας, κατά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη το απόγευμα της Τετάρτης.
ΣΥΡΙΖΑ: Κερδοσκόποι εκτός ελέγχου
Για τεράστια ευθύνη της κυβέρνησης για την ανοδική τροχιά που έχουν πάρει οι τιμές των καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η επιτροπή ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ/Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου.
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταλογίζει στην κυβέρνηση ότι δεν ασκεί ουσιαστικό έλεγχο στο “πετρελαϊκό κύκλωμα”, μεταξύ άλλων στα διυλιστήρια, τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και στα πρατήρια βενζίνης, αλλά και παραπέρα διόγκωση των τιμών μέσω φορολογίας.
Μάλιστα, σημειώνει την αναντιστοιχία της μείωσης της τιμής του αργού πετρελαίου από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο κατά 6%, με την αύξηση της μέσης τιμής της αμόλυβδης, την ίδια περίοδο, κατά 2%.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει εξάλλου ότι, παρά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, από το 2009 έως σήμερα, τα έσοδα από την είσπραξή του έχουν μειωθεί περίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ.
Η Επιτροπή Ενέργειας του κόμματος ζητά να λαμβάνονται υπ’ όψη αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια στον καθορισμό των τιμών και καταλογίζει στις ως τώρα κυβερνήσεις έλλειψη πολιτικής βούλησης για καταπολέμηση των κυκλωμάτων νοθείας και λαθρεμπορίας.
Για την αντιμετώπιση των συνθηκών “ενεργειακής φτώχειας” για μεγάλο μέρος του πληθυσμού, “η ανατροπή της σημερινής κατάστασης μπαίνει στην ημερήσια διάταξη”, καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ.